Ik ga dinsdag voor het eerst met Chloé naar babyzwemmen maar gek genoeg zie ik er best wel tegenop, ik bedoel zoiets moet toch alleen maar leuk zijn? Chloé is op sommige momenten best eenkennig dus stel nou dat ze het op een janken zet. Ook heeft ze een helmpje die ik alleen maar slecht op krijg i.v.m het riempje dicht te doen. Nou ja ik ga er gewoon heen en zie wel, doe het notabene voor mezelf en de kleine meid Vinden jullie eigenlijk dat ik me nu aanstel en kunnen jullie me misschien jullie eerste babyzwemervaringen vertellen? Thanksssssssssssssssss
Hoi meid! Vind het helemaal niet raar dat je er tegenop ziet. Het is toch een hele onderneming om met zo'n kleintje te gaan zwemmen. Je kan de lat ook gewoon proberen niet te hoog te leggen. Bijvoorbeeld dat je het zo'n tien minuten aankijkt. Je meisje zal zeker een heleboel indrukken krijgen en dat is voor haar ook heel spannend. Ik ben met mijn zoontje gaan zwemmen toen hij net nog geen twee maanden oud was. Hij vond het heerlijk. Maar ook het badje thuis vindt hij helemaal geweldig. Neem een lekker grote handdoek mee waar je de kleine in kan wikkelen. Zeker als je uit het water komt kan het soms best koud zijn. In ieder geval veel plezier! Groetjes Mariska
Babyzwemmen is best leuk hoor! En misschien kun je het helmpje ipv in het zwembad pas thuis opzetten? Als de haartjes droog zijn. En mocht ze gaan huilen dan ga je toch het water uit? Sven kon in het begin ook maar 10 minuutjes volhouden en toen begon hij al te jammeren. Dat is het teken dat het genoeg is voor je kleintje.
Helemaal niet raar hoor! Ik zag er ook ontzettend tegenop en heb het (te) lang uitgesteld. Mijn dochtertje moest de eerste twee lessen af en toe huilen (als de juf te dicht in haar buurt kwam ) maar ze vond het voor de rest helemaal geweldig. Nu wordt ze juist boos als de les niet snel genoeg begint en rent ze zo het water door. Als het goed is heeft het zwembad goede voorzieningen zoals aankleedkussens. Dus niet stressen maar gewoon alles op je gemakkie doen. Komt vast goed! En ook niet te snel opgeven mocht je kleintje de eerste les huilen. Ze moeten echt even wennen.
hoi, ik reageer even mee op dit onderwerp. Ik wil binnenkort ook met Sietse gaan babyzwemmen,maar hoe doen jullie dat dan met douchen en afdrogen. Thuis neemt mijn man hem van me over,maar hoe gaat dat daar. Na het zwemmen samen douchen,ik trek dan snel een badjas aan en verzorg hem dan eerst,of hoe werkt het in de praktijk. Dit is voor mij ook een reden om er tegenop te zien. groetjes petra
Bij ons zwembad staan de aankleedkussens naast de doucheruimte. Niet alleen het zwemwater is behaaglijk warm voor de kleintjes maar ook de ruimte zelf. Direct een handdoek omdoen is dus niet nodig. Ik ga snel met de kleine douchen, loop naar het aankleedkussen en leg haar daar alvast op. Droog mezelf een klein beetje en vervolgens droog ik haar, smeer haar in en kleed haar aan. Dan lopen we naar de kleedkamers waar ik me vervolgens aankleed. Voor de echte kleintjes mag je zelfs je kinderwagen mee naar binnen nemen.
