wie heeft er na de 30/32 weken nog een pretecho laten doen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jennifer0306, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hallo allemaal,

Morgen ben ik 30 weken zwanger van ons tweede kindje, en ik kreeg de vorige controle bij de verloskundige te horen dat ik geen echo's meer krijg (de 20 wk echo is dan de laatste geweest). Ik vind dit op zich niet erg, had het wel leuk gevonden omdat ik bij de eerste nog een standaard groei echo kreeg met 32 weken.

Nu heb ik vannacht gedroomd (ik weet het, fijn he die dromen :D) dat ik moest bevallen en het onverwacht ineens een stuitbevalling werd. In mijn droom hadden ze het verkeerd gevoeld en lag dus het kontje ingedaald in plaats van het hoofdje.

Er zijn nu een aantal afwegingen die ik maak, maar ik kom er niet uit; ga ik nog een pretecho laten doen of niet? Aan de ene kant denk ik, echt niet nodig, onnodig veel geld en verloskundigen kunnen met de hand prima schatten of er nog genoeg vruchtwater is, de groei goed is en hoe de ligging is. Aan de andere kant denk ik; wat zou het fijn zijn om met wat meer zekerheid dan 'op de hand gevoeld' te weten hoe het kindje ligt, of het goed groeit, of er nog genoeg vruchtwater is etc.

Wat hebben jullie gedaan of zouden jullie doen en waarom?

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    maar ze doen toch ook nog een liggingsecho met ongeveer 36 weken?

3. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hier kreeg ik te horen dat ik geen echo's meer krijg als daar geen indicatie toe lijkt (zorgen over groei oid). Ook op de website zie ik vermeld staan dat de 20 weken echo de laatste echo is.

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bij een zwangerschap die volgens het boekje verloopt krijg je hier ook geen echo meer na de 20 weken.
    Pas tussen de 34 a 38 weken mits de verloskundige niet goed kan voelen hoe de beeb ligt of bij vermoede te klein of te groot kind.
    Ik kreeg wel groeiecho s tot vandaag op indicatie bij zoon was dit niet het geval.
    Wil jij een pret laten maken gewoon doen als je het kan betalen.
    Leuk voor later want die fotos en of dvd opnames zijn veel mooier om te zien als bij vlos/gyn.

Deel Deze Pagina