Een flinke kerel dus Tja weinig aan te doen En wachten tot hij gaat bewegen Hier een mannetje die ook flink was en nu hij loopt helemaal begint bij te trekken Komt goed
Zie in het groeiboekje dat m'n zoon pas na bijna 16 maanden en 85 cm. lang 11 kilo woog. Denk dat het wel aan de maat is 7 maanden met 11 kilo. Terwijl hij 4550 gram woog (dus 9pond!) bij de geboorte en een lengte van 55cm. Het hoeft dus niet dat je kind zo groot en zwaar blijft als het geboortegewicht hoog is.
Nee hoor! Hier ook zo'n buffel. Die was met 7 maanden 11,3 kg en 75 cm. Met 14 mnd was hij 83,5cm en 15 kg. Hij krijgt niks raars en normale porties te eten. Zelfde als zijn broer, alleen is die een stuk minder zwaar. Tja. Ik was als baby net zo. En daar is niks meer van te zien. Op het CB hadden ze wel zoiets van: wow, wat een gewicht. Hebben het over zijn eetpatroon gehad. Misschien dat ik de zoete drankjes kon laten staan. Nee, dat kon niet. Hij heeft nog nooit een slok yogho of chocomel gehad. Ja, hij krijgt diksap, maar dat is sterk aangelengd met water. Of ik me zorgen maakte over zijn gewicht. Nee, ik niet, maar de rest van de wereld schijnbaar wel. Het gaat er echt wel weer af. Als peuter was ik nog steeds wel gevuld, maar daarna vloog ik de lengte in. Ik ga ervan uit dat het met mijn zoontje ook wel goed gaat komen. Hij is actief genoeg, daar zal het niet aan liggen.
mijn zoons waren als baby extreem zwaar en groot(6 maanden: 86 cm en 12 kilo) 12 maanden:93 cm en 16 kilo maar nu zie je er echt niets meer van dat ze zo zwaar waren,lang ja lang zijn ze nog steeds,dan heb ik het niet over 5 cm boven gemiddeld maar 23 cm lengte boven gemiddelde lijn. ze zijn nu mooi in proportie. Komt echt wel goed,ik vind die 11 kilo niet gek veel voor bijna 8 maanden hoor en lengte ook niet,maar dat komt omdat ik erg grote kindjes gewend ben baby's mogen niet op dieet,en vaak zijn de bv kindjes ook een stuk dikker dan flessen kindjes (is mijn ervaring)
Nee, vaak zie je dat juist niet. Tot 4 maanden groeien babys over het algemeen veel harder op bv dan op fv, en na 4 maanden buigt dat meestal om. (zo loopt de bv groeicurve ook).
Was me nog niet eens opgevallen xD Dat is dan zeker wel wereldnieuws geweest Nee grapje Dat moet wel een typefout zijn xD
Ik mag hopen 8,5 pond? Maar hij is al ouder dan 1, dat is anders dan 7,5 maand, vind ik. Mijn oudste woog bij 75 cm 10 kg (met 7,5 maanden), maar zit inmiddels (met ruim 3 jaar) met gewicht op het gemiddelde en met lengte erboven. Als hij krijgt wat TS schrijft, dan kun je toch niet minderen? Je kunt een baby moeilijk echt op dieet zetten... Wel er op letten en ook op dat hij genoeg beweging krijgt, maar dat geldt toch altijd?
Maar een baby van 7,5 maand die al een heel potje groente en een heel potje fruit wegwerkt EN een hele boterham EN 3 flessen? Ik vind dat wel veel! Thirza heeft altijd slecht gegeten, dat wel, maar die kon zo'n potje pas op bij ruim een jaar ofzo. Overigens: die potjes zijn zeer regelmatig gevuld met allerlei zoetstoffen, (appelsap toegevoegd, in sommige gewoon ook suiker), waarmee je dan dus wel degelijk kunt minderen en gezondere alternatieven aan kunt bieden.
