Hoi Caruli, bedankt voor de link ... Ik heb inmiddels het hele topic gelezen, de spanning begon wel heel erg hoog op te lopen, wat natuurlijk heel begrijpelijk is in z'on situatie. Maar wat fijn dat hij niet geopereerd hoeft te worden, nu blijven duimen dat de MRI in mei ook goed nieeuws brengt.
Hi, ik verdenk mijn zoontje ook hierop dus ook ik ben gaan neuzen op het internet. Omdat ik nog in Curacao woon (over 3 weken niet meer) heb ik elke maand foto's gestuurd naar iemand in het Erasmus. Wij mogen daar een afspraak maken als we in NL zijn. Het neuzen is niet altijd zo'n goed idee, dat weet ik. Maar ik sta toch ook liever niet voor verrassingen. Ik wil altijd weten waar artsen het over hebben en ben op die manier een beetje voorbereid. Bij mijn zoontje is de fontanel nog wel open maar zijn schedeltje vertoont bulten, of hoe zeg je dat, bochten... ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Je moet het mensen van het cb ook wel echt treffen. Bij mijn eerste zoontje had ik topmensen en nu hier stelt het niet zo veel voor. In ieder geval veel succes met alles. Ik zou het ook zeker melden bij de neuroloog want craniosynostose kan ook met verschillende syndromen komen.
Nee god zij dank niet. Maar toen hij een week oud was kwam de kinderarts mij vertellen dat ze dachten dat de schedelhelften van mijn zoontje zeer waarschijnlijk aan elkaar waren gegroeid, zijn hoofdje was erg plat en erg naar achteren, en ze konden geen ruimte meer voelen en op de echo zien. Eenmaal in een ander ziekenhuis (overplaatsing ivm dat hij ouder werd) vertelden we dit aan de kinderarts waarop zij direct is gaan voelen, en bleek het toch niet zo te zijn. Ik heb wel 2,5 week in spanning gezeten, omdat werd verteld dat hij dan geopereerd moest worden. Ook daarna nog niet helemaal gerustgesteld, want stel dat die andere dokter het juist had. @Caruli ik lees nu net dat je zoontje niet geopereerd hoeft te worden, gefeliciteerd zeg!
We hebben nu dan de afspraak voor de MRI scan staan en anderhalve week later moeten we op controle komen. Pfff dat dat zo lang moet duren he en ook nog in Rotterdam. Maar goed het is voor ons ventje dus dan doen we het graag.
Alle data voor 2011 zet ik achter in mijn huidige agenda en pen ik weer over als ik in oktober mijn 2011 agenda haal. Zeer handig met schoolse zaken en arts afspraken.