Wie heeft er ook een actieve en pittige dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Smurf1985, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid was ook vanaf dag 1 al erg alert inderdaad. Had alles in de gaten en een super gehoor. Hoorde al heel snel de kat trippelen en keek deze dan ook echt na. Hier ook heel sociaal, vooral met andere kindjes. Is ook gek op winkelen en dingen en mensen zien. Vonden op de babygroep ook echt dat ze 'toe was' aan de dreumesgroep. Nu ze daar is speelt ze met groot en klein, maar trekt ook rustig haar eigen plan.

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    huilen, zeuren, veel vallen, kort lontje

dan weet ik , ze moet te bed
    maar eigenlijk probeer ik haar bij de eerste gaap of oog wrijven al te bed te leggen

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Vind ze geweldig, zolang ze maar iets leuks mag vast houden :D

4. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier ook zo'n mannetje, moet wel iets in z'n handje hebben wil hij het leuk vinden.

5. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoera, er zijn er dus meer van. Hier ook zo'n mini-draakje en dare-devil. ALs het mevrouw niet lukt zoals zij het wil krijgen dan kan ze een keel opzetten. Ze is net uit haar gipsbroek en heeft drie maanden op een soort skateboard rond gescheurd. ALs er iets niet lukt drukt ze zich met haar armen met plank en al op en begint te stuiteren :D. Alles is leuk en wil ze doen. Vorige week met vakantie hing ze ineens met haar plank achter de skelter van haar broer en scheurde vervolgens de helling naast het huis af achter een bal aan. Boven gekomen gooide de bal weer naar beneden en begon opnieuw...
    GElukkig is ze aardig te corrigeren en gaat tot vreugde van de rest van het gezin twee keer per dag lekker slapen (is gewoon afgebrand na 2-3 uur spelen).

Bijgevoegde bestanden:

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Whahahah zeeeeeeeer herkenbaar! Overal nu maar vast raambeveiligers op gemaakt, doodeng! T is net een geitje!!!

En het overal overheen walsen is ook erg herkenbaar, dit deed hij al vanaf een week of 6, toen begon hij met rollen en rolde hij overal overheen.. Wel grappig hoor, mijn schoonmoeder ging toen snel naar hem toe om alles om hem heen aan de kant te leggen:p Ik zo: joh wat doe je nu? Ja anders kan hij niet draaien.. Uuhhm WHAHHA jawel hoor, hupsa zó over zijn speelgoed heen:cool:

Hier wisselt het ook maar als ik echt te lang wacht wordt hij zoiezo hyper. Daar kan ik wel slecht tegen, word ik bloednerveus van(mijn man vindt het schattig;)).

Jep shoppen vindt hij leuk mits ik een pitstop in de speelgoedwinkel mag(of ergens anders waar hij even kan rauzen). Dan gaat hij heel ernstig alle rekken langs, lache!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Mama van Ruben oooh heb de tranen in mijn ogen staan van het lachen, die foto! Geniaal!!! Echt fantastisch!

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wel fijn, een feest van herkenning hier! Ik dacht altijd dat onze meid wel een beetje "out there" was en heb me het eerste jaar ook wel zorgen over haar gemaakt (is ze wel veilig gehecht, zit ze wel goed in haar vel, is dit een soort baby-adhd, etc., etc.).

Grappig om te zien dat jullie kindjes na 2 - 3 uur spelen ook opgebrand zijn, Fay slaapt gewoon nog twee keer. Al begint dat langzaamaan een keer te worden (en dan vrij lang). En ook dat alerte, wij waren er echt verbaasd over. Vooral omdat onze vrienden allemaal zo'n dromerig wolkje kregen. Fay was er meteen, en hoe! Soms schrikken we echt even hoe klein ze eigenlijk is, want ze voelt vaak al zo groot aan. We vergeten wel eens dat ze nog geen twee is :).

Het is echt een ander kindje dan andere kindjes die we kennen. Sowieso natuurlijk omdat het je eigen kindje is, maar we horen ook wel eens moeders verzuchten dat hun kindje die middag zo druk is. Ik zie dan vaak een kindje dat naar mijn maatstaf gewoon aan het ontdekken is :D. Toen de dochter van vrienden een uur aan een stuk huilde zijn ze naar de eerste hulp gegaan (maar goed ook, ze had hersenvliesontsteking). Als Fay een uur huilde was dat een zeer positieve dag.

We hebben het wel een gemist hoor, zo'n dromerig wolkje. Lekker knuffelen op de bank, kindje slapend tegen je aan. Bij ons lukte dat niet zo vaak. Maar ik zou nu voor geen goud willen ruilen. Onze clown is onze clown en ik zou er geen 1000 knuffelavondjes voor willen ruilen. Ik ben eigenlijk wel ontzettend trots op onze rouwdouwer/diva

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg he, en ze heeft het nog zelf uitgedacht ook. Gister scheurde ze op die plank achter het buurmeisje aan die op een driewieler reed. En maar schreeuwen: hehehe. Of buuf kon stoppen want mevrouw wilde mee liften. Houdt m'n hart vast als die campspreider eraf gaat, die loopt binnen no-time en dan kan ik er weer achter aan vangen. kan me nu al voorbereiden op die mama-dreumesdiscussies die we daar over gaan krijgen

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik hoop heeeeeeel hard met je mee. hier sinds ze kan praten alleen nog maar harder geworden:D:D:D:D

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

haha hier ook een echte boef hoor!! ik ben echt blij als het bedtijd is want dan kan ik ff bijkomen! echt de hele dag is hij de boel aan het 'terorisseren' Haha ben dan ook echt veel afgevallen sinds hij er is dus heb niks te klagen zegmaar qua beweging ;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#52 mimi83, 24 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2012
    o meiden wat een feest van herkenning ,ik heb er 2:D:D:D:D:D;);););)

1 van 3,5 jaar , die tot 1,5 jaar heerlijk rustig was en een mini mutsie (nu 20 mnd) die met een paar mnd. Wist te vertellen (duidelijk maken) wat ze wou!colin stuiterd zo ongeveer de hele dag..:D . fietsen, trampo springen, mama dit, mama dat, krijten, binnen, buiten, binnen mama, mama..

