wie heeft er ook bij bekkeninstabiliteit manuele therapie gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flowertje, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    ik ga donderdag erheen omdat mijn fisio me eerst wil laten onderzoeken door een manuele therapeut omdat ik het gevoel heb dat iemand over me bekken heen moet lopen..!!!

ik heb in 2007 mijn bekken zwaar gebroken en gescheurt door een trauma.
    met mijn dochter had ik weinig last ja op het laatst maar nu verschrikkelijk veel pijn..
    maar mijn bekken moeten helaas anders bekeken worden dan andere bekken doordat alles vaststaat...

nu hoop ik echt dat ze me de pijn toch enigzinds wat kunnen verzachten..!!

maar wat doet een manuele therapeut weet dat die kraken maar lijkt me erg eng hahahha

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat je helemaal goed voorgelicht bent door jouw fysiotherapeut.
    Een chiroprakter kraakt,
    een manueel therapeut masseert juist met hele lichte en bijna onvoelbaren bewegingen. Deze kunnen ook kraken, maar dat is doorgaans niet de insteek van de therapie.
    Zoek maar eens op google.

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik ben ook bij een manueel therapeut geweest.
    deze kraken mensen niet tijdens de zwangerschap, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
    ze zetten als het ware alles weer recht. ze drukken wat op je wervelkolom zodat deze weer recht gaat staan en zo "masseren" ze nog meer op hun plek.
    als het goed is moet je eerst in je ondergoed gaan staan en dan bekijkt de therapeut vanaf een afstandje je rug en bekken houding en dan gaan ze het lichtelijk masseren.
    dit deed mij iniedergeval totaal geen zeer!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pas zo een 8 weken na de bevalling kraaken ze als het nodig is. maar niet tijdens de zwangerschap. maar goed, kraaken doet eigenlijk geen pijn, de pijn die je hebt gaat meteen weg.maar soms zit alles wel op zijn plaats dus het hoeft dan helemaal niet.

5. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 weken geleden ben ik door mn rug gegaan (zwak uitgedrukt) en kon ik niet meer lopen. lijkt op hernia/ischias, geen echte diagnose gekregen, maar nu 1 keer per week bij de fysio. was ik nog nooit geweest. hij kraakt mij wel. hij legt mij in een aantal houdingen en trekt dan aan mijn arm, totdat mijn nek/rugwervel kraakt (dat is dan toch kraken). het doet geen pijn. daarna krijg ik nog een massage, die heel zacht is (soms denk ik, doe maar wat harder)

ik ben nu 32 weken zw.

is kraken niet goed ofzo??

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    toen ik naar de manueel therapeut ging vroeg mijn vk meteen, hij kraakt je toch niet he???
    ik heb er verder niet naar door gevraagd omdat hij dat bij mij niet deed, maar door haar vraag kreeg ik het idee dat het idd niet zo goed zou zijn?? zou het even na vragen bij je vk..

Deel Deze Pagina