Grappig dat je daarmee komt,ik vroeg me dat laatst ook af. En toch weet ik het antwoord niet goed. In mijn omgeving hoor ik ook veel mensen zeggen dat hun kindje zo druk is,vergelijk ik ze met mijn zoontje dan vinden zij vooral dat hun kindje druk is,maar is dat vergeleken met mijn zoontje dus helemaal niet.. Maar,toch denk ik wel dat als je kindje zo'n durf al is,dat je daar vanzelf in mee groeit en makkelijker wordt. Ik ben ook vrij makkelijk,maak me niet zo snel druk,als ik dat zou doen zou ik al een burn out hebben van de zorgen en het nee mag niet roepen denk ik Wel grappig,sommige mensen verbazen zich er soms over dat ik zo rustig kan blijven als hij in zo'n hyper bui is waarin hij alles doet wat niet mag.Tja,op een gegeven moment leer je het wel af om als een dolle achter je kind politieagentje te spelen
Hier al op de tweede dag (krijsbabytje én een alerte, wakkere, communicatieve meid). De kraamhulp zei het, daarna het CB, de huisarts, onze ouders.... Ik vond het toen echt heel naar dat mensen er zo snel al het label "pittig" op plakten. Ik vond een gewone baby al een hele verantwoordelijkheid, het idee dat wij "een pittige" hadden was er nog een schep bovenop. Ik twijfel zelf wel eens of ze mss ADHD zou kunnen hebben, maar volgens mij kan ze zich ook prima concentreren als iets haar interesseert. Sowieso nog een beetje vroeg om diagnoses te stellen. Het gekke is dat andere mensen die opmerking bij ons nauwelijks maken. Fay is namelijk best rustig als ze genoeg indrukken krijgt, bijv. als we lunchen met vriendinnen, als we shoppen of als ze op een verjaardag is. Dus als mensen haar zien, is ze meestal rustiger dan op een standaard dinsdagmiddag . Op een standaard dinsdagmiddag voelt het wel een beetje als leven met Jochem Meijer. Ja, dat denk ik ook. Je kan niet overal op reageren Het stomme is dat ik het eerste jaar heel onzeker was en nu vaak juist vrij zeker ben over onze oplossingen. We leren haar best goed kennen zo. Als er een discussie is over "tuigje" of niet.... dat denk ik alleen maar, "uitgemaakte zaak".
Hier kan ze wel al helemaal in iets op gaan en ons op de achtergrond gewoon niet horen. Als ze bijvoorbeeld naar een Baby TV dvd zit te kijken dan zit ze er helemaal in. Ik kan dan in de keuken rommelen zonder dat ze er erg in heeft. Maar als ze bijv. op de grond speelt en ze is met iets bezig, dan ziet ze wat anders en gaat ze daar mee verder. Misschien moeten we ook wat minder speelgoed in haar bereik gaan zetten? Hoewel ze nu wel zelf kiest wat ze doet...
Hoi meiden! Mag ik me hier ook bij voegen? Lang niet actief geweest op het forum maar wil het nu weer oppakken is toch wel erg gezellig. Hier ook een dreumes die je soms tot het uiterste drijft, haha! Het is een ontzettend lieve jongen maar hij probeert ons constant uit. Vind ik erg leuk maar is vaak ook eeeeeeerg vermoeiend
Hallo, Hier ook een actieve dreumes. Mijn zoontje van 17 maanden wilt helemaal niet stilzitten of knuffelen meer. Bij alles wat hij wilt en het niet krijgt begint hij al te schreeuwen en huilen. Wat mij alleen zorgen maakt is dat hij soms een klap geeft aan anderen en zichzelf als hij gefrustreerd is. Wie herkent dit ook en wat kan je eraan doen? Groetjes
Hoi Romaisa, Mijn zoontje deed dit ook(wilde mij telkens slaan als hij zijn zin niet kreeg), heb hem iedere keer als hij neigde te slaan in de hoek gezet en duidelijk gezegd dat het niet mocht, heb dit echt wel vaak moeten herhalen maar uiteindelijk stopte het. Is heel erg vervelend maar doorzetten is de enige optie denk ik. Succes!
heerlijk om te lezen en te zien (al die ondeugende koppies op die foto's ) Hier ook een kleine, ondeugende boef. Zelfs in mijn buik was ie druk. Sliep altijd heel weinig, nu pas slaapt ie van 20.00 tot 6 uur door (soms nog half 6) maar hij wordt (afkloppen hahaha) niet meer in de nacht honderden keren wakker. Alleen in de middag wil ie nog wel eens niet of heel kort slapen. verder sinds ie kan lopen is ie alleen maar drukker geworden. tegenwoordig loopt ie ook niet op straat, hij rent, zelfs als ie een handje geeft gaat ie rennen, dus jij moet dan ook Hij loopt ook gewoon de slager in voor een plakje worst, dan roepen ze al, hey Jay; lekker plakkie? daarna rent ie naar buiten om de vogels te pakken en daarna als we naar de supermarkt lopen, moet en zal hij een mandje vasthouden (zo een rijdende) en alle boodschappen erin gooien. als ie dat zat is, gaat ie er vandoor maar gelukkig gaat zijn grote zus dan achter hem aan. Ik hoor ook alleen maar op straat; oh wat een boeffie, lekker ondeugend he, vooral dat lachje, je ziet t meteen hahahaha wel leuk hoor, maar erg vermoeiend soms. Als ik hem thuis rustig wil krijgen is baby tv een hele goeie of de film van de smurfen daar is ie dol op, maar verder.....hahahahaha ben ik toch stiekem wel blij als ie lekker in zijn bedje ligt....