Mijn vriendin met 3 kids van 8,6 en 3 wil absoluut niet ruilen en zegt . tjeez hier heb je je handen vol aan.. O ja.. ;)
    ze zijn stront eigenwijs en heel lief tegelijk maar altijd enthousiast en ondernemend, hihi, Mijn barrels.

laatst nog. Ze zijn allebei wel eigengereid he, hij weet wel wat hij wil..ja dat klopt.. is dat niet lastig in de winkel.. Nou voor mij niet meer, maar de buitenwereld denkt daar soms anders over:D:D:D:D:D. Mama hebben we dat nodig en dat en dat en zal ik die pizza pakken, daar kan kaas op dat ligt in dat vak, zal ik dat pakken ;).. jullie zullen snappen dat ik alleen boodschappen doen een eitje vind en vaak ook wel erg lekker.

mama van ruben: die foto, geweldig dat zal inderdaad wat worden als ze straks kan lopen.

het is net of ik shannon zie, die heeft ondekt dat je best op het spatbord van je broers fiets kan zitten, voetjes op zijn zijwieltjes en vast houden aan zijn buik.. en maar schreeuwen;);).. hard hard hard.

MIJ kent ze ook prima, afpakken weg rennen en dan weggooien als degene van wie ze het gepakt heeft in de buurt komt,

Haar broer nadoen als hij straf gekregen heeft vind ze ook errrug grappig. Colin in de gang gezeten en dan hobbelt mientje naar de gang en gaat vervolgens zitten nephuilen.. ;);):$ met lachen er tussen door. Colin vind dat niet zo leuk. Ze mag het ook niet trouwens hoor ik haal haar er weer weg maar ze is iets wat snel.

zo is er vast nog meer maar dat lukt niet zo best meer zo laat op de avond. fijn om zoveel herkenning te lezen dames. :);)

zal ook nog even wat foto"s erbij doen.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

op het zadel zitten is saaiiiii en MIJ!!!!!:D

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh heerlijk!! Ik heb me ziek gelachen om de foto met de skelter! Ook Shannon is een droppie :D

Is het mijn verbeelding of hangen hier ook wat "stoerdere/meer laconieke" mama's rond dan in de topics waar je afgebrand wordt op de slaapuurtjes en "Rapley of niet"? Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik merk bij mezelf dat ik met veel dingen niet meteen gevaar zie of me druk maak. Fay kan zich uitstekend redden en heeft het me een beetje afgeleerd (en dat terwijl ik echt dacht dat ik zo'n moeder zou worden die alles eng vindt). Ik kan me iig niet perse druk maken over Fay die ergens op klautert, de trap verkend (mag niet, doet ze wel), de wisselende slaapuurtjes, etc. Hebben jullie dat ook? Of ben ik echt een beetje te laconiek?

15. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nou ik kan wel angstig zijn bij risico volle situatie's
    maar ik vind wel dat ze bepaalde dingen moet leren....met vallen en opstaan toch?
    ja ik ben wel redelijk nuchter, en dingen gaan zoals ze gaan...

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik denk dat wij weinig keuze hebben over het algemeen. haha als je een klimgeitje hebt , verleg je de grens van wat je wel en niet vertrouwd. bij colin was ik wat voorzichtiger maar bij shannon lukt dat gewoon niet , die kan het zelluf! en durft alles. tja dan moet je dingen kiezen die echt niet mogen en de rest laten gaan, beter dat ze nu leert waar haar eigen grens ligt als ze dat pas doet als ze 5 is en dus veel hoger kan komen etc.

en ja ook wij zijn easy going, een keer in de auto slapen prima, we zien wel hoe de dag gaat en ook daarin hebben onze kinderen ons geconditineerd waarschijnlijk.. haha

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha, je verwoordt het beter dan ik :D:D Maar dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Niet dat het je niet uitmaakt of dat je niet reageert op echt gevaar, maar dat je inderdaad wat flexibeler bent over bepaalde dingen (of dat je kindjes wat flexibeler zijn) dan anderen. Tenminste, ik kan me niet zo druk maken over een flesje meer of minder, een uurtje later naar bed of iets dergelijks :D

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    je bent idd een stuk flexibeler, we waren afgelopen weekend bij m'n ouders en dan merk ik idd dat ik wel flexibeler bent, zij schrikken meer als hij valt enz en ik denk sja hij gaat toch niet huilen dus dan maakt het nog niet uit :p pas als hij gaat huilen dan moet ik eens gaan kijken, maar meestal staat hij meteen weer op en meestal met een big smile

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Worden jullie af en toe niet gek van die opmerkingen dat je kindje zo druk is? Het woord ADHD valt zelfs soms al heel vervelend! Hier ook een drukke die het hele huis door teigert als een dolle, speelgoedblokjes gooit en er dan achteraan gaat en de hele dag verbaal ook aanwezig is. De buurvrouw zei nog vanmiddag tegen haar: "ik hoor jou elke dag, zo gezellig" Hiet werd het trouwens al heel vroeg tegen oms gezegd dat het een pittige is. Volgens mij al met een maand of 4...

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dit vind ik wel lastig ja, alsof je doordat je wat meer energie hebt direct adhd hebt. Heel naar!

Deel Deze Pagina