Hier ben ik het ook mee eens! Hier zie ik het idd ook als een fase, volgens mij komt het gewoon omdat ze graag los wil lopen / meer wil dan dat ze kan, en dat lukt nog niet en dat is gewoon erg frustrerend natuurlijk. Zelfde als toen ze ging kruipen, toen ze het nog niet kon was ze best wel snel overstuur, en toen ze eenmaal zelf kon kruipen werd ze weer een stuk rustiger. Verder is ze ook superlief hoor, kreeg daarnet ook de liefste kusjes die je maar kunt hebben toen ik haar naar bed bracht , heerlijk! Wat hier trouwens wel helpt als ze weer eens een driftaanval gaat krijgen als ze iets niet mag oid, dan doe ik haar altijd na zeg maar, als ik haar lipje al zie gaan dan zet ik 't ook op een "huilen" en dat werkt meestal prima, moet ze altijd erg om lachen haha . Tuurlijk als ze eenmaal in zo'n bui zit werkt het niet meer, daarom probeer ik 'm vaak voor te zijn en vaak werkt dat wel .
Hier ook een enorme driftkikker, ze is ook nog eens zo dat iets precies moet zoals zij het wil, nou en als we haar dan niet snappen en het gaat net even anders als anders dan kan je je borst nat maken. Soms wel moeilijk om mee om te gaan, ik probeer haar af te leiden en als dat niet wil negeren. Ook gooit ze vaak met dingen in haar bui en dan gaat ze de gang op om af te koelen, ook zo met slaan en schoppen. Helemaal nu we een 2e hebben zijn haar buien erger, ze ontploft sneller en blijft er ook langer in hangen. wel grappig als baby was ze al enorm pittig, bijv met voeding als ik dan niet opschoot dan was ze snel boos en met meer dingen kon ik het wel merken, en onze 2e is een stuk rustiger dus hopenlijk word die niet zo driftig
Ben gelukkig dus niet de enige! Hier ook een enorme driftkikker maar we negeren hem en tot nu toe lukt het redelijk. Waren jullie kindjes op de normale wijze, redelijk binnen de uitgetelde datum geboren?
Hier ook een klein driftkikkertje soms. Ze heeft gewoon een eigen wil, prima! Ik vind het eigenlijk alleen maar grappig, het is totaal niet praktisch, maar oh zo grappig dat temperament. Maar ze is vooral zó ontzettend lief... mede daardoor kan ik het ook goed van haar hebben . Ze gooit zich gelukkig niet achterover, maar laat zich demonstratief op de grond vallen. Gaat dan meestal gelukkig niet huilen ofzo Laatst in de Blokker, Lisa wilde niet meelopen en liet zich (zoals altijd) op de grond vallen. Meestal loopt ze wel mee als ik weg loop, dit keer (vanaf die keer ) dus niet. Toen ik terugkwam om haar te halen keek ze naar me, legde haar hoofd op de grond en zei: slapen...
Hier is onze driftkikker toch echt van het mannelijk geslacht ! Onze dochter had eigenlijk nooit driftbuien en heeft ooit 1x op de straat gelegen toen ze haar zin niet kreeg en was meteen genezen toen ik niet reageerde (ze was toen 20/21 mnd). Ik wist de eerste keer niet wat ik mee maakte met onze driftkikker van toen 11 mnd. Inmiddels is hij 16 mnd en heeft al heel keer op de vloer gelegen (inmiddels ook in de winkel ). Roept nee, slaat mij als hij boos is (mag natuurlijk niet en maakt het erna weer goed met een dikke kus). Ik herken er totaal niets in van mezelf ben helemaal niet driftig, manlief ook niet, maar het is net mijn broertje die was ook zo`n driftkikker. (ook weer een jongetje i.p.v. het meisje). Verder is het zo`n lief en grappig mannetje. Inmiddels heeft hij het hoofdbonken wel afgeleerd blijkbaar vond hij het zelf ook niet zo prettig.
Mijn zoontje heeft ook zo'n driftige fase gehad, maar dat was echt voordat ie goed kon praten. Dat was ook slaan, bijten, kopstoten geven. Altijd meteen gecorrigeerd en natuurlijk hard 'auw' roepen,zodat hij weet dat het ook pijn doet. Laten vallen heeft ie eigenlijk nooit gedaan. Nu hij goed kan praten, lost hij alles verbaal op. Ben benieuwd hoe het met mijn dochter gaat tegen die tijd.
Goed punt, dat is ook heel belangrijk! Ik zag laatst bij Derek Ogilvie (ja dat kijk ik hihi) dat een moeder haar kindje als een draakje aan Derek voorstelde (ofzo) en die werd meteen op de vingers getikt want als dat het eerst is wat kan zeggen over je kind dan kan het kind ook niet anders dan zich daar naar gaan gedragen. Ik probeer daar echt op te letten, dat ik mijn dochter niet de hele tijd 'deugniet', 'boefje', 'eigenwijsje' etc noem ondanks dat ze dat wel vaak is Waarschijnlijk krijg ik een heel arrogant kind later want nu is ze dus eigenlijk altijd 'lief' en 'mooi'