Dit wou ik ook zeggen. Als je het over potjes groente en fruit hebt, dan is het niet alleen maar groente en fruit, maar ook een hoop suikers en zetmeel die eraan toegevoegd worden. Krijgt hij ook ander drinken dan melk? Tussendoortjes of toetjes? (Met drie flessen gok ik even dat er ook een tussendoortje is) Mag hij naast zijn menu ook mee happen als jullie iets eten (dit wordt meestal niet meegeteld)? Ik zou 3 dagen precies bijhouden wat je te eten en drinken aanbiedt (dus ook welke ingredienten in een potje), en dan kijken of het misschien anders kan. Maar een baby mag nooit op dieet worden gezet! (Alleen is 1 vrucht per dag echt genoeg suiker voor 7mnd)
In de meeste potjes zitten alleen natuurlijke producten. Dus geen toegevoegde suikers, dat vind ik zelf toch weer wat anders dan een paar druppels appelsap. Maar natuurlijk is zelfgekookt gezonder. Maar qua hoeveelheid, mijn dochter heeft ook heel lang meer gekregen dan de gebruikelijke hoeveelheid (was bij haar vooral toen ze nog flesvoeding kreeg, maar ook daarna at ze gewoon goed). Ook met toestemming van het CB, juist omdat ze zo groot was. Ik vind drie dagen precies bijhouden wat je aan eten en drinken aanbiedt (en ook wat hij dan precies opeet/opdrinkt) wel een goede tip.
Vanwege de koemelkallergie van mijn dochter moest ik bij alles kijken wat er allemaal in zat, en dan schrik je echt hoor.... Ik weet niet hoe het onderhand is, maar 3-3,5 jaar geleden, toen Thirza met bijvoeding begon, bevatten de potjes van Kruidvat gewoon suiker, die van olvarit eigenlijk standaard appelsap (in WARM eten! ). En dat zijn WEL allemaal extra dikmakers die absoluut hartstikke onnodig zijn
Ik kijk ook bij alles wat er in zit. En je moet inderdaad wel goed kijken, omdat er veel is toegevoegd. Moet gedeeltelijk ook wel, want het moet langer houdbaar blijven. Maar ik ben zowel bij J. (die is nu bijna 3,5) als bij D. geen potjes voor baby's van 6 maanden tegen gekomen die echt suiker bevatten. De potjes vanaf ouder soms wel inderdaad (die nam ik dus ook niet ). Appelsap kan nooit meer dan een paar druppels zijn, lijkt me...anders wordt het eten drap (wat het soms ook wel is, maar meestal valt het wel mee). Onnodig, dat wel, maar heel dramatisch nou ook weer niet. Bovendien krijgen veel kinderen ook gewoon sap te drinken, soms zelfs 'erger'...dan kun je beter daar in gaan schrappen (wat ook aan te raden is bij een hoog gewicht, daar niet van ). J. heeft heel lang alleen potjes gegeten (waarbij ik wel altijd keek wat er in zat), in zelfgepureerd eten stikte ze zo wat. En inmiddels is dat dus een slanke den. Hier dus vanzelf goed gekomen.
tja mijn zoons kregen pas vanagf 8 maanden pas bijvoeding en toen gelijk ala rapley methode. Zowiezo dus 8 maanden volledige bv. Mijn oudste zoon was toen dankzij de bv met 8 maanden 14 kilo en 89 cm. en meer kreeg hij niet hoor. hij heeft niets en is volledig gezond,geen ziekte of wat dan ook. Heb ooit mijn bv laten onderzoeken,wat bleek? dat het heel erg vettig is,dat zag je ook wel,weinig vocht en heel veel vet als je het uit de koelkast haalde,heel de gevulde bv bewaarpotje zat vol vet. Mijn bv bevatte erg veel voedingsstoffen en daar groeiden mijn kids erg hard op. Mijn meisje heeft tot 4 maanden bv gehad en aan haar groei zie je dat oook,ze ging erg hard in het begin met haar gewicht,tot ik stopte met bv.
