Over twee weken moet er bij mij een verstandskies uit. Wie heeft al een keer een verstandskies laten wegsnijden? En bij welke pijnstilling heb je baat gehad; ibuprofen, advil, gewoon paracetamol of iets heel anders? Heb nl heel de dag allebei de kinderen, dus een beetje pijnvrij is wel plezierig
Ik heb brufen gebruikt, hielp erg goed! Gewoon paracetamol deed eigenlijk niks, heb ik de eerste keer wel geprobeerd, maar vervolgens toch brufen genomen. Bij de tweede heb ik direct nadat de verdoving uit was gewerkt brufen gepakt.
Let op dat je in ieder geval GEEN aspirine of Finimal (of aanverwante produkten) pakt.... daar zit nl een bloedverdunnend stofje in... loop je dus kans op bloedingen. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik toen, ooit lang geleden (1994 ofzo), heb geslikt. Ik heb volgens mij een recept meegekregen van de kaakchirurg en dat moest ik dan bij de apotheek afhalen. Toen ik een zenuwontsteking had, heb ik veel baat gehad bij Advil.
Je krijgt op recept pijnstilling mee, iets van 600mg, tenminste in zh in waalwijk (vorig jaar moeten laten verwijderen) en zelf kan je het best ibuprofen 600mg ook bij de apotheek Houd de eerste dagen rekening mee, dat je alleen ECHT vloeibaar eet, enne roken DONT do it, vermindert het echt met helen van de wond. de spuit die je mee krijgt om het schoon te spuiten, geloof me die gebruik je echt graag als je eindelijk vast kan eten. als je er 2 tegelijk laat doen, zorg er dan voor dat je 2 dagen even heeeel rustig aan kan doen! Neem zeker te weten iemand mee, enne durf ook aan te geven dat de verdoving bij moeten spuiten, bij de een hebben ze een apart stuk om de spullen die hun gebruiken op te leggen, in waalwijk werd die gewoon met een lakentje op mn borst en buik gelegd (vond dit niet zo geweldig en heb hier ook later melding van gemaakt) Succes enne de ene persoon gaat er makkelijker mee om als de ander!
Hier zijn ze alle vier tegelijk weg gehaald onder narcose, maar het viel me reuze mee! Heb twee dagen die zakjes ibuprofen gebruikt, verder niet. Die kreeg ik overigens gewoon mee van het ziekenhuis. Het is wel aan te raden om een voorraadje vloeibaar in huis halen Yoghurt en vla is fijn, maar ook bijvoorbeeld bouillon ofzo. Succes! Hoop dat het je net zo meevalt als mij!
Ibuprofen bruis geven ze hier op recept mee Die dingen zijn wel stervens duur Moest iets van 30 betalen voor die bruis, terwijl de gewone maar een paar euri zijn bij de kruidvat
Zware brufen en vergeet ook niet om een hoop ijszakjes in de diepvries te steken. Zo zwelt het niet zo op en krijg je zo geen blauwe plekken op je kaak. Helpt ook tegen de pijn
Iehhh ik krijg helemaal de kriebels van jullie. Heb zojuist een afspraak moeten maken bij de tandarts en de laatste keer zei hij ´de verstandskiezen mogen nog even blijven´. Maar moeten die er altijd uitgesneden worden? Kan dat niet gewoon getrokken worden?
Denk dat dat komt omdat ze dieper in het kaakbeen zitten. Hier in Belgie is het zo dat een tandarts dit veelal niet wil doen en je doorstuurt naar een stomatoloog (kaakchirurg) om die te laten trekken/uitsnijden. Er zijn idd wel plezierigere dingen in het leven dan verstandskiezen (wijsheidstanden noemen ze het hier)
Kaakchirurg doet dat 20x op een dag en is zo gepiept Tandarts doet het nauwelijks en is veel erger hoor Ik ben echt een poeperd qua tandarts en nog 0 gaatjes, maar mijn verstandskiezen snijden bij de kaakchirurg was peanuts Bij trekken breken ze vaak af en moet je alsnog naar de kaakchirurg, geen pretje
Als ze helemaal zijn doorgegroeid wordt het vaak door de tandarts gedaan en kunnen ze in principe gewoon getrokken worden. Bij mij waren ze helemaal niet zichtbaar en groeiden ze onder mijn tandvlees richting de wortels van de kiezen ernaast en dan moet er dus inderdaad gesneden worden door de kaakchirurg. De ingreep op zich valt heel erg mee, maar koel het daarna inderdaad goed. Desondanks was mijn gezicht toch enorm opgezwollen, ik kan me herinneren dat in de folder die ik had gekregen stond dat de zwelling de eerste twee dagen nog kan toenemen. Maar het verschilt echt heel erg per persoon, ik kreeg koorts en ben 2 dagen echt een beetje ziekjes geweest, terwijl anderen er bijna geen last van hebben. En inderdaad, zorg voor eten waar je niet te veel op hoeft te kauwen, en niet roken en geen alcohol. Laat je niet afschrikken door al deze opmerkingen, het valt, zeker met een goede pijnstiller reuze mee Succes!
naproxen, ibuprofen, diclofenac etc zijn allemaal familie van de aspirine, inderdaad licht bloedverdunnend maar bij een normale stolling kan je dat prima hebben. Mijn man mag vanwege een stollingsafwijking geen medicijnen uit die familie, en heeft paracetamol-codeine gehad van de kaakchirurg - van de codeine was hij wel echt een beetje van het padje af!
Alvast bedankt voor de tips, denk dat ik even bij de apotheek langsga. Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren. Ben niet zozeer bang voor de ingreep als bang voor de napijn
ubroprefen heb ik gebruikt! of ja na 2 weken paracetamol en nog steeds hele erge pijn uiteindelijk brufenbruis (van client genomen op het werk) en de pijn was zo weg. ik neem nu op voorhand wat is als er iets getrokken, gesneden of gevuld moet worden