Wie heeft er ook een kleine buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjirafje, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 12 weken dacht ik....misschien dat ik er met 20 weken echt goed zwanger uitzie.....na 20 weken dacht ik....misschien dat ik de komende weken flink ga uitzetten, maar tevergeefs loop ik nog steeds rond met een mini buik!

Afgelopen weekend een bruiloft gehad waar mensen verbaasd reageerden wanneer ze hoorden dat ik zwanger was. Mensen gingen gokken.... "Ehmmm 12 weken?" Goshhh......

Momenteel bijna 25 weken zwanger en om me heen zie ik overal van die uitpuilende buiken. Nog geen enkele buik gezien die met mijn "grootte" te matchen is. :(

Ik weet ook nog steeds niet of ik het fijn vind. Aan de ene kant denk ik "Zo zit die buik tenminste nog niet in de weg, maar aan de andere kant wil ik ook pronken zoals al die andere!"

Meer mensen met een kleine buik en die iets herkennen in mijn verhaal?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ikzelf heb dit niet, ben gelijk goed gaan groeien maar een vriendin van me wel.
    Ze is nu zwanger van de 2e en net als bij de 1e heeft ze nu bij 23 weken nog steeds haar gewone broeken aan en heeft ongeveer zo'n buikje als jou.
    Ik weet nog dat ze bij de 1e vanaf 26 weken ineens hard ging groeien.

Hopelijk kun je snel gaan pronken meis ;)

3. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook! :) Het idee dat het over 15 weken al zo ver is en dat ik officieel al over 12 weken mag bevallen.... zucht! Het idee dat ik er toch niet helemaal van kan genieten zonder buik.

* zoekt nog steeds lotgenootjes *

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik had dat ook, ik bleef maar wachten tot er iéts zichtbaar zou zijn! volgens mij is het pas rond 24, 25 weken echt een beetje zichtbaar gaan groeien, dus misschien staat jou dat de komende weken ook wel te wachten :) volgens mijn verloskundige was het overigens heel normaal dat je rond 20 weken nog een inimini-bescheiden buikje hebt, bij je 1e kind (ik was er best wel onzeker over)
    daarbij groeit ieders buikje anders, heeft ook met je postuur/bouw te maken e.d., zolang je kindje goed groeit mag je tevreden zijn, toch :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen foto van, maar bij 7 maanden schatten mensen me op 3 maanden, durfden vanaf dat moment ook pas zelf te vragen....
    Bij de 20-wekenecho dachten ze dat ik voor de termijnecho kwam. Ehm, nee dus....
    Erg frustrerend, alhoewel het ook echt wel voordelen had, (alhoewel hier ook wel echt nadelen: Thirza duwde al mijn organen in de verdrukking, dus kreeg bijna geen lucht/zeer kortademig, erg veel maagzuur en zat zo verstopt als wat: het kon er gewoon niet meer langs! :()
    Tja, je doet er zo weinig aan h?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Overigens, het laatste trimester werd het op het eind wel echt zichtbaar. En toen was ik er ook wel gauw zat van hoor ;)

7. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik haal hier een beetje troost uit! :)

8. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    SDC10102.jpg(vandaag 30 wk) Ik vind hem zelf niet klein(ook niet extreem groot) maar mn omgeving noemt het een bescheiden buikje;)voor een derde zws.

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Bij een eerste kindje is het wel normaal dat je buik écht groeit vanaf een week 25 hoor!
    Kan zijn dat je uiteindelijk toch nog een behoorlijke buik krijgt!

10. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

vriendin van mij was hoogzwanger en haar zus die net drie maanden zwanger was leek nog dikker.
    sommigen hebben ''pech'' wat dat betreft! lijkt mij ook erg rustrerend. ''sterkte'' met je kleine buikje!!!
    (niet sarcastisch bedoeld hoor)

11. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Het kan zijn dat je buik bescheiden blijft, maar wie weet krijg je nog een groeispurt. Hier ook pas echt vanaf de 28 weken gegroeit. En als je wil pronken zijn leuke buikbanden mss een tip? Zo leg je wel de nadruk op je buik en dan kijken mensen in ieder geval niet verbaast meer dat je zwanger bent ;)

12. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik herken het ook wel een beetje, meer in de zin van dat ik er veel meer van verwachte. Ik ben ongeveer even ver als jou, heb wel een wat grotere buik, maar het heeft wel lang geduurt. Ik dacht ook elke keer, oh bij de 12 weken begint het, toen idd oh vanaf 20 weken ga ik groeien, maar nu zit ik al op 24 weken en ik zie wel een verschil met nu, maar echt niet zoals ik verwacht had.
    Probleem bij mij is ook het vergelijken met anderen.. Vind alle zwangere vrouwen zo mooi met een dikke buik, maar mijzelf vind ik dan dus maar niks. Jammer, want ik had dat heel anders verwacht.