Is dat veel? Die van mij eet bovenstaande vanaf 5 maanden. Nu zijn het dan nog 2 flessen een potjes fruit/vers 2 boterhammen een potje groente/vers. Tussendoortjes krijgt hij ook een rijstewafeltje stuk komkommer tomaat fruit. Ik vind het absoluut niet overdreven veel.
In de potjes van de olvarit zit geen suiker of dikmakers, ik heb het nagevraagd. Hij krijgt ook geen extra's tussendoor. Hij krijgt nu 2 flessen van 200ml en 1 fles van 150, 1 sneetje brood met margarine zonder korst en ja hij eet 1 potje fruit helemaal op en 1 potje met groente helemaal op, maar geen tussendoor iets ook geen diksap of iets hij drinkt 150ml water tussendoor dus hij krijgt echt niks teveel. Hij beweegt nu steeds meer, hij wil alleen maar staan en trekt zich al op, hij wiebelt op zijn knietjes heen en weer dus ik denk ook dat hij straks wel weer op het goede pad komt, bij ons is er geen een die flink is behalve mijn schoonmoeder en schoonzus die hebben overgewicht en ik denk ook dat ik straks op moet blijven letten wat hij eet, de oudste hier is 3,5 jaar en die is 1.10 mtr en weegt 19,5 kilo en kan eten wat hij wil en word er niet dikker op maar bij onze kleine zal ik dat wel moeten doen denk ik. Als het zo zou zijn dat ik hem vetmest of iets zeg ik ja dat gaat nergens over maar hij is vanaf de geboorte al zo flink en zo te lezen zijn er wel meer mama's met flinke baby en die doen het nu hartstikke goed dus daar ga ik maar vanuit lettend op het eetpatroon!!
Wat rozemarijke bedoelt is dat in bijna alle potjes best veel geconcentreerde appelsap is toegevoegd. Kijk maar gewoon zelf op de ettiket. Dat is om maaltijden zoeter te maken, zodat de baby meer van opeet. (ik kan geen andere reden bedenken om appelsap aan sperziebonen toe te voegen). Dat kun je vergelijken met niet aangelegde diksap, proef maar eens. Dat zijn wel natuurlike suikers, maar wel VEEL natuurlijke suiker. Hetzelfde geldt voor de rijstebloem dat in veel potjes is. Als je zelf bijv een beetje boontjes kookt voor de baby voeg je daar geen geconcentreerde diksap aan toe, en ook geen rijstebloem. Dus ongemerkt krijgen babys meer caloriën bij hun groente dan wat aan caloriën IN de groenten zelf zitten. Als je vanaf zijn geboorte gewicht kijkt is hij dus ongeveer 6,5 kilo aangekomen vanaf de geboorte. In de eerste 7,5 maanden is dat zeker niet extreem veel. Dus wat dat betreft gaat het best goed. Het is alleen dat hij niet zo snel in de lengte groeit, en dan krijg je scheve verhoudingen. Als hij nu gaat kruipen, tijgeren, rondstappen enz. zal het waarschijnlijk gewoon goed komen. Maar ik zou het wel goed in de gaten houden.
En het kan natuurlijk ook nog dat hij nu weer een groeispurt in de lengte krijgt en het volgende maand gewoon prima in verhouding is...
Mona75, je zoontje eet niets te veel hoor,mijn meisje at met 8 maanden oud al 3 flessen weg,3 boterhammen,1 fles yoghurt,2 porties/of potjes fruit,lange vingers zonder suiker en diksap en dan savonds 2 bordjes groente,en toetje na. nu met 9 maanden eet ze:3 flessen pap,4 boterhammen,vla of yoghurt,2 keer fruit,2 keer groente(eet 2 potjes groente 8+ mnd weg) en heeft dan nog honger,ook tussendoor drinken en koekje of kaasknabbeltjes. ze heeft ondergewicht maar is wel erg lang,ze weegt 8900 gram bij haar 80 cm lengte. en dat terwijl ze voor haar doen erg veel eet,maar ook erg veel beweegt en veel energie verbuikt bij het loslopen.