wie heeft er nog tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Snoopy1983, Feb 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Weet niet of ik mn bericht hier goed plaats maar wist het anders ook niet.

Ik heb nu een dochtertje van 2 weken oud.
    Vanaf dag 1 slaapt ze 's nachts al bijna niet, overdag wel. Ze is 4 weken te vroeg geboren en haar dag en nachtritme is nog heel erg omgedraaid.

Ze ligt in een wieg bij ons op de kamer, zodra ik haar daar in leg gaat ze al gauw huilen. Als ik haar er dan uit haal is het al gauw goed. Overdag slaapt ze ook in de wieg en dat geeft geen problemen.

Merkte dat ze ook veel zuigbehoefte had dus ook speentje geprobeerd maar die hoeft ze niet (zelfs prematuurspeen niet) We hebben nu eigenlijk al best veel dingen uitgeprobeerd, laten huilen vind ik zielig maar helpt dus ook niet, badje verplaatst naar de avond ipv ochtend zodat ze moe is helpt ook niet. Bedje is altijd lekker warm met kruiken.

Ik heb het idee dat het echt een inbakerkandidaat is alleen mogen we dat nu nog niet doen omdat er eerst naar dr heupjes moet worden gekeken voordat je gaat inbakeren. We hebben een lodger en daar mochten we haar wel in inbakeren van het cb maar ze heeft dan al gauw haar armpjes eruit.
    Zodra haar handjes boven het lakentje komen gaat ze "maaien" zoals ze dat noemen en daarna huilen.

Het enigste wat nu helpt is haar tussen ons in nemen op een aankleedkussen zo hoog mogelijk zodat we toch nog een paar uurtjes slaap hebben. Durven haar namelijk niet zo tussen ons in te leggen omdat we dan bang zijn dat we op haar gaan liggen enzo.
    Maar een aankleedkussen lijkt me nou niet zo goed om een hele nacht op te liggen.

Sorry heel verhaal maar wie heeft er nog tips voor ons?

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
  3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, geen tips. Bij ons duurde het 3 weken voor ze haar ritme zover had teruggedraaid, dat ze om 23.30 uur ging slapen... Tot die tijd, zaten mijn man of ik, vaak op tot 04.00 uur smorgens.. Dan was ze klaar wakker... Soms viel ze in slaap bij je, maar klaar wakker zodra je haar in bed legde. Het waren zware weken.
    We hadden voor onszelf 2 diensten ;) : Ik deed de avonddienst, tot een uur of half 1 snachts (als ik dat volhield) en m'n man nam het daarna over tot ze sliep... Toen mijn man weer aan het werk ging (na 3 weken dus) ging het eindelijk wat beter gelukkig. Anders had hij het werken niet volgehouden denk ik.

Dus ik zou zeggen: Lekker bij je nemen als je kindje huilt en niet opgeven... Het kost wat tijd, maar mogelijk komt het gewoon vanzelf goed komende week / weken.

4. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    geef je bv? zoja dan eens proberen om de borst te geven als ze huilt. wellicht heeft ze dan een veilig gevoel als je haar eruit haalt en troost met de borst.

als je geen bv geeft dan weet ik het ook niet sorry

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn dochtertje is optijd geboren, maar sliep snachts ook erg weinig, haar ritme was ook omgedraaid.
    omdat ik de 1ste weken niet veel kon duurde het wat langer om haar ritme om te draaien.
    wat helpt is overdag wat dingen met haar te doen, (voorzover het lukt en zij niet in slaap valt) door haar elke keer even wakker te houden, kan je het ritme wat sneller om draaien(vaak na 3 week komt het vanzelf langzaam) verwacht niet gelijk wonderen, het heeft tijd nodig.
    je hoeft haar geen uren wakker te houden, half uurtje per keer is vaak al genoeg.
    sterkte , ik weet hoe zwaar de nachtenn zijn, maar het komt vanzelf goed,

oja en overdag alles zo licht mogelijk houden, dus overdag gordijne open, licht aan, en snachts vanaf uur of 7 alles zo donker mogelijk houden, overdag enthousiast knuffelen en lekker kletsen, snachts alles zo rustig mogelijk houden.
    en wat vaak helpt overdag stukje met de kinderwagen(vooral einde van de middag)

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Onze dochter hield van een beschermde omgevin, in de vorm van een wiegje en een hemel. Dat maakte dat haar wreldje wat kleiner was en ze zich er prettig voelde. Als ze in de box lag dan begon ze heel hard te huilen. Ook slapen in een ledikantje was in het begin alleen maar huilen. Zo'n bedje was voor haar veel te groot.
    Tussen jullie in voelt ze zich beschermt misschien.
    Toch zal ze ook in haar eigen bedje meten leren slapen. Veel succes.

Share This Page