1e keer naar de gynaecoloog?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meis28, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    De 29e heb ik mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog in het ziekenhuis..spannend! Ben vandaag naar de huisarts geweest om een verwijzing te vragen ivm uitblijvende en onregelmatige menstruatie cyclus. De 20e moet ik bloed laten prikken, dan worden de hormoon waardes bekeken. Wat moet ik verwachten van het eerste gynaecologisch onderzoek? Vind het best spannend..Ik weet niet of het hier ongeveer hetzelfde gaat als in Nederland, maar ik neem aan een inwendig onderzoek? En krijg je dan meteen uitslag? Wil eigenlijk ook vragen of ze dan meteen een uitstrijkje maken voor baarmoederhals kanker en/of andere geslachtsziekten o.i.d...puur voor de zekerheid

2. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk gaan ze een inwendige echo maken.
    Daarop zien ze meteen een hoop.Bij mij zagen ze bijv gelijk dat het PCOS was. Ik stond de 1e keer na een minuut weer buiten.
    Pas de 2e keer kreeg ik een vragenlijst en moest mijn vriend sperma inleveren en ging ze er dieper op in.

Succes!

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok spannend.. Wordt je nu behandeld? Hoe was die inwendige echo? Ik ben benieuwd of ze wat vinden.. Hoop natuurlijk van niet :) maar ik ben wel blij dat het nagekeken wordt nu want je gaat je toch druk maken

4. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik ben het met het vorige antwoord eens. ;)

Ik moest ook naar de gyn, omdat het inmiddels ruim een half jaar na mijn curretage is en ik nog steeds zwaar onregelmatige en lange cyclussen heb. Bij mij zag alles er goed uit, alleen heel dun baarmoederslijmvlies..

Ik moet van de ha nog even afwachten. Zijn bijna alweer een jaar bezig, dus daarna wordt er weer verder gekeken.

Succes!

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ik heb 26ste weer afspraak, dat is dan mijn 3e.

1e was in augustus, PCOS vastgesteld via inwendige echo, en werd gezegd: probeer maar tot je 1 jaar bezig bent (al had mijn lichaam haar toen ook wijs gemaakt dat ik 'net' een eisprong gehad zou hebben)

2e was 21 oktober, vragenlijst in geleverd van te voren, en die dag heb ik niet met de gyn maar met iemand van het fertiliteitsteam gesproken, die heeft me wat verschillende methodes uitgelegd, ook een kleine biologieles en bloedprikken. vriend kreeg potje mee, en moest daarvoor een afspraak maken tussendoor.

3e is 26 november: uitslag van bloedprikken en potje, en hoor ik bij de gyn wat er nu gaat gebeuren.

zoals je ziet, kan er toch nog veel tijd overheen gaan.

ook snap ik je hoop dat ze niks vinden, ik zat er erg mee, aan de ene kant hoopte ik dat er niks was, aan de andere kant hoopte ik dat ze iets vonden... maar dan wel een klein oplosbaar probleempje :)

6. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meis, ik was de 1e keer zo zenuwachtig.Het is zo gênant om met je benen wijd in de beugels te liggen en dat er dan nog zo'n ding ingaat...mmm..maar heb het nu al 10x gehad en het boeit me niet eens meer.Het doet verder geen pijn hoor.Ik krijg nu inderdaad Clomid pillen ervoor.
    Ik was er trouwens vergeten bij te zeggen dat ze de 2e keer dat ik kwam meteen een uitstrijkje deed,zonder dat ik daarnaar vroeg.Achteraf wel beter,hoefde ik me daar niet druk om te maken van tevoren.

7. famke1984

famke1984 Actief lid

21 jun 2013
    186
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo

ik ben gister voor het eerst naar de gyn geweest, ik zag er ook heel erg tegen op maar viel me reuze mee.
    ik kreeg een vaginale echo ze gaf ook gelijk uitslag ik kon op het scherm mee kijken en zei vertelde van alles.
    ik had bij de huisarts al een uitstrijkje en zo laten doen.
    bij mij was er gelukkig niks aan de hand, wij gaan nu op naar de volgende ronde.
    ik wil je als tip mee geven maak je niet te druk en laat het maar over je heen komen.

succes!
    famke

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Spannend! Ja ik ga er ook wel 'open' naartoe, maak me niet onwijs druk ofzo. Het kan nl van alles zijn dus je moet niet zelf dingen in je hoofd gaan halen ;). Hopelijk valt het allemaal mee. Ik ben ook gewoon wel blij en opgelucht dat ze even gaan kijken. Wil dan meteen een PAP onderzoekje en SOA uitstrijkje vragen, om dat ook nog eens extra te controleren. Neem aan dat dit gewoon gevraagd kan worden..? Volgens mij zei mn dokter zoiets van ja hoor als je eenmaal in de handen van de gyn bent.. (met andere woorden: Dan kunnen ze meteen alles bekijken haha).. Wel fijn dat ze meteen alles zien en dan ook commentaar kunnen geven mbt die inwendige echo. Dan weet je dus ook ongeveer meteen of er wat is? Of krijg je ook later nog uitslag? Ben ook wel benieuwd naar het bloed onderzoek.

Deel Deze Pagina