Hutspot en andijvie vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even 2 stomme vragen misschien. Ik heb 750 gram hutspot (wortelen met uien), hoeveel aardappelen moet ik daarbij doen en hoelang moet ik alles laten koken?

En morgen wil ik andijviestampot maken, maar hoe moet dat ook alweer? Hoelang moet ik die andijvie laten koken? En hoeveel aardappelen erbij? En volgens mij deed ik er ook mosterd bij maar ik weet echt niet meer hoe ik het toen gemaakt heb.....
    En welk vlees is hier lekker bij?

;)

2. hoi bloem

ik weet niet welk vlees je door de hutspot wil doen.. ik doe altijd riblappen mara die moeten wel een tijdje op staan..
    ik doen bij 750 gr ongeveer 1250 gr aardappels.. en vlees ligt er aan wat de slager heeft..

boerenkool maak ik nooit dus sorry..

suc 6 yippie

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik doe het eigenlijk altijd op gevoel, maar andijvie zou ik niet koken hoor gewoon rauw door de gekookte aardappels doen.
    Eet smakelijk

4. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb ik het de laatste keer heel eventjes meegekookt, kan dat ook??
    Ik ben het echt vergeten!!

1 kilo aardappelen bij de hutspot?? Is dat niet teveel?

5. zustertje

Ik zou iets meer aardappels doen als groente maar wat in gewicht misschien 200 gram extra aardappels of zo.

6. Ik zou door de hutspot en de andijvie stamp ook uitgebakken spekjes doen...

En ik zou op 1 deel hutspot, 2 delen aardappels doen

Bij andijvie stamp zijn speklapjes wel lekker, en bij hutspot een rookworstje misschien

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, de precieze hoeveelheden weet ik niet precies. Ik doe altijd maar wat:D

Voor de stampot andijvie zou ik de andijvie echt niet koken! Veel lekkerder om het er rauw door te doen als je de aardappels al tot puree hebt gemaakt. Dus aardappels koken (beetje zout erbij), spekjes uitbakken en als de aardappels gaar zijn zakje geraspte belegen kaas erdoor en kruiden met bouillonpoeder, zout en peper. Oja, scheut melk en klontje boter erdoor. Daar een lekker prutje van maken en dan de rauwe andijvie en de uitgebakken spekjes erdoor stampen.
    Je kan de andijvie een poosje op de puree leggen en de deksel er weer op zodat het warm wordt en slinkt, is makkelijker stampen.
    Superlekker met gehaktballen en een jus met uitjes. Jammie:)

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik doe bij boerenkool en zuurkool altijd rookworst, bij andijvie speklapje en bij hutspot is een gehaktbal erg lekker.

Voor 2 personen hou ik meestal aan 600 gram aardappels
    aardappels kook ik 20 minuten.
    Bij hutspot en boerenkool kook ik het gewoon samen.

andijvie doe ik gewoon rauw door de aardappels

Ohja ik doe door alle stampotten ook nog spekjes:D

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik doe altijd alles op gevoel, dus ongeveer evenveel aardappels als wortelen (op het oog) en dat is altijd goed. 20 minuten laten koken

andijvie kan je alleen aardappels koken en de andijvie er rauw doorheen stampen aan het einde, maar je kan ook de andijvie heel kort bij de laatste 5 minuten koken erbij doen. Ook hierbij in ieder geval de aardappels 20 minuten koken

Tipje voor de hutspot: ui snijden en beetje boter in bakpan, ui bakken tot lichbruin en dan aan het einde door je hutspot doen (geeft meer smaak dan als je de ui meekookt)

door de andijvie stampot kan je gebakken spekjes doen

Ik doe door alle stampotten ook altijd even wat jus, dan wordt het lekker smeuïg.

10. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de aardappels al geschild en de wortelen en uien liggen ook al klaar.

Dus 20 min. koken (ook de wortelen en uien hé?) en dan stampen!!

Ik heb nu een gepaneerde hamburger erbij...ze hadden niet zoveel keus vandaag.....

11. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik weet eigenlijk nooit de hoeveelheden die ik gebruik

maar ik doe voor de andijviestampot nooit de andijvie mee koken, altijd rauw erbij, vind ik veel lekkerder.

en dan lekker veel spekjes uit bakken, en die met het vet erbij gooien (lekker slecht hahaha maar ook lekker zout) en dat eten wij dan, eigenlijk maak ik daar nooit een extra vleesje bij.

en soms gooi ik er nog wat jus door heen, of een scheutje melk maar dat ligt er maar net aan :)

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    krijg trek van alle stampot verhalen :D

Weet wel wat er vanavond bij ons op tafel staat ;)

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wij doen door de hutspot ook altijd nog een pot bruine bonen - laatste paar minuten meekoken. Heerlijk!

14. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    We eten ook weleens hutspot met hachee, heerlijk!!!
    Andijvie er idd rauw doorheen, veel lekkerder joh! spekjes erbij is lekker, speklappen en gehaktbal is ook lekker, succes!

15. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Als je de andijvie gaat stampen, dan geen melk of boter maar Kruidenroomkaas erdoor, jammie, maakt de andijvie iets kruidiger...echt heel lekker, met spekjes erbij en een gebakken eitje!

Oh, heb het water al in de mond, haha

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier lusten wij alleen stamppot rauwe andijvie. Hebben wij afgelopen zaterdag nog van gesmuld!

Wij doen het zo: aardappels koken, aardappelpuree maken. Spekjes uitbakken en een rookworst klaarmaken.

Andijvie door de aardappelpuree mengen. Uitgebakken spekjes erdoor doen + het spekvet. Geraspte kaas erdoor doen. Stukjes rookworst erdoor doen en eventueel een stuk rookworst ernaast doen op het bord.

Mjammie! (Wij hebben nog wat in de diepvries...).

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik maak altijd andijvie stampot met ananas, kaas, cashewnoten en spekjes erdoor. Daarbij dan een rookworst!

Andijvie in combi met basilicum is ook lekker.

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Andijvie met ui en paprika (even meekoken) en geraspte kaas er daarna door doen.

Bij de hutspot eten wij juist altijd een speklapje...
    Zodra de aardappels koken leg ik de wortels en ui er bovenop en dan zijn ze na 20 minuutjes tegelijk gaar.

Hmmmm...straks is het ook weer echt boerenkool-tijd.

19. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ga ik andijviestampot maken. Ik heb er alleen zuurvlees bijgekocht (heet dat in het Nederlands trouwens wel zo??). Is dat een rare combinatie? En dan wou ik er ananas onder doen.

Even checken of ik het goed doe: eerst de aardappelen 20 min. koken, de laatste 5 min. de andijvie erop leggen en dan stampen!

Wat mosterd erdoor..en de ananasstukjes erdoor.

Is dat lekker zo?

20. zustertje

Ik zou de andijvie echt niet koken is het snot en je giet alle vitaminen af. Lekker rauw erdoor doen is nog makkelijk ook en ik zou zelf geen ananas erdoor doen lijkt me niet echt lekker eerlijk gezegd.
    Mosterd is er wel lekker bij.

Deel Deze Pagina