Probeer het wel los te laten zou ik zeggen. Ik was er ook zo op gefocust! Nu heb ik meer zoiets van, ik zie het allemaal wel, miss komt het onverwachts nog wel dat ik ineens hard ga groeien!

13. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor alle reacties....geeft ergens wel troost en misschien stel ik me wel gewoon aan!

Het enige wat mij nog dwars zit is het feit dat ik de groeispurt al achter de rug heb. Toen ik 22 weken was lag de baby qua groei op 26 weken.....dus ik ben bang dat ik het zal moeten accepteren.

Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben!! ;)

PS: buikbanden draag ik niet.....daar vind ik mijn buik weer te klein voor, haha! Oh wat ben ik toch een lastig exemplaar. :p

14. hier ook een kleine buik. Inmiddels begint het wel te groeien, het was goed zichtbaar vanaf een week of 25 (vanaf toen durfden mensen het te vragen), maar men staat nog altijd met hun mond vol tanden als ik vertel dat ik in juli ben uitgerekend. Wat ik doe om mijn buikje te accentueren is veel strakke shirtjes dragen, en een riem boven mijn buik, dan lijkt het altijd net iets meer ;)

15. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook ;)
    "U komt voor de intake?" "eh, nou eigenlijk kom ik voor de 20 weken echo" "Goh, je kunt nog helemaal niet zien dat je zwanger bent"
    En bedankt, sta ik daar trots te wezen op die doperwt die aan mijn buik hangt :) Vanaf een week of 32 werd dit trouwens formaat 'zak aardappelen' Dus geloof me, die buik komt er echt wel meid! :)

Nu, bij de 2e zwangerschap kan ik met 28 weken nog steeds mijn eigen broeken aan :D

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik heb ook maar een klein buikje hoor. Ik denk nu met die benauwde hitte maar zo dan zit hij ook niet in de weg.

Maar ik snap je gevoelens wel hoor. Het is zo mooi een zwangerebuik. Maar ik ben er hier van overtuigd dat hij sowieso voor het einde van de zwangerschap nog wel iets groter word hoor. Kind moet toch ergens heen.

17. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik heb ook een mini buikje hoor..
    snap je wel want ik heb liever ook een mooie ronde zwangere buik.
    lekker mee pronken..
    Ik snap nu niet waar t kleine hummeltje zit.. maar denk wel dat mijn buik nog gaat groeien en een groeispurt krijg ofzo..

18. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het ook, pas met 30 weken begon het echt met fixe striae tot gevolg.
    Uiteindelijk was ik met 41+ weken echt een en al buik.
    Met een week of 35 had ik ook zoeen domme vraag gehad van een vreemde, 'zo je moet nog wel even he?' ik zo, 'nou ik ben al 35 weken hoor...'
    Ook heb ik een groeicontrole gehad van de beeb met 32 weken omdat me buik achterliep, de baby zelf was prima op schema kwa groei trouwens. :)

Ik heb er een fototje bij gedaan, dan kan je zien dat het echt nog goed kan komen kwa grote. :p

19. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow wat een mooie buik!!

20. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanochtend in de winkel:

IK: 'Dan willen we graag de datum voor de levering van de vloer vastzetten op 15 augustus, is voor ons een streven om door te werken'.

Vrouw van de winkel: 'Dan ligt ie er nog in voordat de baby komt?'

Ik: 'nee, die mag over 8 dgn komen'.

vrouw van de winkel: :$ ja euh...nog een keer naar de buik kijkend :$ ja zegt ze mijn dochter moet nog 6 wkn maar die is toch wel iets dikker!

Naja ik heb een mooi bol bescheiden buikje en ben blij dat ie niet gigantisch is, en hoop striea en andere ellende zo te ontlopen!
    Heb inmiddels verschillend verloskundige gehad, en op het begin zeiden ze dat het kwam door mijn sterke buikspieren. En nu zeggen ze elke keer: oh maar bij jou voelen we tenminsten gelijk een baby en niet eerst een laag vet en dan de baby, en dat hebben er al meerder gezegt! Kindje groeit goed, en na 2mnd bedrust kan ik wel zeggen dat mijn kindje alle energie heeft mogen hebben!

Wat er niet aan komt hoeft er ook niet af!
    en ik kan ook nog zelf mijn teennagels lakken hihi ;)

Deel Deze Pagina