Hoi allemaal, Onze matrassen waren compleet versleten en nu hebben we gekozen voor Tempurmatrassen. Ik vind het enorm wennen. Het is echt een totaal andere manier van slapen. We hebben voor Tempur gekozen i.v.m. mijn gezondheid. Reumatische klachten en heel erge ochtendstijfheid/pijn. Nu, na een paar nachten voel ik al resultaat. 's ochtends heb ik bijna geen last meer. Ik geloof helemaal in de kwaliteit en werking van Tempur, maar ik merk wel dat ik het heel raar vind slapen. Je zakt echt helemaal weg in het matras i.p.v. dat je op het matras ligt zoals bij andere matrassen. Ik ben wel nieuwsgierig naar ervaringen van andere die ook voor Tempur hebben gekozen en moesten jullie ook zo wennen? En waarom hebben jullie voor Tempur gekozen? En hebben jullie erg moeten wennen en hoe lang duurde dat? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik weet dat mijn schoonouders een Tempur matras hebben (mijn schoonvader ook een kussen) Mn schoonvader heeft het heel erg aan zn rug en mn schoonmoeder heeft reuma en ik weet dat het bij hun allebei wel heeft geholpen. Mijn schoonvader heeft vaak in de ochtend veel minder last van zn rug! Wel zeiden ze vandeweek dat het numet deze kou soms wel vervelend is omdat de matras als ze net naar bed gaan keihard en heel koud is en het duurt even voordat ie "ontdooit" is!
Ja, inderdaad. Dat herken ik wel. Hij kwam, letterlijk, koud uit vrachtwagen en toen was hij best hard. Hoe ervaart je schoonvader het kussen? Ik zit er over te denken om ook een kussen te kopen.
met een electrische deken erin, voordat je gaat slapen (dan weer eruit halen natuurlijk) ideaal ! Ook het kussen aanschaffen en je slaapt als een prinses (kussen even ondersteboven ook op je electrische deken leggen) Een beetje vreemd, maar wel lekker
wij hebben M-line, een soort 'verbeterde versie' van Tempur. bij onze matrassen zit er onder de laag traagschuim een laag pocketveren voor meer stabiliteit. bovendien is ons schuim ademend, en dat van Tempur niet (zodat dat snel zweterig is bij warm weer). wij hebben ze nu een jaar of drie en zijn er heel tevreden over. ik heb een slechte rug, en met deze matras nog amper last als ik opsta. nadeel: je kunt nooit meer ergens anders net zo lekker slapen als thuis.
Hij vind het kussen heerlijk en kan echt niet meer zonder! toevallig dat we het er vandeweek over gehad hebben! Met andere kussens werd ie altijd helemaal stijf en pijnlijk wakker...nu ook nog wel...maar het scheelt wel!
Goede tip! Bedankt. Hoe lang duurde het bij jullie dat je er aan gewend was. We hebben ze nu een week en ik kan niet goed wennen. Heb het idee dat ik er aan één kant verder in weg zak dan de andere en dat ik er met mijn heup zowiezo te ver weg zak. En ik ga ook maar even een deel van het dekbed er uit halen. Ik had het vroeger altijd koud en nu uiteindelijk te warm, haha.
Mijn ouders hebben ook m-line en zijn ook erg tevreden. Ik heb daar een keer proef geslapen, maar dat was maar voor een uurtje. Was ook erg wennen, maar wel goed geslapen.
Ik reageer maar even op elk apart, want ik weet niet hoe het anders moet. Volgens mij is het ook wel fijner om er een kussen van tempur bij aan te schaffen. Mijn kussen heb ik nu helemaal opnieuw moeten vormen.
Ik heb kort bij een thuiszorgwinkel gewerkt. Daar konden mensen een test-tempur kussen lenen om te proberen of het iets voor ze was, maar ze kwamen hem allemaal weer terug brengen zonder hem vervolgens te kopen. Het is echt wennen, blijkbaar. Ze gaan er op liggen, vinden het "raar", en vervolgens brengen ze hem meteen weer terug. Maar je schijnt er dus enorm aan te moeten wennen en het dus te tijd te moeten geven. En dat doe je niet zo snel met een testkussen. En bij de kussens is het belangrijk dat je precies de goede koopt die bij je past en afgestemd is op je slaaphouding. Dat heeft invloed op de dikte en vorm van het kussen wat je moet kiezen. Hoe dat bij matrassen werkt weet ik niet, die hadden we niet in de winkel. Maar het is helemaal onderzocht enzo en officiëel heel gezond.
Ik had bij mijn ouders ook een soort Tempur matras alleen dan niet de echte, en ik kon daar altijd heerlijk op slapen. Het moet eerst wel even wennen, maar als je eenmaal gewend bent... Fantastisch!
Ik heb zelf geen Tempur matras maar ik lig in het ziekenhuis en hier is mijn matras van Tempur en ik slaap er heel erg goed op! Overigens lig ik de hele dag in bed en ik heb geen enkele klacht van rugpijn ofzo dus volgens mij wel een aanrader hoor!
hoi hier ook tempour, ivm slechte rug, nek, en schouder over gehouden na een auto ongeluk. Ik ben er erg bij mee , duurde hier ongeveer een week voordat ik er aan gewend was ,niet omdat het niet sliep ,maar puur wennen omdat alles er in weg zakt wat weg hoort te zakken zeg maar. En ik heb ook een kussen ervan, die is ook perfect. Groetjes gerda
Hier een nasa traagschuim matras(variant op tempur,alleen iest goedkoper)...ik wil niet meer anders,een heerlijk bed. Nadeel is dat het erg hard en koud is als je in deze dagen je bed in stapt,maar naar een paar minuten is hij al naar je lichaam gevormd. Moet zeggen dat ik de eerste week rug pijn had,en heel erg heb moeten wennen.
Bedankt voor jullie fijne reacties! Ik begin nu geloof ik ook een beetje te wennen aan het matras. Maar als je zo'n duur matras koopt voor je gezondheid en je ervaart meer pijn en je moet zo wennen, krijg je het toch wel even benouwd moet ik zeggen. De ochtendstijfheid was wel meteen minder. Het licht steeds lekkerder en ik heb gelezen dat het even duurt voordat de cellen van het matras zich openen. Het zakt nog steeds aan één kant meer in, maar het bed lijkt zich helemaal te stabiliseren. Echt heel raar. Nu ik al jullie reacties lees word ik een heel stuk geruster. Ik snap ook wel dat je aan zo'n matras moet wennen, maar het was echt een grote hap uit de portemonee en dan verwacht je ook wel iets, haha. O, ja... en ik heb geen geduld. Het matras belooft dat je klachten verminderen en dan -wel nu- hè
Wij hebben ook M line matrassen en mij bevalt het geweldig goed. Ik heb lang lst gehad van nek en rugklachten en die zijn nu een stuk minder Als het zo koud is, leg ik idd ook eerst een echt hete kruik in mijn bed want anders duurt het een tijd voordat je warm bent (en de matras ook). Ik heb ook een M line kusen gehad, maar daar was ik minder tevreden over. Het zweette bij mij echt als een gek, zeker in de zomer had ik constant een natte kop (ik heb nogal dik haar) en was mijn sloop ook nat van het zweten...dat vond ik toch wat minder.