Wie heeft er ook een actieve en pittige dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Smurf1985, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    :D allemaal heel herkenbaar...

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Leuk om te lezen. Mijn eerste is nogal volgzaam en zelfs wat passief, maar mevrouwtje 2 is een heel ander type!

Bijna 16 maanden en gaat gillen als het haar niet zint, kijkt echt heel boos en gaat zelfs stampvoeten (ziet er zooooo grappig uit hihi erg he)
    Daarna draait ze boos dr hoofd nog weg als je wat zegt.
    Klimt overal op (oudste liep pas met 18 maand dus geen idee wat ik mee maak nu?!) om er ook weer af te vallen. Waarschuwen helpt niet en mevrouwtje klimt na het vallen er direct weer op uiteraard.

Geukkig praat ze al wel en vraagt dus om haar "kinke" en "koekie".

Wat hier ook een toestand is, is verschonen. Geregeld komt het voor dat we haar met 2 man in bedwang moeten houden :)

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ow dat verschonen is ook erg herkenbaar, idd met 2 man vast houden anders staat hij alweer als je een luier pakt of hij maait lekker door de poep heen met z'n handjes

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    wat herkenbaar om te lezen allemaal

hier een hele pittige dame van 15 maanden, weet precies wat ze wel en niet wil en doe geen dingen die ze niet wil want stampvoeten, gillen en alles komt eruit
    ze haalt de meest rare stunten uit en is ook totaal niet bang dus dat geeft wel eens wat gevaarlijke situatie's

overigens kan het ook een heel vrolijk meisje zijn, maar ook dat gaat gepaard met een hoop drukte en uiting :D

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    1 en al herkenning....

Timo is een echte drukte maken hij zit nu in de fase dat je hem na moet doen als hij iets doet dus dan is het mamamaaahhh mamaaahhh dan kijk ik dan doet hij bijvoorbeeld zijn been omhoog en wijst dan naar mijn been en dan moet ik het dus ook doen..

Verder is hij echt druk altijd bezig met zijn loopauto druk aan het rennen geen tijd nemen voor het eten van zijn fruitjes enz enz...het enige waar hij alleen stil voor gaat zitten is Bumba....maar dan doet hij dus ook druk mee met de kindjes BUMBA BUMBA jaaahhh whaha wel leuk om te zien hoor

Verder is weglopen zijn favoriet waarom...omdat hij weet dat je dan achteraan komt rennen....whaha en dan gaat hij nog harder rennen ;)

en hij is ook heel erg van 1....2...3... en dan wat geks doen dat gaat hij dus helemaal staan staat ie met zijn armpje omhoog 1 2 3 en springt ie in de lucht en land op zijn kont....(hij heeft er hele blauwe billen van maar de grootste lol)

Ondanks hij niet kan praten kan hij zo goed duidelijk maken wat hij wil vind ik best knap :)

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook een mega actieve en vooral onwijs pittig mannetje van bijna 21 maanden!

Frustratie de hele dag door. Zet het op een gillen als iets niet gaat zoals hij het wilt, maar helpen mag echt niet. Vaak genoeg vliegt er van alles door de kamer omdat het niet meer leuk is of gewoon voor de lol...

Hij is ook een echte diva. Als je ergens nee op zegt, dan is het gelijk heel dramatisch huilen. Hij krijgt bij vreemden dus heel veel voor elkaar.

Hij gaat op het kdv in de middag ook al vaak mee naar buiten met de peutergroep omdat hij dan zijn energie kwijt kan. Anders hebben ze een wervelwind door de groep die gewoon niet af te remmen is.

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Aaah hier ook zo'n druktemaker! Heeft heel veel gehuild als hele kleine baby, van de pijn(verborgen reflux) maar ook na de medicatie bleef hij echt ongelukkig. Pure frustratie.. Sinds hij rolt met een maand of 3, is hij gelukkig. En bij alles wat hij meer kan wordt hij gelukkiger! Hij is de hele dag druk, altijd iets in zijn handjes en zit echt NIET stil..

Ik vind het zalig om te zien hoe lekker hij zelf speelt en ontdekt, hoe booooooooos hij kan zijn als iets niet gaat zoals hij wil en hoe intens gelukkig hij is als het wel zo is.

Slapen jullie kindjes ook zo veel?? Denk dat het hier door de drukte komt, hij slaapt nu (bijna 15 maanden) van 19.00 - 07.00 uur, 09.00 - 11.00 uur en van 14.00 uur tot 16.00 uur (gemiddeld hoor).

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee hier slaapt hij niet zoveel vanaf 11 maanden alleen een middag slaapje ;)

Dus hij slaapt van 19.00 tot 7.00 dan van 12.00 tot 15.00

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh dan bof ik! Ik vind het stiekem wel lekker met mijn dikke buik nu..

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John slaapt ook niet zo veel, vanaf 11 maanden hier ook maar 1 slaapje, en hij slaapt van 20:00 uur tot 7:00/7:30 uur en dan 's middags van 12 tot 2/3 ong

11. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook een pittige tante, maar ook een hele lieve!
    Ze kan heel goed duidelijk maken of iets haar wel of niet zint en als ze iets wil, nou dan WIL ze het hoor! hahahaha!

Al heel vroeg met willen staan (wel handen onder de oksels) en toen ze net geboren was wilde ze de borst niet en bleef maar wegduwen. Het ging haar waarschijnlijk niet rap genoeg (had niet zoveel melk). De verloskundigen die op bezoek kwamen gaven aan dat dit nu al een dametje was met veel karakter.

