let op met teveel thee!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sorien, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    voor de dames die regelmatig thee drinken pas hier mee op!
    Een vriendin van mij dacht dat ze onbeperkt thee kon drinken wat dus niet het geval is...

Theïne uit thee is hetzelfde als cafeïne | Fit for Work

ik wilde jullie er ook even alert op maken omdat het niet bij iedereen bekent is :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ligt er dus aan welke thee

3. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Witte thee en groene thee zijn geen probleem.

Niet alle theeën zijn een probleem. Klein nuance verschilletje ;)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Ach in veel oosterse landen drinken ze veel meer thee en daar worden toch ook echt gezonde baby's geboren.

Daarnaast zijn groene en witte thee inderdaad juist gezond.

5. Frambloosje

24 jun 2012
    93
    0
    0
    NH
    Groene thee bevat overigens wel theine.
    Rooibos is geen probleem.

@chin85 vind ik nou ook.

Alles waar te voor staat is niet goed.

6. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ja ligt er idd aan welke thee. En je moet wel een beste sloot thee drinken wil het echt schadelijk zijn. Dus nee, ik vind het ook niet zo schokkend

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Behalve TEvreden...;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het gaat dan dus wel enkel om theine-houdende thee. Kruidenthee en rooibosthee bevatten geen theine.
    Daarnaast je moet wel echt heeeeeeeeeel veel thee drinken, wil je aan de hoeveelheid cafeine komen die je uit meer dan 4 koppen koffie haalt....

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

je mag 4 koffies per dag drinken dus ik denk dat je wel 30 mokken thee mag drinken dan :)

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Mijn ervaring is dat je het ook wel aan je lichaam merkt wat wel en niet kan.

Ik kon voor de zwangerschap helemaal niet tegen stofjes die op cafeïne lijken, dus voor mij geen gewone thee, koffie, cola, ijsthee of flügel. Ik hoefde maar één kopje te drinken en ik begon al te zweten, kreeg hartkloppingen en een wazig gevoel in mijn hoofd. Ik dronk altijd veel kruidenthee. Vooral kamille, rooibos, venkel en pepermunt.

Ik kreeg tijdens de zwangerschap ineens zin in thee en ijsthee. Nu vind ik één kopje zwarte thee per dag echt super lekker. Of een glas ijsthee. Ik heb er ook geen last van. Kamille en rooibos daarentegen vallen echt niet lekker. Ik raak er gewoon beroerd van.

Je moet trouwens met bepaalde kruidenthee ook opletten, vooral aan het begin en aan het eind van je zwangerschap. Ik meende dat rooibos de bloeddruk verhoogd, net als zoethout of sterrenmunt.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #11 piccolina, 12 aug 2012
    Laatst bewerkt: 12 aug 2012
    groene thee heeft ook theïne! sommige zelfs meer dan zwarte thee!

je mag drinken thee zonder theine: rooiboos, witte, fruit etc

maar gewone thee mag ook maar let op dat het max niet meer dan 120gr theïne of coffeine per dag is (c. 6 kopjes thee!)

met kruidenthee ook opletten sommige kruiden mag niet te veel

Ah voor de rest blijft het een keuze van elke moeder, ik ken eentje die ook wijn drinkt en vind dat het heel normaal hoor

Er is een site voor zwanger van de overheid gebracht voor wat mag en wat niet:
    Een Veilig Nest - WECF

PS: zelf probeer ik een verantwoord moeder te zijn: eten en drinken wat alles geen risico meebrengt, gebruiken ook. Ook meubel voor kindje zal van massief hout zijn en geen mdf en speen etc ook eco. wat je niet weet weet je niet, maar ik weet heel veel van bouwmaterialen bijvoorbeeld en ook veel werd gezegd en laatst op nu.nl lees ik ook over dat overheid wil strengere regels voor baby spullen en meubel want die worden helemaal niet volgens regels geproduceerd- dat heeft gevolgd dat baby op latere leeftijd kanker krijgt (daarom nu ook veel mensen met kanker) omdat vroeger waren die regels nog minder.

Mijn mening is gewoon dat ik beter kan alles doen om baby zo veel mogelijk te beschermen: dat is mijn tak als moeder. Er zijn ook andere meningen dan is geen probleem want andere boeien mij helemaal niet :)

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Nou, ik denk dat dit toch wel bij het gros van de vrouwen bekend is. Over cafeïnegebruik verschillen de meningen en adviezen bovendien. Sommigen zeggen vier koppen koffie, anderen minder. Ik denk dat het van geval tot geval verschilt. En dat theïne en cafeïne in essentie dezelfde stoffen zijn, weet ook iedereen die een zwangerschapsboek heeft gelezen ben ik bang. Net als dat er in echte koffie (espresso) door de doorlooptijd minder cafeïne zit dan in hollandse pruttelmeuk. Maargoed, ik kan me vergissen natuurlijk :)

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38

Zowwwww......van thee naar kanker.
    Wist je dat de meest leuke en goede moeders relaxte moeders zijn?
    Beschermen is een taak inderdaad. En overdrijven een vak waar jij zo te lezen zeer bedreven in bent. Maar applaus voor jezelf hoor, klap, klap, klap...

Groetjes, een onverantwoordelijke moeder die leuke meubeltjes heeft gekocht, de BIBIspeen al klaar heeft liggen en heerlijk geniet van een chemisch patatje MC Donalds.

P.s. Van leven ga je ook dood, wist je dat?

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Moet je ook geluk hebben dat je baby zo een ecospeen ook maar net ok vind haha

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Niet alleen thee dan, maar mijn kleintje werd helemaal wild in mijn buik als ik chocolade gegeten had, of chocomel gedronken. Daar zit meer caffeine in dan in cola :p

16. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Groene thee bevat juist veel theeine . Hoor ook vaak dat groene thee wel onbeperkt mag maar dat is niet zo .

Lief trouwens dat je iedereen alert wil maken :)

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Nog een tip over meubels in baby kamers , als je het tweedehands koopt hebben ze dus niet meer van die stoffen die ze afscheiden enzo . Dus dat is ook nog een optie

18. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    je moet echt heeeeeeeeeeeel veel thee drinken om in problemen te raken! In begin zwangerschap en 2week van te voren van zw dronk ik niet eens thee meer! Begon pas bij 16 weken thee te drinken.
    Moet wel zeggen dat ik wel best wel oplet hoeveel ik drink probeer niet meer dan 2 kopjes te drinken per dag, gek maar waar!

19. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    In chocomel zit minder caffeine als in caffeine vrije koffie...;)..

Doe waar je je goed bij voelt, denk ik zo! Ik ben een echte koffieslurper..met 1 kopje per dag trek ik het écht niet, dus ik beperk mezelf tot 4...

Caffeine in thee is sterk afhankelijk van de thee soort..en alleen kruidenthee's zijn theine vrij..theine zit namelijk in alle theebladeren, dus ook in witte thee..

Maar dank voor de heads up!

20. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36

Ow kom op zeg. Dat meen je toch zeker zelf niet.... Klinkt een beetje als gebrek aan realiteitszin.....kinderen zijn echt niet van porselein hoor... Ik zou je adviseren je toekomstige kind in een vitrinekast te stoppen en vooral nooit buiten te laten spelen. Al die co2 uitstoot e.d......om dan maar niet te denken aan al die mensen met wie het in aanraking komt die niet steriel zijn.... Brrrr

Deel Deze Pagina