Babyzwemmen is echt zooooo leuk !! Wij zijn begonnen met 5,5 maand en doen het nu dus nog steeds elke maandag Haar help misschien is het een idee om hem thuis af en op te doen ?? En dat eenkennigheid word wel anders hoor @ Pinter ... Wij hebben bij het zwembad een plank met allemaal aankleedkussens ... Als we klaar zijn douchen we samen en dan lopen we weer naar de aankleedkussen waar haar kleertjes nog liggen en dan haar omkleden en als ze klaar is in de buggy (maxicosi) en dan naar de kleedhokjes en mezelf omkleden
oke,bedankt voor de reacties. klinkt wel goed ja,morgen krijgt hij zijn eerste prik,en dan zal ik eens vragen wanneer hij mag gaan zwemmen.... thanks ladies, groetjes petra
uhm,nog een vraag,en dan ben ik echt weg voordat ts dadelijk boos op me wordt dat ik haar topic overneem,sorry sorry.... zijn er eigenlijk zwemluiers voor kleintjes van ongeveer 2 maanden oud??
Dank jullie wel voor alle reacties, als ik alles zo lees dan ga ik maar gewoon want ik probeer het ook steeds uit te stellen
hier mag je pas zwemmen met je baby als ze 16 maanden zijn. zelf heb ik nooit baby zwemmen gedaan ,het was altijd op dagen dat ik moest werken dus gingen wij altijd op zondag naar gezins zwemmen (gewoon vrij zwemmen is dat)
Toevallig ben ik vandaag voor het eerst gaan zwemmen met Ayla. Ik had zelf mijn bikini thuis al aangetrokken. Wij hebben in het zwembad een speciaal kleedruimte met aankleedkussens. Daar heb ik Ayla uitgekleed, zwemluier + zwembroekje aangedaan en in een omslagdoek gewikkeld. Kinderwagen heb ik daar laten staan en tas met spullen in een kluisje. Vervolgens met Ayla naar het zwembad en de omslagdoek daar opgehangen. Na het zwemmen haar gelijk in de omslagdoek gewikkeld, naar de douches, haar afgespoeld, omslagdoek weer om, naar de kleedruimte en haar afgedroogd en aangekleed. Vervolgens mezelf gedaan en toen konden we naar huis. Het was zoals je kan lezen een hele onderneming, maar het ging allemaal prima.
16 maanden??? Wie adviseert dan dan? Het CB of heeft het zwembad gewoon geen babygroep? Het CB adviseert hier zodra ze de eerste entingen hebben gehad.
Hallo allemaal! hier een reactie van een zwemjuf en tevens een moeder die van de week is geweest ze zeggen dat kinderen vanaf de eerste enting mogen zwemmen, dit is niet zozeer vanwege de enting zelf maar meer omdat ze er dan meer de leeftijd voor hebben. Persoonlijk vind ik dan nog van niet, heb zelf gewacht tot 3.5 maand, dan zijn de kindjes steviger, zit het nekje vast, dus kan je ook met de liedjes en bewegingen meedoen, en kunnen ze ook wat beter tegen het koude (rond de 30 graden) water.... er komen weleens kleinere kindjes zwemmen, maar heb van de week gemerkt dat mijn zoontje een goede leeftijd heeft..... en inderdaad: in een groter hokje gegaan (die hebben wij..) zoon in maxicosie, ik mij eerst omgekleed, naar het bad, op het aankleedkussen zoon omgekleed, gaan zwemmen, zoon eerst aangekleed, mij aan gekleed in een hokje weer... maar we zijn niet gaan douchen, heb hem 'savonds lekker in bad gedaan.... overigens had mijn zoontje de dag voor we gingen zwemmen zijn 3de prikjes gehad...en het ging prima, je moet wel even kijken of hij geen koorts heeft, dan zou ik even een weekje wachten! hihi en wij gingen onder water in de les, en de enige die het op een brullen zette was: jawel de zoon van de zwemjuf Maar als je nog zwembad vragen hebt hoor ik het wel!!!
Mijn zoontje was 10 weken toen we voor het eerst zijn gaan zwemmen. Het was meteen een hit! Hier was het ook na de eerste enting dat je mee mocht doen. Het is echt ontzettend leuk. Het omkleden is drie maanden terug een uitdaging geworden. Niet meer in de maxicosi passen en ook niet meer lief blijven liggen. Draaien, woelen, willen zitten. Maar geloof me, in no-time ben je vreselijk handig (en snel!!!)