Ze loopt nu een paar stapjes los en doet niets liever dan rondstappen, moet dan wel vaak haar handje vasthouden ;)
    Ze kan geen seconde rustig op schoot zitten en met de laatste fles is het ook drama. Zodra die op is begint ze over de bank te ravotten en wil ze absoluut niet naar bed (terwijl ze wel moe is). Met eten is het ook een echte boef en als ze genoeg heeft spuugt ze het gewoon uit. Heerlijk met de handen door het eten smeren en met haar tuitbeker een grote plas veroorzaken waar dan natuurlijk in gespet moet worden. Ze weet dat dat niet mag maar toch doen natuurlijk! Ook overal aan willen zitten en dan vooral de spullen van pappa en mamma en als dat niet mag of ben een beetje boos op haar dan is het brullen met hele grote dikke tranen.

Het zal ook vast wel met de leeftijd te maken hebben, kan me bijna niet indenken dat er ook rustige kindjes zijn!

12. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Hier wel een goede slaapster trouwens. Overdag nog twee slaapjes van gemiddeld 1,5 uur en 2,5 uur. 's Nachts slaapt ze zo'n 12 uur.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

denk je? zal ik je maar uit de droom helpen?
    wij dachten het namelijk ook.
    hij is niet minder actief, juist alleen maar erger geworden, na het lopen leerde hij klimmen en klimt echt overal op ;) hij is wel minder gefrustreerd nu hij zelf de hort op kan.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

ze zijn er wel hoor ;) ons neefje is echt het tegenovergestelde van Collin, die maar 2,5 maanden ouder is. Neefje kan nog niet loslopen en vindt het allemaal wel best zo. Het komt allemaal wel! Als die 2 samen zijn kijkt ie vol bewondering naar zijn "grote neef" die alles al kan. hij laat ook rustig speelgoed van hem afpakken en letterlijk over zich heen walsen. (Collin ziet nergens obstakels, ook niet als er een familielid in de weg ligt ;) :D)

15. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Hahahahaha!

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John wil graag met iedereen spelen en raakt gefrustrrerd als dat kindje dan niet met hem wil spelen, maar kan opzich best veel hebben, als iemand z'n speelgoed afpakt goed hoor, samen spelen :) (andere kindjes meestal niet) maar als hij te lang genegeerd word door een kindje kan hij wel eens gaan slaan :S hij moet nog leren dat hij ze dan gewoon met rust laat, net als de poesjes ;)

17. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat leuk om jullie verhalen te horen!

Julian slaapt nog maar 1 keer,maar dat slaapje kan soms wel heel lang duren! Toen hij jonger was sliep hij vergeleken met leeftijdsgenootjes echt veel. Denk gewoon slaap inhalen.

Hoe zijn jullie kindjes als ze echt moe zijn? Geven ze zich eraan toe en worden ze rustiger dan normaal? Of worden ze nog drukker dan ze al zijn?
    Hier wisselt het af,en als hij hyper wordt van de moeheid,berg je dan maar!

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John gaat piepen en zeuren enz als hij moe is, dan word hij echt vervelend, gelukkig zie ik nu meestal aan z'n ogen al dat hij moe is en kan ik hem op bed leggen voordat hij echt vervelend word

19. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Hier probeer ik dat ook,maar soms niet altijd te vermijden als we weg zijn of iets. Het is ook heel wisselend.
    Soms is hij sochtends om 10 uur al moe,en als ie dan hyper wordt,niet fijn als je bijvoorbeeld aan het winkelen bent :D

Kunnen jullie trouwens shoppen met jullie kindjes?
    Hier is dat dus drama,je maakt Julian echt niet blij met winkelen. Wat dat betreft is het een echte vent. Veel te saai denkt hij :)

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hier ook een heel actieve en wilskrachtige meid. Ons antroposofische kdv noemt haar erg "autonoom" :D. Ze heeft prachtige blonde krulletjes, grote blauwe ogen en het karakter van Hillary Clinton. Als ze de babygroep opkomt, pakt ze meestal eerst een mooi speeltje af, pakt een boekje en dwingt vervolgens een leidster om haar op schoot te nemen en het boekje voor te lezen. Tegen de tijd dat papa/mama weggaat is zij allang "op de groep". Samen met nog twee pittige meisjes regeert ze de baby- én de peutergroep. Ahum....

Ze ook heel lief, sociaal en betrokken. Ze geeft kusjes bij "auws" en speelt graag en makkelijk met kindjes. Ze is vrijwel nooit verlegen, weet op (bijv) verjaardag perfect haar aandacht zo te verdelen dat geen enkele opa of oma zich tekort gedaan voelt. Iedereen van onze vrienden/familie heeft het idee dat ze een speciale band met haar hebben.

Hadden jullie ook dat het vanaf dag 1 een pittig, wakker kindje was? Ik wist niet dat baby's je recht aan konden kijken, maar onze meid deed het. Ook meteen het hoofdje omhoog, om zich heen kijken. Knuffelen was het eerste jaar voor haar geen succes. Beperking in haar bewegingsvrijheid ook niet, de BabyBjorn kon ongebruikt de kast is. Spinnijdig werd ze van dat ding. We hebben heel veel foto's waarop ze recht de camera in kijkt, ook vanaf het eerste moment. Ze heeft overigens wel enorm gehuild - gekrijst - het eerste half jaar. Voor een deel karakter, denk ik, en voor een deel ws. iets van reflux (met dank aan ons zeer laconieke CB weten we het niet zeker).

Soms het enige dat werkt. Dochter lijkt wat dat betreft op mama, de Bijenkorff vinden we allebei geweldig. Ze knapt echt op van alle indrukken. Sowieso, als er maar mensen en indrukken zijn, dan is het al snel goed.

Deel Deze Pagina