Vanaf 30 weken: wat kunnen/doen jullie nog? Moet je eerder rusten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annemeis, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi dames,

Even een vraagje: wat doen/kunnen jullie nog met 30 weken of meer?

Heb net een half uurtje ramen gezeemd en een paar x de trap op en neer voor de was en moet echt al ff gaan zitten. Daarnaast loopt er nog een peuter van ruim 3 rond.

Herken dit niet echt van mn eerste zwangerschap, kon toen volgens mij langer achter elkaar door. Moet nu telkens ff op de bank uitpuffen. Krijg dan een pijnlijke buik een minuut of tien lang (geen harde buiken, heb dat nog nooit gehad) En dat terwijl ik n heel klein buikje heb en nog maar 7 kilo aangekomen.

T hele huis ff stofzuigen lukt ook niet meer in 1x, de keukenvloer in 1x achterelkaar dweilen op mn knieƫn lukt nog net. stofzuigen is een beetje lastig met je buikspieren.

Moeten jullie ook een versnelling terug? Is dat normaal rond deze termijn? Of hebben jullie juist energie voor tien en halen jullie alle kasten nog leeg op een dag?

2. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Jep. Rond die tijd ook al rustiger aan moeten doen. Maar meer omdat ik dan duizelig werd en uitgeput.

Vooral dingen blijven doen, dan maar op een ristiger tempo.
    Zit nu met veel klachten juist omdat ik te veel rust heb genomen en mn lichaam t niet gewend meer is om te werken.

3. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    ik moet ook echt stapje terug nemen hoor, anders krijg ik ook echt pijn in de onderrug....

4. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Ik herken het ook wel. Ben ook helemaal uitgeput na het stofzuigen en heb dan echt even nodig om bij te komen. Ik merk dat ik al buiten adem ben als ik de trap opgelopen ben.

Hier loopt ook een peuter rond, dat maakt het ook wel zwaarder merk ik. Heb ook het idee dat ik minder kan dan bij de eerste zwangerschap dus zit wel in dezelfde situatie als jij geloof ik.

Ik probeer inderdaad wel om dingen te blijven doen ook al kost het wat meer moeite. Maar doe wel rustig aan.

5. Stephx

Stephx Lid

19 mei 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vond het vanaf 30 weken ook echt zwaarder worden.. Meer harde buiken na even lopen met de hond of huishoudelijke taken.. Weer moe en misselijk door groeiende baarmoeder.. Kleine daalt nu wat in en met 35 weken echt meer buikpijn, rugpijn... Kan echt maar hele kleine dingen doen en op een heel rustig tempo.. Een houding vinden met zitten/liggen is ook niks meer..
    Heb ook een heel kleine buik en super strak, alsof ik op knappen sta, alles doet zeer.. Ben 3 kilo aangekomen.. Voel me steeds meer een vaatdoek.. Dus hier wordt veel overgenomen door mijn vriend..

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Jullie dus ook duidelijk een stapje of meerdere stappen terug. Het zal er wel bij horen, je lijf levert ook een topprestatie natuurlijk. Heb tot 28 weken steeds geroepen dat ik geen verschil voelde in wel of niet zwanger zijn, dat wordt nu wel duidelijk anders dus, haha.

Als je ook last van je rug/misselijkheid krijgt oid ist wel extra vervelend, succes dames, nog even volhouden maar!

Wat ik heel irritant vind is dat zo'n kleine boef van 3 jaar alles achter je rug weer overhoop gooit terwijl ik echt geen rommel of vingertje op het raam zien kan, pff. T heeft geen zin eigenlijk om constant op te ruimen, 's avonds alles in 1x is beter maar kan t niet laten om t steeds weer netjes en schoon te willen hebben...

De natuur zal t wel expres zo geregeld hebben zodat je zo'n beetje zin krijgt in bevallen op den duur ;)

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hier 34 weken voorbij, maar voel me soms net een bejaarde. Vandaag een mindere dag, paar wasjes trap op en af en stofzuigen en ben gevloerd. Slaap snachts heel slecht 5-7 keer per nacht ga ik er uit. Smiddags val ik in slaap op de bank. Hier nog een banjer van 7 rondlopen die ik van en naar school moet brengen. Maar hij helpt me wel veel.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Dingen als stofzuigen en grasmaaien vind ik niet lekker (idd buikspieren), maar wassen draaien, onkruid wieden, tegels van badkamer en douche schrobben, ramen zemen enzovoort gaat nog prima. Tillen ook. Dochter van dik dertien kilo kan nog op m'n nek als ze wat wil zien in de dierentuin ofzo, pas nog tassen vol boeken versjouwd, boodschappen lukt nog, net een box van een winkel naar de auto getild. Ik kan nog met gemak een kilometer of tien op een dag lopen en van het weekend nog een end gefietst zonder problemen. Met heuvels (50 meter) ook nog. Dan moet ik wel een tandje terug maaaaaaar het lukt. Ik ben deze zwangerschap actiever gebleven en sowieso minder aangekomen door zwangerschapssuiker. Ik denk dat dat wel helpt.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    IK ben nu 29 weken maar kan echt veeeeel minder dan bij mijn dochter. Bij haar heb ik met 36 weken tijdens het verhuizen het halve huis nog geschilderd en gesopt, in me eentje mijn oude woning leeg gehaald (op zware dingen na) en alles weer opnieuw ingedeeld.

