Goeie morgen, Wij hebben mensen naast ons wonen... tja mensne wil ik het niet eens noemen het zijn abnormale rare gekke wezens.. En daar is ruzie mee, overal op zeiken.. letterlijk en figuurlijk. Niet alleen op ons maar ook aan de andere kant van hun. Het gaat bijv om dat we de deuren te hard dicht slaan, te hard stofzuigen praten te hard, lopen te hard. Kindjes spelen te hard, maar het mooiste is nog van allemaal dat ze zelf snachts het rolluik open en dicht doen en die hond gaan staan roepen, Dus blerren... Gisteren hadden die andere buren van mijn buren dus 2 huizen veder op bij mij. ruzie die hebben 2 kinderen en die hadden ruzie om een dino spel, kon de buurman schijnbaar niet tegen. dus ging de muziek aan harder harder en nog eens veel harder. mijn zoon lag te slapen dus ik riep: buurman, buurman.. maar hij hoorde het niet vanwege de muziek. dus ik nog een keertje geroepen en toen vroeg ik kan de muziek wat zachter want mijn zoon lig te slapen. die andere buurvrouw heeft het gelukkig opgenomen de muziek voor de wijkagent. en toen kwam die naar buiten boos en zei die iets van het is een bejaarden tehuis of zo maar dat had me vriend van de week geroepen omdat ze tegen de muur aan bonkte omdat ons zoontje aan het huilen was. hij heeft iets parkinson en nog iets dus hij zit onder de medicijnen. hoe die mij aankeek waszo eng... ik werd bang van hem en ik ben naar binnen gegaan gelukkig kwam die andere buurvrouw gelijk aan want ze wist dat ik alleen was.. wijkagent is al ingeschakeld maar die moet een dossier opbouwen. hij is al eens opgehaald door ongeveer 7 man politie. 2 busjes en 1 auto. het is koophuis dus als ze de hypotheek netjes betalen kunnen ze er toch niet zomaar uit gezet worden? wat zijn onze rechten hierin? er valt NIET met ze te praten, maakt het alleen maar erger... ze zijn overal al met ruzie weg gegaan. zij mankeert ook het een en ander. de schutting gaan we hoger maken, ik ben bang....
Het is vreselijk van die rare buren. Ik weet er alles van. En veel kun je er niet tegen doen. Weet nier hoe hoog jullie schutting is, maar hoger dan 2 meter mag hij niet 😉 Idd dossier aanleggen en hopen dat politie wat kan. Bedenk wel dat deze man blijkbaar een ziekte heeft. Daar kiest hij zelf ook niet voor.. Dus waar je kan een beetje rekening houden en verder goed contact houden met de wijkagent. Sterkte!
We wonen hier zo super, grote tuin op het zuiden. Leuke buurt veder... Speeltuin dichtbij dorp dichtbij. Nja ideale locatie! Tuurlijk kan hij een ziekte hebben en zij ook maar dat is dan nog geen reden om zo te doen. Wij zeuren nooit ergens over, maar hun wel elke keer op ons. Over van alles. Die andere buren hebben ook al gedacht om te gaan verhuizen maar wat krijg je dan in je nieuwe huis voor buren?
Ziek zijn kan dus zeker wel een reden zijn om zo te doen, dat is dus mijn punt. Niemand kiest er voor zich ellendig te voelen. Dan is soms elk ding daarnaast (geluidsoverlast bv) te veel. Mensen gaan er doorgaans niet positiever van in het leven staan. Hier idd ook overwogen om te verhuizen. Maar net als jullie wonen we hier perfect. Grote tuin, vlak bij het strand, alles voor de kinderen in de buurt. Etc. Het is een vreselijk dilemma. Daarnaast lijkt het ook niet eerlijk: waarom zouden wij moeten verhuizen?? Wij zijn immers niet het probleem (vinden wij).
Volgens mij zitten jullie allemaal in een cirkel, buurman die muziek harder zet, jij die aan het schreeuwen is, hij weer agressief. Ik zou eens proberen je eigen grens iets op te trekken en te kijken wat dat doet,misschien als je een tijdje probeert de confrontatie te vermijden dat er even wat rust in de relatie kan komen, als je nl al in een irritatie modus zit helpt praten inderdaad niet. En eens met bovenstaande, ziekte geeft geen recht op asociaal gedrag maar kan wel een verklaring zijn. Edit: haha blijken jullie straks elkaars buren te zijn
ik riep hard, ik schreeuwde niet. hun hebben pieken en dalen, en het handigst is om niet te reageren erop maar de muziek ging zo hard.... geloof mij met deze mensne valt niet te praten. Die andere buren wonen er al 10 jaar naast. Voor ons is dit het 4e jaar... Als ze niet tegen dat soort geluiden kunnen moeten ze gewoon in het bejaarden tehuis gaan zitten of een hutje op de hei. In een wijk weet je dat er geluid/herrie is.
Even dit stukje over genomen. Parkinson veranderd je enorm. ik zie het van dichtbij van een leuke sociale man naar een karakter waar je bang van word. de medicijnen zijn zwaar. Maar vergeet niet Parkinson zit in de hersenen. Dat gedrag kan goed daar vandaan komen. Ik praat het zeker niet goed. Maar hier Is de diagnose 18 jaar geleden gesteld en het word er niet gezelliger op. Het gaat gewoon constant achteruit. Het word niet meer beter.
Het is niet alleen hij, het is de buurvrouw ook. Eerst dachten we dat het bij haar vandaan kwam.... tot gisteren...
