Mijn zoontje is al vanaf dat hij 2 jaar zindelijk voor plassen. Zelfs snachts.. Maar poep laat hij gewoon gaan! Als ik hem een pamper omdoet laat hij plas ook gaan en zonder pamper niet. Maar elke x poep uit zn onderbroek te vissen en zijn onderbroek uit te spoelen heb ik ook echt geen zin in. Hebben jullie tips= Bij mijn eerste zoontje geen last van gehad dat was gelijk in 1x allebei raak.
Hoi hoi, Dit komt mij bekend voor. Mijn zoontje was overdag zindelijk en sliep 's nachts nog met een luier om. Vaak gebeurde het dan dat mijn zoontje na het bad en bedritueel nog even mocht spelen omdat ik dan zijn babyzusje naar bed bracht en toen poepte hij in zijn luier. Hij bewaarde het moment van poepen dus om het in zijn luier te doen. Dat viel nog wel mee totdat mijn dochter zindelijk was. Overdag met plassen ging het goed maar de grote boodschap ging vaak nog mis. Vies het zeker en er zijn ook wel wat onderbroeken gesneuveld maar je moet ergens beginnen. Probeer er geen probleem van te maken en beloon je kindje als hij het wel op de wc doet. Kijk ook naar signalen, wanneer hij moeilijk kijkt, drukkend dan is het tijd voor een grote boodschap. Misschien even laten zitten met een boekje op het toilet. En dan belonen met een sticker als het gelukt is. Bij mijn dochter is het uiteindelijk goed gekomen. Succes.
Dit deed mijn dochter ook en ik heb haar toen gevraagd een luier te vragen als ze moest poepen (en dat beloonde ik dan met een sticker). Dat deed ze. Ze was dus wel zindelijk maar niet op de plaats waar ik dat graag wilde. Dat heeft ze nog een tijdje zo gedaan en toen ging het opeens op de wc prima.