Voordat mijn zoontje geboren werd heb ik een miskraam gehad. Maar ik had direct het gevoel dat deze zwangerschap niet goed zou gaan. Gevoelsmatig voelde het gewoon niet goed. Het is moeilijk aan te geven wat dan, maar het voelde niet goed. Bij mijn tweede zwangerschap had ik direct een goed gevoel. En dit is allemaal goed gegaan. Bij 2de miskraam had ik wel goed gevoel, maar bleek niet zo te mogen zijn. Nu ben ik voor de 4de keer zwanger en weet nu niet goed wat ik met mijn gevoel aan moet. Ben heel erg blij en niet zo heel erg onzeker, maar toch durf ik niet 100% er a.h.w. voor te gaan. Wie herkent dit?
hai hai.. ik heb alleen de ervaring van 1 keer MK en 1 keer goede zws maar had bij die 2e zws ook een heel onzeker gevoel. denk dat je dat altijd wel blijft houden, denk je niet? hoop dat het goed blijft gaan voor je! wens je een hele fijne zws toe.. gefeliciteerd ermee in ieder geval!
Ik ben ook heel onzeker. Ik heb in het 1e jaar 3 miskramen gehad en nu 3,5 jaar later weer zwanger dmv IVF en zo bang dat het misgaat. Ik probeer zo veel mogelijk positief te blijven maar dat is niet altijd makkelijk.
Ik heb inmiddels 5 miskramen achter de rug. Het ging allemaal rond de tien weken mis, hartjes gingen te langzaam en de groei liep dan achter.. Ik had de ene keer een nega gevoel wat dus uitkwam, had ook regelmatig het idee dat het nu goed zat, niet dus... Ben nu zwanger en durf niets te voelen....morgen echo!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier nog eentje. Heb een mk gehad rond de 5 weken zo'n twee jaar geleden, en ben nu weer zwanger. Ik kan me niet herinneren of ik er bij de vorige zwangerschap wel of niet een goed gevoel over had, ik had er toen ook niet echt veel tijd voor want nog geen week later was het al mis. Dit keer ben ik (vooral in het vroege begin) echt heel erg bang geweest voor weer een mk. Nu gaat het wel weer maar die angst die verdwijnt niet helemaal. Denk als ik eenmaal een goede echo gehad heb dat het dan weer iets beter zal gaan. Het is vrij normaal om (vooral na een mk) zo onzeker te zijn! De eerste periode ben ik doorgekomen met de gedachte dat het ook later nog mis kan gaan, dus dat ik maar beter niet teveel kan stressen. En elke dag is er weer eentje! Zo kom ik de dagen door tot aan de echo
@ukoldaatje: wat spannend morgen de echo! Wij volgende week. Succes! Ben nu al verder dan de vorige zwangerschap, dus dat geeft moed. Bij mij is het beide erg vroeg mis gegaan, 5,5 en 6,5 wkn. Bovendien is het bij mij 1 keer al wel helemaal goed gegaan. Dus daar hou ik mij maar aan vast. Als ik hier zo lees zijn er dames die helaas nog meer nare ervaringen hebben. Sterkte en succes allemaal!
Hallo, ik heb nu ruim 2 weken gelden een miskraam gehad. 14weken was ik zwanger. Het was een rare periode, want ik wist niet eens dat ik zwanger was. Ik was net aan het idee gewend toen ik de bloedingen kreeg. Ik keek er neit raar van op want ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook veel bloedingen gehad rond de 14de week, maar de zwangerschap verliep goed want ik was bevallen van een zoon. Nu was dat niet zo!! Eerst dachten ze dat het buitenbaarmoederlijke zw was en toen dat eenmaal niet bleek heb ik een miskraam vanzelf gekregen. Jammer genoeg niet een volledige. Nu na bijna drie weken wachten mag ik kiezen uit medicamenteuze curettage (geeft me echter geen zekerheid dat het lukt, daarbij kan het veel pijn doen en nog zeker een week duren) of een gewone curettage. Ik had hiervoor gekozen omdat dit de snelste manier is, maar nu kom ik achter dat ik pas volgende week vrijdag geholpen kan worden. Ik vind het enorm lang duren en heb er erg veel verdriet van. Ik kan nergens anders aan denken. Wat moet ik nu doen wachten op de curettage of beginnen met de medicatie. Hebben jullie hier ervaring mee. Wie kan mij hier wat advies over geven.
@aneri: Ik heb geen ervaring met medicatie. Maar vind het wel lang duren voordat je terecht kunt. Kun je niet in een ander ziekenhuis geholpen worden? Het gebeurt via dagopname dus is een ander ziekenhuis in de buurt misschien een idee. Misschien dat je zorgverzekeraar kan bemiddelen. Ik ben toen direct de volgende dag al geholpen. Sterkte!
