Dank je om te vragen hoe het gaat. Euhm eerlijk gezegd moeilijk. Ik heb echt ontzettend veel bang. Ik durf haast niet meer bewegen bang dat er iets misloopt. Soms vind ik de positiviteit terug. Maar meestal niet lang. Morgen mag ik op controle eindelijk! Ik heb het idee dat sommige onderons zichzelf echt veilig voelen door het bandje. Ik heb dat gevoel niet zo. Ik hoop dat de gyne me morgen terug gerust kan stellen. Jullie zijn nog allemaal lekker op de been lijkt me heerlijk. Ik droom voor ons allen van een prachtige zomer met onze baby'tjes in onze armen! Wie krijgt er eigenlijk allemaal een jongen of een meisje? Groetjes
Xander, het is erg begrijpelijk dat je het moeilijk hebt. Hopelijk wordt je morgen tijdens de controle weer gerustgesteld. Ik herken je angst wel hoor. Ik heb inderdaad vertrouwen in die cerclage maar meer in de zin dat ik weet dat het daar dan goed dicht zit. Maar als ik weeën krijg dan moet die cerclage alsnog weg...en ik ben bij elk pijntje bang dat het weeën worden...is niet erg gemakkelijk met de constante harde buiken die ik heb... Ondanks dat toch weer thuis van een goede controle. De artsen zijn erg positief dat ik al zover ben gekomen. En dat met zo'n onrustige buik! Hopelijk stelt dat een beetje gerust. Ons Frupke heeft helaas geen groeispurt gemaakt maar volgt wel z'n eigen (stijgende) lijn en dat is positief. Vanaf volgende week krijg ik ook ctg's.
Hè meiden, Ik ben ook vaak bang hoor...kan niet echt genieten van deze zwangerschap. De cerclage houdt zich gelukkig goed tot nu toe....maar bij elk pijntje/steekje of raar gevoel ben ik bang dat er iets aan de hand is of dat er wat gaat gebeuren. Terwijl ik normaal zo nuchter ben....ontzettend irritant al die onzekerheid. Ik wou dat we allemaal een garantiebewijs konden krijgen dat alles goed komt Fijn dat je morgen weer controle krijgt Xander. En Light fijn dat jou controle goed was. Bij jou heeft de kleine dus ook achterstand? Wel goed dat de baby dan toch z'n eigen lijntje aanhoudt. Was je vruchtwater wel goed? Ik heb morgen weer een dopplerecho en daarna een telefonisch consult. Gisteren 3 x bloedsuikercontrole gehad dus dat hoor ik dan ook morgen. Ze controleren bij mij trouwens de bmm helemaal niet. Is 1,5 cm tijdens de operatie gemeten. En dat wordt niet beter. Flinke pijn/trekken en bloedverlies zijn indicatie van problemen. Hopelijk blijft dat nog een tijd weg... Wij hebben wel een eigenwijze baby die steeds de benen bij elkaar houdt. Op basis van niet 123 een piemeltje te zien is het vermoeden dat we een meisje krijgen. Vind het zo langzamerhand wel vervelend dat de uk zo eigenwijs is. Weet nog steeds niet of ik moet shoppen of niet Heb al wel genoeg jongenskleertjes misschien morgen weer spieken... Liefs Mus
Ja, ons beebje zit nét onder de onderste lijn. Ze houden het goed in de gaten maar ze maken zich geen zorgen. Ik ben ook maar heel fijn. En het vruchtwater is sinds vorige week weer gewoon gemiddeld! Ook de vele harde buiken hoef ik me geen zorgen over te maken. Ik moet nu vooral opletten of er iets aan veranderd in combinatie met bloed- of veel slijmverlies (maar dat deed ik al).