Stond ik met 34 weken nog vakken te vullen in de winkel ben ik nu 50% in de ziektewet en kan ik amper lopen. Heb totaal geen energie meer en het voelt alsof ik al aan mijn eind loop😅

Ik ga wel gewoon Door dingen moeten toch gedaan worden maar wel alles op een rustiger tempo..:)

10. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 30 weken en tel echt af naar mijn verlof!!
    Eigen bedrijf en werkbon parttime en dan ook nog huishouden.. Ben er wel klaar mee! Hahaha.
    Gelukkig helpt mijn vriend enorm en pakt hij wat extra huishoudelijke taken op.

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Met een beetje jaloezie lees ik jullie ervaringen:). Hier moet ik al een paar weken rustiger aan doen door mn bekken en harde buiken. Ik zou er echt voor tekenen om tot 30 weken zoveel te kunnen!

12. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Ik heb rond die periode ook een dipje gehad ivm bloedarmoede. Dat ik minder kon bedoel ik.. Maar nu ben ik alweer vier weken volop aan het verhuizen/klussen/opruimen/Babykamer in orde maken, een half uur fietsen naar de verloskundige, op de fiets boodschappen doen en alle huishoudelijke taken.. Ik moet zeggen dat ik wel gewoon uitslaap tot 10.15 uur omdat ik elke nacht zo'n 4 uurtjes wakker lig. Dus ik ga er niet heel vroeg uit.

Niet drastisch veel klachten en voel me nog heel mobiel. De verloskundige moedigt dit aan, zolang ik naar mijn lichaam blijf luisteren. Ik ben net 23 geworden, dus een goede conditie is niet meer dan normaal zegt ze.

Maar elke zwangerschap is anders, elk lichaam en als je ook nog eens een kleine peuter heb rondlopen, dan snap ik heel goed dat dat ontzettend veel energie vergt! Om het advies van mijn verloskundige te geven: luister naar je lichaam want die geeft niet voor niets bepaalde signalen!

Succes nog met de rest van je zwangerschap!!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ruim 31 weken zwanger en ik moet echt gas terugnemen. Stofzuigen is lastig, dus ik pak vaker de swiffer. Koken net zo. Dus de laatste weken gewoon iets makkelijks (wel gezonds) zodat het wat minder tijd kost. En zo zijn er meer dingen die niet meer gaan of minder lekker gaan.
    Ik tel echt af naar mijn verlof. Nog zo'n 2,5 week en dan is het klaar. Heerlijk.

14. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

10 jan 2015
    158
    8
    18
    Nu ruim 37 weken zwanger. De ene dag gaat beter als de andere maar op zich kan ik alles nog prima. .. heb wel veel last van mn bekken dus het snelle opstaan en gaan zitten zit er niet meer in maar ik lig niet veel.. ik kan overdag niet slapen ( slaap snachts erg slecht) maar heb er gelukkig niet veel last van..

15. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Wat fijn om dit topic te lezen, sinds vandaag zit ik op 31 weken.
    Afgelopen woensdag door extreme vermoeidheid totaal ingestort, de autorit naar mijn werk durfde ik niet eens meer aan omdat ik zo uitgeput was!
    Moet er wel bij zeggen vanaf heel vroeg in mijn zwangerschap moet ik het al rustig aan doen ivm harde buiken en licht bloedverlies, hier heb ik me dan ook keurig aan gehouden en doe dus al weken niks anders dan 4 dagen werken en thuis niks anders dan slapen!
    Sinds week 29 ongeveer gaat slapen moeilijker omdat onze kleine aardig "hoog" zit is ook lekker bankhangen er niet meer bij.

Mijn bedoeling was door te werken tot week 36 maar heb inmiddels wel besloten om toch 2 weken eerder al te gaan, simpel om het feit dat ik wil genieten van mijn zwangerschap ipv werken en slapen.

16. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja merk nu ook 2 weken dat ik sneller moe ben, ook erg snel buiten adem omdat de baby nog tegen mn ribben/middenrif aandrukt. na een ochtendje schoonmaken moet ik smiddags wel echt ff een powernapje doen

Deel Deze Pagina