borstverkleining: eisen ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Jet83, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik vraag mij af of er dames zijn die een borstverkleining hebben ondergaan of nu in het traject zitten. Hoe is jullie ervaring met de eisen die een ziekenhuis stelt om groen licht voor de operatie te geven? Ik lees op de website van mijn ziekenhuis dat ze de regel voor het gewicht hanteren. JE lengte minus een meter. Dus als je 1,75 lang bent mag je max 75 kilo wegen. Ik ben nogal klein en zou op die manier dus ook maar weinig mogen wegen. Iig minder dan ik nu weeg. Wat is jullie ervaring hiermee?

2. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi!

Ik heb 8 jaar geleden een borstverkleining uit laten voeren en volgens mij zijn die regels allang weer veranderd, maar even kort mijn ervaring ervan;
    Ik ben stevig, 1,64 klein en woog toen rond de 87 kilo geloof ik. Je moest inderdaad een bepaald gewicht hebben, maar daar keek de plastisch chirurg niet zo naar. Misschien ook omdat ik toen echt grote borsten had (90g propte ik ze maar in omdat die nog aardig verkrijgbaar waren bij de Hunkemöller, maar was eigenlijk te klein)
    Ik had altijd rugpijn en bh bandjes die in m'n vel sneden en van de eigenwaarde was weinig meer over.
    Ik heb wel een beetje op m'n gewicht gelet voor ik geopereerd werd, maar niet heel veel. Misschien zijn ze nu strenger dan toen?
    Het ligt geloof ik ook aan welke eisen je verzekering stelt als je het vergoed wil krijgen? Privé kliniek zal misschien andere eisen stellen.
    Succes! 😊

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Geen ervaring, maar op internet lees ik ook dat vergoedingen vanuit de zorgverzekeraar niet worden gedaan boven een bepaalde BMI omdat de kans op complicaties dan groter is, dus misschien dat je kunt kijken wat je zorgverzekeraar voor eisen stelt.
    Hopelijk kun je de verkleining wel gewoon krijgen.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zit nu in het traject,en word eind juni geopereert.
    Bij mijn eerste gesprek met de chirurg vroeg hij na mijn klachten,gewicht (bmi moet meestal onder de 30 zijn) en hij wou ze uiteraard zelf zien.
    Daarbij maakte hij ook meteen foto's voor de zorgverzekeraar.

De zorgverzekeraars die hebben meestal de volgende eisen (voor vergoeding)
    - bmi onder de 30
    - minimaal cup dd-e
    - aantoonbare lichaamlijke klachten
    - ziekenhuis of kliniek moet een contract met zorgverzekeraar hebben.

5. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames, bedankt voor jullie reacties. Ik weet wel dat mijn verzekeraar eisen stelt aan de grootte van de borsten, maar niet zeker of ze ook een BMI eis hebben. Ga ik opzoeken!

@ Jacqie, fijn dat ze bij jou niet zo streng waren qua gewicht. 90G is ook wel erg groot. Ik kan me voorstellen dat je nu letterlijk een last minder draagt.

@This is me. Wat spannend dat je in het traject zit! Eind juni de operatie... Succes met wachten en uiteraard met de operatie!

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dank je :)
    Bij welke verzekeraar zit je?
    Je zou ze ook eventueel kunnen bellen.
    Bij mijn verzekeraar (menzis) staat er niks duidelijks over op hun site,maar per telefoon kunnen ze je dan wel de vereiste aangeven.

Succes met de stap en alles wat erbij komt kijken.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb 10 jaar geleden een bvk gehad, en ben toen op advies van de chirurg (kliniek) wel eerst afgevallen. Ik had bmi 29 en voor de operatie bmi 22. Hij legde uit dat hij het zo ook wilde doen, maar dat het resultaat wel veel mooier is als je voor de operatie afvalt.

Ik moet toegeven dat ik nu wel hele mooie borsten heb ondanks dat ik weer dikker ben.

Ik ben bij het afvallen ook wat gewicht in mijn boobies kwijtgeraakt, en dan hoeven ze natuurlijk minder vet weg te snijden (en meer borstweefsel).

Mijn wens voor 75B is helaas niet in vervulling gegaan ;)

8. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit bij CZ en heb net op de site gekeken. Daar staat dat je niet te zwaar mag zijn. Ze noemen geen BMI getal oid.

@1981mama: het klinkt ook wel logisch om voor de operatie af te vallen. Knap dat je van BMI 29 naar 22 bent gegaan!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een bmi tussen de 20 en 25 is een gezond gewicht. Maar dan is het nog maar de vraag welke bmi eisen ze hanteren inderdaad.

10. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vorig jaar naar een chirurg geweest, omdat hier het plan ook aanwezig is. Ik moest toen sowieso pas terugkomen als ik de nodige kinders gehad zou hebben, dus nog even wachten :p

Ze stellen inderdaad wel "eis" aan je gewicht, niet om je te pesten, maar het heelt beter als je een normaal gewicht hebt en je heb minder kans op complicaties. Dat heb ik toen ook meegekregen. Ik moest ook een paar kilo afvallen inderdaad en zat toen net in mijn "dikkere periode".

Verder hangen de eisen af van je verzekeraar. Ik moet bijvoorbeeld een verzekering hoger nemen wil ik t vergoed krijgen. Verder voldoe ik wel (nu cup F) schouder en rugklachten al jaren aanwezig.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Als je ooit nog wilt afvallen, dan zou ik het nu dan doen. Want anders val je straks af na de operatie en worden wellicht je borsten ook nog kleiner. Ik ken hier een voorbeeld van bij iemand en die liet een borstverkleining doen, viel toen af en hield amper nog borsten over. En was daar toen ontevreden over.

Deel Deze Pagina