Hallo, Die harde buiken zijn mijn probleem ook! Ik heb er echt wel veel. Die baren me echt zorgen. Morgen ga ik dit nogmaals bespreken met mijn gyne. Zoals je zegt light word je daar echt ongerust door. Je hebt elke keer bang dat het zich toch verder zet... Ik ken het. Het is allemaal super spannend. Hoeveel weken was jij eigenlijk toen je BMH 1,5cm was? Met de groei van ons meisje is tot nu toe alles goed. Kan me voorstellen dat dit toch ook wel extra zorgen baart. Het is in onze situatie eigenlijk niets anders dan zorgen maken en ongerust zijn... Soms vind ik het wel jammer dat ik niet kan genieten de laatste maanden met mijn man. Als ik andere Zwangere vrouwen hoor zij beleven zo mooie momenten. Dat missen wij helaas. Ik kan me voorstellen dat je nu nieuwsgierig wordt naar het geslacht. Is toch altijd wel leuk om te weten. Kan je ook wat gerichter kopen en namen zoeken. Ik hou jullie morgen zeker op de hoogte! Groetjes
Hoi Dames, Nou ik heb vanmorgen de doppler gehad. Die was goed gelukkig. Ze heeft stiekem toch het buikje gemeten omdat de baby er beter voor lag met het buikje. Nu was deze 24,3 week ipv 22 nog iets. Het buikje was iets meer als een cm in omtrek gegroeid zei ze dus op zich mooi. Vruchtwater is nog wel echt weinig. Is echt duidelijk te zien. Niks geen zwart om de baby. Toen ze wel een poeltje vruchtwater vond was deze 3,6 cm. Weinig dus maar net genoeg. Gyn belde was in ieder geval voor nu tevreden. Had van de week ook een bloedsuikercurve geprikt. Helaas was de laatste waarde wat te hoog. (Kan er ook nog wel bij ) Dus de aanvraag voor de diëtist stuurt hij weg en volgende week vrijdag weer dagcurve prikken. Hopelijk valt die dan wat gunstiger uit. In de tussentijd oppassen met eten. Hoe was jou controle Xander?? Liefs Mus
Oh ja en die 1,5 cm is wat gelukt is tijdens het plaatsen van de cerclage. Daarna is het niet meer bekeken. Boven die cerclage zit nog steeds de 3 cm ontsluiting bij de bovenkant van de bmm en de uitpuilende vruchtzak daaronder, die "hangt op de cerclage". Op echo's is duidelijk te zien....dat het niet is zoals het hoort.
Ik vind dat wel gek, Mus. Konden ze de cerclage niet hoger plaatsen ivm de vruchtzak? Bij mij hebben ze die teruggeduwd (was erg risicovol, maar gelukkig gelukt). Maar wat fijn dat je beebje groeit! Goed zo! Hoe was je vruchtwater ten opzichte van de vorige keer? Als je dopplers goed blijven is er gelukkig niets aan de hand, toch? Krijg jij er, net als ik, op een gegeven moment ook ctg's bij? In het ziekenhuis heb ik verschillende dames ontmoet met ontsluiting van een paar cm en die werden na een paar dagen ook naar huis gestuurd (zonder cerclage of andere ondersteuning). Niet met bedrust, maar wel rustig aan doen. Zo ook een dame die wél nog in het ziekehuis verbleef omdat ze zelf niet naar huis durfde. Ze lag daar al vanaf 25 weken en met 32 weken nog steeds. Dus zo lang kan het goed blijven gaan! Gaan we bij jou toch ook gewoon voor! Ik duim!
Ga er zeker voor! Ze hebben het wel terug geduwd. Maar de cerclage is niet hoger gelukt...anders hadden ze dat wel gedaan zeiden ze. Daarom heb ik ook extra dat pessarium voor de stevigheid. Door de zwaartekracht is de hele boel dus weer zo laag gezakt. Is niet beter te krijgen dus. Maar het houdt inmiddels 7 weken dus hoop het zo lang mogelijk zo te houden. Bij jou Light is het toch ook ongeveer even lang dat de cerclage geplaatst is?
Zeven weken is echt al top! Ik vergeet steeds hoeveel weken je nu inmiddels bent? Bij mij zit 'ie inderdaad ook al zo lang bedenk ik me nu!
Bij mij de woensdag voor pakjesavond 26,1 gaat de goede kant op! Yes!! Bahhhh ik heb weer harde buiken en geprikkelde baarmoeder en ik doe niets
Ow haha scheelt 2 dagen! Zit me net te denken dat het 6 weken is. kan niet rekenen. Is bij mij geplaatst toen ik 20,1 week was. Had vanaf 19,2 weken de ontsluiting en uitpuilende vruchtzak. Heeft bijna een week en heel veel gesprekken met de gyn geduurd voordat we het aandurfden.
