Mijn zoon is ook altijd groot geweest terwijl hij nooit zoetigheid krijgt. Ik heb het even opgezocht, maar mijn zoon was met 7,5 maanden 1073gr en 75.3 cm. In de loop van de tijd is dat aardig goed gekomen, maar ik houd het wel in degaten. Hij is nu ruim 21 maanden en hij krijgt alleen water te drinken en geen snoep. Alleen fruit en af en toe een koekje. Ik zou het wel in de gaten houden, maar als hij straks meer gaat bewegen en lopen dan komt het vanzelf goed
Ik ben in ieder geval niet de enige met zo'n flinke baby... Ik ga er maar vanuit dat het op deze manier wel goed gaat komen als hij niet snoept of zoetigheid krijgt alleen wat hij hebben moet... Dank jullie voor de reaktie's ben er wel wat geruster op nu!
Dat jouw dochter ZOVEEL eet betekent niet dat ieder kind dat iets minder eet, dan niet te veel binnenkrijgt. Jouw voorbeeld is nou niet echt een nulmeting voor een gemiddelde dagmenu van een baby.
Onze jongste is nu 6 mnd en weegt nu zo'n 9kg. Hij krijgt 4 flesjes van 210ml met 5 schepjes voeding ipv 7. Dit ook in overleg gedaan met het CB. Voor de nacht, dus fles nr4, krijgt hij 1 schepje rijstebloem erdoor. Verder krijgt hij een geprakte banaan (halve) of een geraspte appel. Ongeveer 200gr warm eten. Gepureerd met de staafmixer. Ik neem al meer groente dan, aardappelen/rijst/pasta. Zoals het logisch is. Ik voeg er niks aan toe, behalve kookvocht van de groenten, maar daar zit ook zeker geen suiker in of olie of boter. Soms krijgt hij als toetje een klein danoontje of een beetje yoghurt. Brood eet hij nog niet zo goed. Na het eten drinkt hij nog ongeveer 40cc water. Dit lijkt me allemaal vrij mager en toch is het een dikkertje. Onze oudte kan ik niet met hem vergelijken, omdat hij prematuur en dysmatuur was. Hij is net 3 en weegt 12,8kg bij 95cm ongeveer. Zelf was ik ook een dikke baby. Gelukkig is dat helemaal goedgekomen en mijn man net zo. Ik ga er dan maar vanuit, dat het ook bij hem wel goed zal komen. Hij tijgert en kruipt e.d. nog niet. Dat zal het ook wel zijn.
Mn zoontje is net 6 maanden en weegt 10.5 kg en zn lengte is 73. Denk dat hij nu wel wat zwaarder en langer is want dat was de laatste meting op het CB 28-8. Bij hem werd ookal snel over obesitas gesproken hoewel ik dat niet zo vind ikzelf en zn vader zijn al vrij lang rond de 1.83 en ikzelf was ook zeer flink als baby. Hij krijgt volgens mij ook niet veel qua eten. Zijn eetschema is: 08.00 - 210cc + pap 10.30 - heel potje (4m) fruit 12.30 - 180cc 16.30 - 180cc 18.30 - heel potje groente (6m) (hij eet hier 3/4 van) + danoontje 20.30 - 210cc + pap Is dit teveel? Is mn eerste kindje vandaar.
Mag ik vragen waarom je 210 cc geeft? Je vraagt of dit teveel is, maar als je beeb dit toch nodig heeft, dan is het niet teveel.
Hij krijgt 210cc voordat hij gaat slapen anders red hij de nacht niet en komt hij voor een voeding in de nacht. In de ochtend krijgt ie 210cc anders wilt ie ovet 1.5 uur weer een fles en is totaal dan.niet te genieten. Probeer het langszaam aan af te bouwen maar voor nu doet hij het goed daarmee.. Heb nu wat ochtenden 180cc geprobeer en.is zeer wisselend zn buien....
mijn meisje is nu 5 maand en 1 week en woog 4 weken geleden 8500 gram bij 67 cm en toen ze kreeg ze nog geeneens bijvoeding. ze is nu wel 9 kilo denk ik en drinkt nu ongeveer 800ml en af en toe een half potje groente of fruit. maak me er absoluut niet druk om en heb ook geen commentaar gehad van het cb. gaat er straks allemaal wel af als ze gaat bewegen
Aah okee. Nja, je zegt zelf al dat je het probeert af te bouwen, meer kun je niet doen. Maar 1x op een dag pap is toch genoeg?
210 cc krijg je toch ook door 180/6 en dan 3 schepjes granenpap? Daantje eet er daar 3 van op,is niks mis mee toch? op de verpakking van de Nestle groeiestart staat 180/6 schepjes,dus is 200 cc + 3 schepjes nestle groeipap granen. Ik mag nog steeds niet minder geven van de ka en het eet team. als ik minder geeft valt ze weer af omdat ze met het lopen te veel energie verbruikt.
zou me er absoluut niet druk om maken!! als je kijkt naar het geboortegewicht is dit gewicht nu helemaal niet zo raar hoor. De lijntjes buigen vanzelf wat af wanneer ze meer gaan bewegen. Trek je er niks van aan, obesitas... pfff doe even normaal zeg!
mijn meisje is ook flink aan t gewicht. geboren met 4120 gram en nu, met 5 maanden, precies 9 kilo! ze krijgt 4 flessen met 6 schepjes voedingen en extra water en dan nog potje groente en half/heel potje fruit. ze stijgt boven de grafiek uit, maar zit ook met lengte iets boven gemiddeld. de cb-arts vertelde mij dat als je de lengte naar gemiddeld trekt, je pas een goede waarde ziet van gewicht, dan zou eline dus ook nog netjes in de grafiek zitten
Goh, wat een extremen hier 8,5 kilo bij geboorte en een van 1073gr bij 7,5 maand, haha Hier een dame van 2 jaar die 12,5 kilo weegt bij 87cm, is precies gemiddeld volgens de curven.. Vindt 11,5kg ook wel veel, maar hij beweegt zichzelf ook nog niet voort door kruipen of lopen. Zijn eetschema lijkt mij prima en het enige waar je evt iets aan kan doen is alles vers geven (dus zonder verdere toevoegingen). Spreken over obesitas vind ik écht overdreven en je moet ook zeker geen schepjes gaan minderen van de flesvoeding, daar haalt je kindje nog altijd de meeste voedingsstoffen uit. Wacht maar eens af tot hij gaat kruipen en lopen, dan komt het vast weer goed! (wil niet zeggen dat je niet altijd na moet blijven denken bij wat je je kindje geeft, maar dat moet iedereen eigenlijk...)