Hoi iedereen, Ik heb drie weken geleden een echo gehad en was toen 6w4d, afgelopen woensdag (precies drie weken) weer een echo en nu 8w4d, dus een week minder. Heeft iemand hier ervaring mee? groeten
hoi friezinne, ik heb hier geen ervaring mee, maar mijn eerste reactie was dat er vast een keer (waarschijnlijk de 1e keer) niet helemaal goed gemeten is... Een klein meetfoutje kan in die eerste periode best een paar dagen verschil maken. Zoals gezegd, ik weet natuurlijk niet of dit aan de hand is, maar dit was mijn eerste reactie. Eerlijk gezegd zou ik proberen je er niet te druk om te maken, als het kindje er verder goed uitzag (kloppend hartje enzo). Ze zien en meten tegenwoordig zoveel... Ik snap dat je er onzeker van wordt, maar het belangrijkste is toch dat kloppende hartje.
volgens mij kunnen ze pas echt rond de 12 weken echt goed bepalen hoe lang je nu daadwerkelijk zwanger bent. Het meten komt vrij nauwkeurig en met 6 weken is alles nog zo klein! Ik zou me ook nog niet direct zorgen maken hoor!
Mijn datum was ook korter dan gedacht, 1 week. En naar mijn gevoel kon dit echt niet, aangezien ik slecht 3 inseminaties heb gehad, en op dag 14 mn eisprong had. Dan zou ik met 2 weken al positief hebben getest. Mijn gyn zei toen dat dit een diapauze was, en t eitje gewoon een weekje rondgezweeft heeft in de baarmoeder voor t ging nestelen want HCG maak je al aan VOOR de innesteling (vanaf de bevruchting zei hij).