Hoi! Ben ook net zwanger na een miskraam 2 maanden geleden. Was de eerste paar dagen superblij en daarna kwam het besef dat het allemaal weer mis kon gaan. Had eerst een afspraak staan voor 12 januari maar na een onrustige nacht de afspraak vervroegd naar de 28e (7wk+2) Ben best wel zenuwachtig voor de echo, vooral omdat ik er bij de vorige termijn echo achterkwam dat het mis is gegaan en ik er niets van gemerkt heb. Ben nu weer bang dat er iets gebeurd zonder dat mijn lichaam dit dmv bijv een bloeding aangeeft, maar goed. We gaan van het positieve uit en hopen op een mooie hartaktie over 2 weken!
@vrouwtje: spannend he, zo'n eerste echo. Ik heb eind deze week de eerste echo. Ben nu al zenuwachtig. Maar tegelijkertijd ook nieuwsgierig.
wat herken ik dit goed, net als de andere dames wat hier gepost hebben.. okt 2010 hebben we een miskraam gehad met 6wkn, en meteen een gedachten: ooh dit zit niet goed terwijl er wel blijschap was maar ooh zo onzeker.. toen ik bloedverlies kreeg heb ik een echo gekregen en vruchtje was al niet meer te zien, 3dgn erna vruchtje verloren.. mega veel verdriet gehad en veel gepraat met vriend.. maar we gingen er weer voor! 19nov hebben we weer posi getest, we d8en wow! meteen na een mk weer zwanger, dit moet wel goed zitten. na een paar dagen kwam ook de onzekerheid naar boven.. van stel je voor, wat nu? is het wel goed? zal het goed gaan? etc.. ik heb voor een vervroegde echo gevraagd, we hebben die vorige week gekregen en tja daar lig je dan weer.. (maar nu een gevoel van YES! het zit goed) hart klopte in mijn keel, tranen rolden over mijn wangen, en niet eens durven te kijken op een monitor, eigenlijk 'belachelijk' dat ik me zo voelde want mijn gevoel zei het zit goed.. eenmaal naar het gezicht van mijn vk gekeken en vriend en met een durfde ik te kijken, we zagen een vruchtje, met een kloppend hartje! ik was zo opgelucht en vk zei het zag er super goed uit en over 5wkn terug.. maar nu, slaat weer een onzekerheid aan, stel dat het nu in de komende 5wkn niet groeit? wat dan? meid ik denk dat je altijd een angst in je hebt vooral als je al een mk hebt gehad, ik zelf kan pas 'echt' genieten als ik de magische 12wkn voorbij ben.. hou goeie moed! hopen op een plakbeebje voor je! (sorry voor mijn lange verhaal ..)
@nouvy: spannend zeg! En wat mooi dat de echo in elk geval goed was. Ik denk maar zo, kan beter nu genieten dan mij zorgen maken. Stress is nooit goed. Maar makkelijker gezegd dan gedaan. Hier loopt al een kleine man rond die de nodige afleiding biedt.
Hoi meiden, hier nog een onzeker typetje... Na 2 miskramen ook nu weer de kriebels. Hoe waren jullie zwangerschapstesten op NOD toen je positief testte? Bij sommigen schijnt die licht te zijn en eindigt dit in een miskraam. Bij mijn 1e MK testte ik 4 dagen voor NOD al positief en was de test goed donker op NOD. Ik had geen enkel slecht gevoel over deze zwangerschap. Maar met 7 weken en 2 dagen een echo gehad, het vruchtje was te klein en het hartje klopte te langzaam. Bij de 2e MK testte ik heel licht op NOD, maar werd de test wel donkerder toen ik een week later weer testte. Ik had vanaf het begin al het idee dat het niet goed zat en dat zat het ook niet. Veel buikpijn en op de echo was mijn baarmoeder leeg, maar mijn HGC waarde was ongeveer 2600. Ze waren bang voor een BBZ, maar na een nacht in het ziekenhuis daalde het HCG en werd de pijn minder. Een week later kwam het vruchtje alsnog zelf af. IK krijg nu 3 januari mijn 1e echo en ik ben doodsbang... Mijn testen staan in mijn album, gisteren testte ik pas een donkere streep 2 dagen na NOD. Wat is jullie ervaring met lichte testen en miskramen?
Pfffff vanochtend zo blij dik positief getest ik ben nu 5 weken, maar toen kreeg ik net een email van mijn vorige zwangerschap dat ik nu 30 weken zou zijn jeetje ik moest toch weer opnieuw huilen het is nog zo kort geleden en het idee dat ik nu al 30 weken had geweest tham dat doet pijn. ik ga maar even proberen mijn gedachten te verzetten want ik voel me nu helemaal depri (mijn vorige zwangerschap is helaas afgebroken met 6 maanden)
@wennientje: oh dat lijkt mij heel erg! Met 6 mnd voel je al van alles. Sterkte en vooral hoop ik dat je erg kunt genieten. Ik heb bij beide miskramen telkens de sterke wens gehad dat ik weer zwanger zou zijn voordat ik anders uitgerekend was. Gekke gedachten misschien maar dat had ik tenminste het idee dat dit kindje er niet was geweest als andere goed was gegaan. Beide keren is het gelukt. Wij hebben vandaag op een kloppend hartje gezien en gehoord! Ben zo blij!