En zelfs dat heeft mijn zoontje niet.. de rust om tv te kijken.. Alleen sochtends vroeg kan hij 10 minuutjes op de bank blijven zitten,maar dat is alleen maar omdat het zo vroeg is Verder zit hij geen moment stil,maar dan ook echt geen moment. Ook tijdens shoppen,terrasje pakken.. die dingen kan ik beter meteen overslaan,want wie wil er nu stil blijven zitten als er zoveel te ontdekken valt?! Heel leuk om al die herkenbare verhalen te horen! Slaan,die periode hebben we hier ook gehad. Hier volstond de armen vastpakken en nee zeggen. Ook heb ik hem leren aaien ipv van slaan,zo kun ik het slaan omdraaien naar iets positiefs. Meestal duurt de slaan periode maar even! Hier is meneer weer aan het gillen,zo pijnlijk voor je oren! Las laatst te tip om te fluisteren,maar die werkt niet altijd. Meestal fluisterd hij even mee,om daarna weer kei hard te gillen. Frustrerend soms! Grappig momentje van Julian,die is zo sociaal,dat hij in de supermarkt altijd HALLOOOO naar iedereen roept,super lief toch?!
John is idd ook alleen rustig als hij net uit bed komt of als er reclame op de tv is daar zit hij echt in en hij is ook erg sociaal, hij ging van het weekend met veel kindjes spelen en dan wil hij echt samen spelen, alleen de andere kindjes willen dat niet altijd helaas :S
Mirte is op zich wel rustig, kan ook heel lekker met iets bezig zijn. Maar ze scheurt ook doodleuk de kamer rond op die plank van haar en probeert dan de brokjes van de kat te pikken, draait zich om en zoef weer naar de boekenkast, trekt er een paar boekjes uit, weer weg enz. Ze weet (vindt zij dan) zo vreselijk goed wat ze wil. Dan is het 'die, die' en als het niet snel genoeg komt dan wordt ze giftig. Ze is nu net een week uit die gipsbroek, maar denkt dat ze met een campspreider om veel meer kan. Lukt het niet, dan zet ik soms maar even mijn oren uit want dan begint het gemopper. vanaf begin kreeg ze al stempel pittig ding. Maar dat o zo lieve (ondeugende) koppie en haar doorzetterij met die gipsbroek ontlokken juist uitroepen van 'oh, wat schattig'. Je mag haar wel een dagje hebben denk ik dan.
Stoer ding heb je zeg! Dat dagje uitlenen ken ik ook wel. Mensen zeggen,wat leuk zo'n ondernemend kind,wat een schatje! Mijn antwoord ook altijd,weekje lenen? Dan denk je er vast anders over laatst zei iemand,daar zou ik er wel 4 van willen! Waarop ik zei,weekje lenen???!! Haha! En toch,ik leen hem nog geen dag uit Het is zo'n heerlijk ondernemend pittig ding,maar vol humor en liefde. Ik kan er geen genoeg van krijgen,ook al wil ik hem wel eens achter het behang plakken. De zeldzame momentjes waarop ik een kusje krijg of als hij mama nodig heeft,doen me de wereld compleet vergeten.. Zucht,de liefde voor je kind herkent iedereen inmiddels wel
hahaha.... de eerste maanden dachten wij ook "hoe regelen we twee of drie weken vakantie zonder haar?". Gewoon even bijtanken en even niet 24/7 "dienst" hebben. We hebben het toen niet gedaan en ik moet er nu ook eerlijk gezegd niet meer aan denken! Oh man, ik vind een avondje zonder al best moeilijk. Ik was gisteren op kraambezoek bij een vriendin en dan zie ik het verschil wel hoor. Dit babytje was zo'n schatje, heel stilletjes en tevreden. Toen ze honger had huilde ze even, zelfs dat was schattig. Dat is wel echt anders dan met onze powerhouse, die gooide meteen haar volume open. Niks stils of tevredens aan, onze meid Maar dan ook weer heel stoer, niet snel kleinzerig en zo schattig en open met andere mensen, kindjes en beestjes. Dan straal ik echt van trots! Hebben jullie trouwens ideeen voor activiteiten met zo'n actief ding? Ik wil haar graag wat meer "bezig houden", maar boekjes of babytv werkt niet lang (mss 5 min) en om nou elke dag 2 uur te gaan fietsen is mij ook te gortig. Ik merk dat ik niet heel creatief ben in het verzinnen van leuke dingen. Ja, rondrennen in de tuin, maar Fay heeft 100x meer energie dan mama
Ja ik zie ook duidelijk verschil tussen John en z'n nichtje (10 maand jonger) hij sliep niet zoveel als baby en zij slaapt juist erg veel en is nog stilletjes, ook al zit daar ook wel pit in en activiteiten, met mooi weer naar buiten in de tuin, kan hij zich lekker uitleven, mama zit lekker op een stoel, maar binnen is het idd moeilijker, meestal haalt hij de speelgoedkist overhoop en klimt op de bank enz maar echt dingen samen doen gaat niet omdat meneer daar het geduld niet voor heeft helaas.
