Sterilisatie na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mama40, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik heb er nog nooit over hoeven na te denken ivm mijn "onvruchtbaarheid" maar zit er nu wel over te piekeren...

Ik heb jaren lang geen anticonceptie hoeven te gebruiken en zie nu enorm op tegen de pil of iets anders.Ik wil al die hormonen niet in mijn lijf.
    Nog een kindje is niet de bedoeling, eeuwig condooms gebruiken ook niet dus er moet iets gebeuren.

Stel dat vriend zich niet wil laten steriliseren (we zijn er nog niet over uit), hoe lang na de bevalling zou ik me dan kunnen laten steriliseren?
    Bevalling is een flinke aanslag op mijn lichaam en ik weet niet in hoeverre sterilisatie dat is?

Groetjes

2. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Geen idee hoe lang je dan moet wachten.
    Tegenwoordig wordt ipv steriliseren ook een spiraaltje geadviseerd.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb me laten steriliseren tijdens de keizersnede. Je zou bij de gyn kunnen aangeven dat als een keizersnede noodzakelijk is, je gelijk wil laten steriliseren.

Verder lijkt het me dat je moet wachten met een sterilisatie totdat je baarmoeder is hersteld. Dat is ongeveer 6 weken. Tegenwoordig kan je je ook laten helpen zonder operatie en zonder narcose. Dat is veel minder belastend voor je lichaam en heeft geen herstel nodig.
    website info Essure sterilisatie. Wat is Essure?

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik kon er ook voor kiezen (keizersnede) maar durfde niet.
    Stel dat er toch wat met ons kindje aan de hand zou zijn....
    Ik ga dus toch eerst weer aan de pil.
    Xxx

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dank je wel voor je reactie, ik ga hier eens uitgebreid over lezen.

6. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb de afgelopen 15 jaar een koper spiraaltje gebruikt. Ik kan niet goed tegen de hormonen in de pil en dit spiraaltje is zonder hormonen.
    Nu zou ik graag na de bevalling gesteriliseerd willen worden. Deze zwangerschap is echt de laatste. Hopelijk wil de gyn hier aan meewerken ;)

Deel Deze Pagina