Bah vervelend dat je weer harde buiken hebt..... Maakt je toch ongerust hè.... Tenminste mij wel als ik ze heb. Hopelijk zakt het zo weer bij je!
Ik werd op dinsdagavond opgenomen en als ik de nacht zonder weeën doorkwam (wat gelukkig zo was) werd ik de volgende dag al geopereerd. Bij mij is het dus heel snel gebeurd. Ik heb niet lang hoeven nadenken, voor mijn gevoel waren alle opties risicovol maar deze het meest save voor de lange termijn. Bovendien had ik veel vertrouwen in de artsen. Nog steeds harde buiken, echt irritant! Misschien zo even douchen of de pittenzak opwarmen. Ons muisje is echter nog heel fanatiek aan het bewegen dus dat is een goed teken want als ik echt een heel gespannen buik heb beweegt 'ie ook niet. Net een pak met online bestelde kleding binnen gekregen. Zo mooi en lief! Dat maakt me dan weer blij en hoopvol dat daar straks een mooi kindje in mag
Gelukkig is de baby nog bewegelijk dan....Hopelijk zakt het zo af... Ik heb helemaal geen weeën gehad. Maar de artsen waren eerst ontzettend negatief. Gaven ons 70% kans dat het ondanks de ingreep fout zou gaan. En daarmee dus een hoog risico liepen op een veel te vroeg geboren kindje met mogelijk daardoor ernstige problemen. Daarom hebben we lang hierover gepraat en nagedacht. Vanwege de hoge risico's en de mogelijke gevolgen voor de baby en ons gezin die dat teweeg brengt.
Oh leuk!! Kleertjes! Ik wil ook shoppen..... hopelijk volgende week toch meer te zien...Vandaag lag het weer met de beentjes helemaal tegen elkaar aan Hopelijk blijft het net zo eigenwijs zitten en groeien in m'n buik
Ohh ook eng dan dat je zonder iets te voelen opeens ontsluiting hebt! Niet dat ik mijn weeën als zodanig heb herkend... dacht dat het erbij hoorde. En wat eng, die cijfers. Die hebben ze mij niet gegeven. Ze hebben mij duidelijk de risico's geschetst van de ingreep maar verder aangegeven dat ze het verloop niet konden voorspellen omdat een cerclage op die termijn maar 5x per jaar werd geplaatst of zo... Ik vond ze eerder positief dan negatief eigenlijk. Maar goed ook, want dat heeft me wel vertrouwen gegeven. Ze hebben wel ook gelijk gezegd dat als het geboren wordt vóór de 24 weken, ze niets konden doen voor de baby. Met 24 weken zou ik eigenlijk een gesprek met de kinderarts en longrijpingsspuitjes krijgen maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan, omdat het team er dusdanig vertrouwen in had dat de baby niet op de korte termijn zou komen. Ook wilden ze ons niet onnodig ongerust maken. Ik denk dat dit een heel passend beleid voor ons is geweest, want wij proberen doemscenario's zoveel mogelijk te negeren en positief te denken. Wij weten het geslacht trouwens wel, maar dat is nog een geheimpje Ons kleintje laat meestal ook niks van zichzelf zien. Werkt sowieso niet mee met echo's, hihi. Nu al een eigengereid kind Is het trouwens een idee om een besloten clubje te beginnen? Onze verhalen zijn toch niet echt informatief voor anderen en dan hebben we wat meer privacy.
Ja idd was zeker eng....Zo zie je maar dat elk ziekenhuis anders kijkt naar situaties. Dat van voor 24 weken was ons ook verteld hoor.....hoewel ik voor de weken waar ik nu inzit banger ben. Omdat je nu geen zekerheid hebt wat de uitkomst zal zijn. Op deze termijn kan het zeker goed gaan, maar kunnen er ook veel problemen op de weg komen. Maar voor nu gaat alles nog goed dus dat gaan we zo houden In ieder geval wel een goed teken...die eigenwijze baby's Wat mij betreft een prima idee...een besloten groep ervan maken....geen idee hoe alleen??