Hier ook een pittige dreumes van 1.5 jaar. Als baby sliep hij overdag bijna niet (alleen hazeslaapjes in box) en alles was maar " eventjes" leuk. Gooien met speelgoed,totaal geen geduld hebben,soms slaan,boos worden als hij zijn zin niet krijgt. Het is een heel ondernemend mannetje,wil van alles zien en ontdekken. Hij kan zich ook niet echt alleen vermaken,samen spelen is wel leuk,maar dan maar eventjes,dan heeft hij het alweer gezien haha. Maar wat hierboven ook al gezegd is..die momenten dat hij zijn mama nodig heeft,en lekker knuffelig kan zijn dat is zo geweldig!!
Hier doe ik helpen met schoonmaken (natuurlijk niet echt maar in spel) met de bal over rollen, spelen met blokjes, wasknijpers, veel naar de dierentuin/speeltuinen, ballorig, laten spelen met andere kindjes
Wasknijpers?? Wat doe daar mee? (Ik bedenk me Fay even met wasknijpers ) Ik was vanochtend bij de fysio en die had een heel grote "sportbal" en Fay ging helemaal uit haar dak. Lekker rondrollen op dat ding. Ik moet er ook eentje halen voor thuis, dus dat wordt dolle pret Meehelpen schoonmaken is hier ook een goede. Is die van jou ook zo opgeruimd? Die van mij poetst wat af, joh! Helpt met tafeldekken, katten eten geven, stofzuigen
Willen jullie dreumesen ook alles al zo vroeg zelf doen? Hier eet ze al vanaf dat ze 9 maanden is zelf haar brood als het in stukjes voor haar ligt. En ze wil sinds een paar dagen absoluut niet meer geholpen worden met een lepel. Ze eet echt helemaal zelf met haar handjes en het gaat nog goed ook!!!! Zodra ik met de lepel kwam zette ze me toch een keel op, begon te krijsen en wilde haar bord zo omkieperen. Terwijl als ik haar liet gaan dan eet ze echt bijna haar hele bordje leeg....
Hoe zijn jullie kindjes als ze echt moe zijn? Geven ze zich eraan toe en worden ze rustiger dan normaal? Of worden ze nog drukker dan ze al zijn? Hier wisselt het af,en als hij hyper wordt van de moeheid,berg je dan maar![/QUOTE] Ze geeft eigenlijk nooit toe en lijkt, eenmaal in bed ineens weer opgeladen. Maar ze is dan doodmoe hoor.... Ze doet er ook best lang over om in slaap te vallen. Soms wel een uur. Dan kunnen we regelmatig terug om haar knuffel en speentjes weer terug te leggen. Maar soms als ze echt heel moe is en bijna niet geslapen heeft overdag is ze in 5 minuten in slaap. En ze kan rustig worden in haar wipstoel (tot 15 kg) als ze een dvd van Baby tv kijkt. Dan is ze helemaal ontspannen en geconcentreerd.
nou ze is net ff te klein om opgeruimd te zijn maar ze vind het leuk om bijv met de swiffer rond te lopen, die steel kan ik helemaal verkorten voor haar en dan gaat ze helemaal het hele huis door (geen drempels en laminaat) wasknijpers geef ik in een bakje, en dan gooit ze ze eruit en erin, en "bouwt" de knijpers in elkaar is ze zeker een half uur zoet mee en ze wil idd alles zelfstandig doen, ook met lopen trekt ze continu haar hand uit de mijne vandaan en als ik probeer te helpen met eten wordt ze woest en krijg ik bord en bestek naar mn hoofd gesmeten
Hahaha jeetje de meeste dingen die ik hier lees zijn zo herkenbaar! Wat ontzettend grappig. Kindje wil ook geen 2 tellen stil zitten, alhoewel hij tegenwoordig fan is van bumba en hier kan hij gek genoeg wel eventjes rustig voor gaan zitten. Heel apart. Ook hier kunnen we geen terrasjes pakken of lekker winkelen, meneer heeft echt geen zin om lang stil te zitten in de wagen, wil alleen maar lopen(lees rennen) en anders zet hij het idd ook op een gillen. Soms heel frustrerend. Het is wel echt een clowntje, ontzettend veel grapjes maken en er ook zelf hard om moeten lachen, er zit zoveel humor in dat manneke dat maakt echt een hoop goed. Maar hier ook blij als hij 's avonds rustig in bed ligt haha!