echo bij 5.6 weken wat ze zien??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anne93, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne93

anne93 Lid

21 feb 2015
    38
    0
    0
    Zo zenuwachtig morgen 3 uur de echo! Ik ben als het goed is 5.6 weken. Wat kan ik verwachte? Hebben jullie er ervaring mee?

2. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Dat is een hele vroege echo!
    Bij mijn miskraam was het vruchtje niet groter geworden dan 6+3 (maar leefde door tot 8 weken)
    en dat was een vage vlek/garnaal met een kloppend hartje.
    Ik vrees dat er met 5+6 nog heel weinig te zien is, met een beetje geluk klopt er al een hartje maar dat hoeft nog niet, meestal gebeurd dit in week 6.

Veel plezier in elk geval :)

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had een echo met precies 6 weken. Bij mij zag je een grote zwarte zak met daarin een dooierzakje van ongeveer formaat doperwtje. Daaraan vast zag je een vlekje (vruchtje) wat heel lichtjes bewoog/flikkerde, volgens gyn volledig conform termijn. Het is echt heel vroeg, dus heel veel ga je nog niet zien.

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij mij was er rond die termijn een vruchtzak met een vruchtje te zien.
    Was nog veel te klein om hartactie te zien, die konden we pas een week later zien.

5. anne93

anne93 Lid

21 feb 2015
    38
    0
    0
    Dankjewel voor de antwoorden! Ik heb bij mijn meisje hem gehad met 6.5 en vond 5.6 ook als erg vroeg! Maar de gynaecoloog wou vroege controle ivm dat ik een ernstige ziekte heb en alleen heel nauw willen gaan opletten omdat het mij en mijn dochtertje Door een klein detail bijna dodelijk is geweest.

6. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Hier bij 5.4 alleen een ring. Had achteraf liever geen evho gehad want 2 weken onzekerheid tot gevolg. Vaak kun je er nog helemaal niks van zeggen rond die termijn helaas.
    Mijn gyn maakte standaard een echo.
    Heel veel succes!!

7. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    5.3 weken een ring met zo af en toe een vrucht , maar wel met veel moeite hoor.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je moet er zo wie zo vanuit gaan dat er geen hartactie te zien is.
    Enige wat je zou zien is een ring waarin misschien een ieniemienie vruchtje te zien is.

Ze hadden inderdaad beter een weekje later de echo kunnen doen, dan moet er hartactie zijn.

9. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Hier ook een vruchtzakje met ring, zoals al eerder gezegd, verwacht er niet teveel van!

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik had 5.6 een kloppend hartje de gyn had me toen verder gezet naar 6.3 en met de controle erna weer 3 dagen terug dus had echt het hartje met 5.6
    Anders zie je inderdaad echt alleen de zwangerschapsring.

11. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    ik heb nog even de echo erbij gezocht...

Bijgevoegde bestanden:

12. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Hier een paar zs'en een echo gehad rond 6 weken.

1: met 6.1 een boontje met kloppend hartje
    2: met 6.0 weken niets te zien, moest rekening houden met een mk. Maar is wel gewoon goed gegaan die zs
    3: met 5.6 weken een wurmpje met twijfelachtig kloppend hartje, was iig nog geen zs van 6 weken zei de gyn toen, en ben later in de zs 3 dagen vooruit gezet :)

13. anne93

anne93 Lid

21 feb 2015
    38
    0
    0
    Aan de hand van mijn laatste menstruatie kan ik 6.6 weken zijn.. maar als ik de zwangerschap test daar bedenk ben ik pas 5.6 weken ergens hoop ik dat ik een paar dagen langer ben en toch een hartje zie! Zo spannend!! Dankjulliewel voor de antwoorden ik moet om 3 uur ik zal jullie daarna laten weten hoe het gegaan is!!

14. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ik word aan het begin standaard 1-2 weken terug gezet... Dat haalt de baby rond de 9 weken meestal weer in haha... Maar deze keer met 4 weken een echo gehad was al een klein zwart rondje te zien... En rond 5,5 week iets groter zwart rondje en volgens mij een ring verder niks...

15. anne93

anne93 Lid

21 feb 2015
    38
    0
    0
    Net zat er een bloedsliertje op me wc papiertje (zo groot als een wimpertje) ben nu toch wel blij dat ik dalijk een echo heb kijken of het uit me baarmoeder komt ja of nee :(

16. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    dit was mijn echo met 5 weken.. nog niets te zien behalve een zwangerschapsring...

maar 1,5 week later was er ineens een vruchtje met kloppend hartje te zien :) gaat snel. hoop dat je zo ook een goede echo zal hebben succes!

Bijgevoegde bestanden:

• image1.jpg
      image1.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      68
  17. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Succes straks bij de gyn!
    Zelf was ik alleen al verder toen ik de eerste echo kreeg, geen idee hoe het er uit hoort te zien met 5.6.
    Succes!

18. anne93

anne93 Lid

21 feb 2015
    38
    0
    0
    Hoi meiden!
    Der was idd alleen een vruchtzakje en dooier te zien maar volgende gyn zag het er goed uit.

19. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Dat is prima voor nu!
    Met 6 weken en 5 dagen had ik de eerste echo was een hartje te zien en een soort wormpje ;)

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is mooi.
    Wanneer is je volgende echo?

Deel Deze Pagina