Hey dames, lees hier regelmatig dat babies iedere dag in bad gaan. Aangezien onze zoon een erg gevoelige huid heeft gaat hij hier doorgaans maar 2 keer per week in bad. Dit is ons aan het begin geadviseerd door cb en huisarts... en eigenlijk hebben we dat zo gehouden. Zijn er meer van wie de kinderen niet iedere dag in bad gaan?
Hier om de dag. Elke dag schijnt sowiezo niet zo goed te zijn, ook niet voor kinderen met een gezonde huis i.v.m vet/huidsmeer of zo iets... Van de kraamhulp geleerd.
Hier maar 3x per week (oudste heeft behoorlijke eczeem). De rest wordt hij natuurlijk wel gewassen. We gebruiken geen zeep soorten, dat droogt nog meer uit en hij gaat niet te warm in bad / onder de douche. Elmo
wij doen eline ook iedere dag in bad... heeft ook een erg gevoelige huid dus wij wassen haar niet iedere dag. alleen in water en na het badje beetje insmeren... voor de rest niets... wij doen haar niet in bad omdat ze vies is maar gewoon omdat hij bij ons avond ritueel hoort en ze er lekker moe en rustig van word... wij wassen haar lijfje en haartjes om de 2dagen, haar bips enzo word wel bijna iedere dag even snel met hypo allergene zeep gewassen...
Tegenwoordig doucht mijn zoon bijna elke avond ff met papa. Gewoon omdat hij dan lekkerder in slaap valt. Voorheen deden we dat echter niet, hoor. Dan ging hij hooguit 3x per week in bad. Maar voor het badje is hij nu echt te groot aan het worden, helaas, dus is het douchen geworden en hij wordt zo lekker rustig van de warmte en het afdrogen en insmeren naderhand, dat we het nu bijna elke dag doen. Mijn zoon heeft gelukkig geen al te gevoelige huid, dus hij kan het goed hebben. Anders zouden we nog steeds op max 3x per week zitten, denk ik.
Hier hetzelfde. Iedere avond even lekker spelen en spatteren in bad en dan alleen even met een washandje door zijn gezicht en onder zijn nek. Echt wassen met zeep (hypoallergeen) doen we 2x per week. In het begin deed ik elke keer wat Balneum badolie in het water, maar nu alleen nog maar als ik hem echt was.
Elle gaat bijna elke dag onder de douche ... tis zo gepiept en ze vind het heerlijk ... wasschuim gebruiken we om de dag en shampoo ook..
pfff. dat scheelt... er zijn er meer! bij gebruik washandje, doen jullie dan alles of alleen gezichtje, oksels en het pamper-gebied?
Jesper is nu 12 maanden en sinds de zomer gaat hij elke avond in bad/onder de douche. Hij zweet snel en best veel, vond dat dus wel zo fris. Niet elke keer schuimbadje erin hoor, maar gewoon even lekker afspoelen en wassen met een washandje. Zijn haartjes was ik ongeveer twee keer in de week. Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel gel erin is gegaan, haha! Met dat warme weer moet ik er zelf ook niet aan denken om me niet ten minste even lekker elke avond af te spoelen/te wassen. Groetjes!
Met het washandje in ieder geval het gezichtje en zijn handjes, voetjes en knietjes (omdat hij nu kruipt). Het luier-gebied spoel ik in ieder geval af, niet altijd met het washandje. Hou dat namelijk de hele dag door toch al schoon met het verschonen van de luier.
als hij echt zon gevoelig huidje heeft kan je alleen nekje, oksel en "pampergebied" zoals jij het zo leuk beschrijft even met zeep doen... buik beentjes, armpjes en gezichtje enzo kan je zonder zeep doen... dus eerst armpjes en zo... en dan met klein beetje hypo alergene zeep de "vieze" gebieden idd warm niet te warm maken en zorgen dat je na het badje goed droog maakt dat scheelt een hoop uitslag! ik rol haar meestal in een handdoek en laat haar zo even liggen terwijl ik haar badje leeg maak. achteraf nog even de plooitjes (dat zijn er nogal wat hier) bij de beentjes, armpjes, handjes,... goed droogmaken met een hydrofiel! wij hebben (buiten wanneer het echt echt warm is) bijna geen uitslag meer!
Het ligt er aan wat we gedaan hebben. Wanneer ze naar het kdv,mee naar mijn paarden is geweest of we zijn weg geweest met de boot dan gaat ze zeker douchen of in bad. Anders doe we haar om de dag goed wassen. Wanneer we haar kort wassen dan doe we alleen haar gezicht, voetjes en handjes wassen.
Hier wel vrijwel dagelijks in bad, maar ik gebruik alleen maar water. Zijn haren was ik ook weinig, misschien eens per 2 weken. Ik vind al die middeltjes niet zo nodig voor zo'n kleintje. Water maakt hem prima schoon.
Mijn zoontje gaat nu wel elke dag in bad. Zoals hier al eerder werd geschreven is het bij ons ook onderdeel van het avondritueel. Toen hij net geboren was had hij een erg droge huid en ging hij 2 keer per week in het badje. Hij gaat wel in het grote bad, het kleine badje past niet meer.
Hier meestal om de dag. Maar als papa in het weekend thuis is met hem doet ie dat iedere dag hij vind het heerlijk volgens mij om sem te badderen haha. In de zomer als het heet is wel iedere dag omdat ie snel zweet
hier gaat ze meestal iedere dag in bad of onder de douche. Wij wonen op een boerderij en nu ze loopt vindt ze het heerlijk om buiten te spelen. En ja dan valt ze wel eens of ze speelt met een bak water van de hond ofzo. We wassen haar huidje dan ook bijna iedere dag. Soms slaan we wel eens een dagje over. Als ze niet in bad of douche gaat wassen we haar met een washandje, maar dit vindt ze niet erg leuk.
neen, niet iedere dag. soms gaat Luca wel mee onder de douche, maar ik hij is supergevoelig dus een 4X per week
hier ongeveer 3 keer per week... in bad of onder douche. de andere dagen eerst met alleen een nat washandje zijn gezicht, en daarna met wasgel z'n handjes, voetjes en billetjes...
Normaal gesproken gaat Ryan om de dag in bad, maar de laatste 2 weken eigenlijk elke avond even. Dit omdat hij gewoon echt vies is s'avonds door het zand en kruipen en nou ja je weet het wel. En omdat hij op dit moment erg dunne luiers heeft door de kiezen en dus bijna elke avond wel alles onder heeft zitten. En omdat hij er zo van geniet om lekker in het bad te spatteren.