Maar ook voor een partner is parkinson heel zwaar. Ik ken ook iemand dichtbij die het heeft gehad (is ondertussen overleden, heel jong nog) en ja, ik kan je zeggen, het is echt echt niet leuk, en doet heel veel verdriet en legt enorme zorgen op schouders van mantelzorgers (partner en familie). Ik zeg ook niet dat het niet goed is, maar denk dat het voor jezelf, en je eigen irritatie grens wel zou helpen om een beetje begrip te gaan hebben voor hun situatie. En verder inderdaad goed contact houden met de wijkagent en de buren verder op. Meer kan je helaas niet doen denk ik Veel sterkte ermee!
Hier gaat het mis. Zij moeten blijkbaar jullie geluiden accepteren? Daarnaast neem ik aan dat er de afgelopen periode vanuit jullie ook een hoop geroepen is. Ik denk dat jullie er goed aan doen bemiddelingsgesprekken via de wijkagent aan te gaan. Zelf gaan jullie hier niet meer uitkomen daarvoor is het te hoog opgelopen. Een collega van mij had een alcoholist naast haar wonen, het heeft jaren procederen gekost maar uiteindelijk heeft hij zijn huis moeten verlaten en zijn huis verkocht. Nou moet ik zeggen dat deze man echt een gevaar was voor zijn vrouw en zijn omgeving. Iemand uit een koophuis krijgen is heel lastig en kost veel geld. Zelf verhuizen ondanks de perfecte ligging is misschien een optie want dit kan nog jaren voortduren. Maar een huis verkopen naast overlastgevend buren kan je een hoop geld kosten. Melden zul je het in ieder geval wel moeten, de vraag is dan of je het verkocht gaat krijgen en zo ja, voor welke prijs.
Je moet het alleen melden als je een juridische procedure start om ze eruit te krijgen (ja, dat kan, als ze echt teveel overlast veroorzaken kan de rechter ze toegang tot hun eigen huis ontzeggen. Dan zullen ze dus gewdongen moeten verkopen. Zo'n procedure kan wel lang duren, maar als alle buren er last van hebben zou ik het gezamenlijk doen. Eerst zorgen dat je goede rechtsbijstand hebt. En vaak is er een paar maanden wachttijd- voor je gebruik mag maken van hun diensten)
Zaken die al spelen ten tijde van aflsuiten rechtsbijstandverzekering zijn bij de meeste verzekeringen uitgesloten.
Maar er loopt nog geen zaak toch, of is er al een brief gestuurd door een advocaat? Er is alleen geklaagd bij de wijkagent. En dat stelt nisk voor, zoveel mensen klagen (ook als er geen problemen zijn). Is allemaal betrekkelijk.
Nouja als je een zaak via de rechtsbijstand aan wil spannen zul je moeten laten weten sinds wanneer de problemen zijn ontstaan. Er is contact met de politie geweest. Je zou het kunnen verzwijgen en net alsof doen dat de problemen zich over een paar maanden na afsluiten verzekering zijn begonnen maar zal vanaf die periode dan moeten beginnen met dossieropbouw. Daarnaast zijn er genoeg getuigen dat het probleem zich nu al voordoet, daarmee kun je dus vreselijk in de problemen komen.
Misschien volgende keer aanbellen? Niet schreeuwen oid. En hoelaat was dat met die muziek? Natuurlijk is het normaal om rekening met elkaar te houden, maar hun klagen over jullie leef geluiden dat is zeiken maar jullie klagen over zijn muziek en dat is dan wel terecht? Misschien heeft hij er ook echt last van. Gehorige huizen etc. Probeer gewoon eens in gesprek te gaan. Evt met wijkagent.
Kun je niet via de wijkagent kijken naar een bemiddelingspoging? Ik ken ook iemand met parkinson, waar de ziekte juist op het gedrag ingrijpt. Vooral de remmingen zijn veel minder, dus ze is veel emotioneler. Meer boos, meer geirriteerd, meer verdrietig etc. Voor haar ook moeilijk omdat het een hoop energie kost. En ze is zelf niet in staat om onderscheid te maken tussen gewone irritatie en de "parkinson-irritatie".. Dan krijg je soms ook een reactie om niks (naar het idee van iedereen om haar heen).. En omdat het zo onverwacht is, schrik je vaak harder en voel je jezelf ook meer aangevallen.. Misschien kun je met een goed gesprek eens kijken hoe je dingen kunt veranderen zodat het voor beide makkelijk wordt. Evt met een bemiddelaar erbij, als je het alleen niet ziet zitten..
Wij hebben ook zoiets gehad met buren, en ik heb toen gewoon eerlijk tegen de rechtsbijstand gezegd: "Toen wij bang waren voor problemen met buren (vve), hebben we meteen deze verzekering afgesloten. We hebben eerst geprobeerd het zelf op te lossen (met vve en wijkagent), maar helaas blijkt het toch nodig dat we nu een beroep op jullie doen." (en na de eerste keer heb ik ook nog het eigen risico eraf laten halen, omdat ik meer problemen verwachtte). Dat begrepen ze, ze leefden mee en ze deden totaal niet moeilijk. Dus ik ging ervan uit dat die regel alleen speelt als je al in een procedure zit, en er b.v. al juridische kosten gemaakt worden. Onze verzekering doet altijd opvallend z'n best om er dus geen zaak van te maken, maar te schikken.
Mijn vriend heeft de wijkagent gebeld, hij is naar de buren geweest en daarna kwam die hierheen, maar hij weet het halve verhaal niet eens. Maar er komt een buurt bemiddeling.... Dus benieuwd! Maar we denken er niet al te goed over, het zijn mensen die overal op lopen te zeuren. Al voor dat ze allebei ziek werden. Ik schreeuwde trouwens niet hoor, ik vroeg alleen of de muziek wat zachter kon omdat ie ontzettend hard ging...