wie heeft er ook een licht kindje???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door foreverfriend, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    het scheelt inderdaad veel door er veel over te praten met mensen die je begrijpen en je niet veroordelen of wat dan ook!!!

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier ook een erg licht kindje.

afgelopen vrijdag met de 11 maanden afspraak op het cb bleek zoontje 71 cm groot te zijn en 7800 gram te wegen.
    met zijn gewicht dus net iets onder de curve.
    cb maakt zich helemaal niet druk omdat hij wel telkens zijn eigen curve volgt... maar ikke wel!

hij eet trouwens als een bouwvakker :).

3. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ja meid..........
    dan eten ze als een bouwvakker en komen maar niet aan???
    raar hè.....
    tuurlijk maak je je daar zorgen om, begrijpelijk.

4. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    Mijn dochter volgt ook haar eigen curve netjes toch :) maar snap je bezorgdheid wel hoor zijn gezonde gevoelens.

Hier ook een eter asl een grote vent.
    Drinkt meestal nog 5 flesjes melk/pap
    fruit (1 stuk)
    Yoghurt
    Prakje gaat er ook altijd in.
    En tussendoortjes. (wat mama eet wil ze ook perse eten maar ze mag natuurlijk nog niet alles dus dan is het ruzie ) ;)

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Klein maar fijn, je tilt je geen breuk tenminsten, kleertjes worden gedragen tot ze versleten zijn etc.
    Maar klein is niet ALTIJD handig:

Morgen ga ik bij vrienden een autostoeltje ophalen.

Onze 16mnd oude ukkie zit nog steeds in die belabberde 1e maxi-cosi.
    Nu maar hopen dat ze niet te klein is voor dat nieuwe ding, ze vindt de mc namelijk oeoeoeoersaai. Ze weegt nog geen 9kg, tmoet natuurlijk wel een beetje veilig zijn, anders kan ze net zo goed los in de auto hahaha

Schoentjes kopen... pffff. De uitzoek houdt vaak op bij babyslofjes, en 1 of 2 schoentjes in haar maat.
    (we wonen in Afrika, dus het is altijd al goed zoeken naar babykleding, laat staan schoentjes. Ik snap nooit zo goed waar al die babys hier dan in gekleed gaan, tenzij je bergen geld hebt en alles in europa haalt ;))

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ik vind het vaak helemaal niet fijn dat ze lang met dezelfde kleding kan. Ik ben er na een tijdje dragen wel op uit gekeken en geef dus altijd nog super mooi spul weg. En de collectie word in een seizoen niet echt veranderd in een zelfde maat dus is het moeilijk nieuwe kleertjes shoppen.
    Ik baal nog t meest dat ze met haar 16 mnd nog in de baby categorie hoort qua kleding en ik kleertjes vd peutercategorie leuker vind

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    ja met kleren is altijd een drama ook voor mijzelf moet ook bijna op de kinderafdeling gaan kijken ;) hahaha

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    He wat een heerlijk topic! Hier ook een tenger kindje. Laatst was ze ziek en 150gr afgevallen, woog ze met ruim 10 maanden 7300 gram. Ik heb me er ook druk om gemaakt, niet eens zozeer vanuit mezelf, maar het wordt je aangepraat! En iedereen met hun adviezen....pfffff.... Vooral mijn moeder en schoonmoeder waren daar heel goed in, maar toen ik vorige maand huilend bij het cb zat zeiden ze daar: ja, ze is licht, ze is tenger, maar ze is kerngezond en ontwikkelt zich heel goed, ze is actief, lief, tevreden, slaapt al sinds ze 7 weken was door, wat wil je nog meer?! Ze zeiden daar letterlijk tegen me: maak je geen zorgen, ze STOP tegen je moeder, schoonmoeder en volg je eigen gevoel. Nou, gelijk 2 gesprekken gehad met die (betweterige) oma's en ik heb er geen woord meer over gehoord en ben zelf een stuk luchtiger en opgelucht nu!! En wat blijkt, raar maar waar, sinds ik me niet meer druk maak, eet ze een stuk beter haha. Daar waar ik eerder bijna zat te bedelen met de lepel voor haar mondje, eet ze nu haar hele bordje steeds helemaal leeg, ongelofelijk! Het komt dus allemaal goed, niet druk maken en genieten van je meisje want deze mooie tijd komt nooit meer terug!!

9. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    dat is wel zo, maar soms is het wel gemakkelijk
    zoals van de week dacht ik wat kan ik nou onder dat leuke vest aangeven. Toen keek ik nog eens mijn zomer stapel door en had een heel leuk roze broekje over het hoofd gezien.
    Hup knoopjes van binnen wat losser en mevrouw liep een hele dag knap te wezen in haar "nieuwe" outfit!!!!!
    Maar ik geef toen die peuterdingen vind ik nu toch ook echt veel leuker en wijzer.
    Ze heeft hier al wel maat 80 aan hoor, maar ook nog heeeelllll veeeellll 74.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ach hier nu bijna 18 maanden 74 cm en net 9 kilo. Vanaf een maand of 7-8 zijn ze op het CB al aan het zeggen dat hij te klein en te licht is. Jammer dan. Hij doet het goed, ontwikkelt zich prima en verder maak ik me geen zorgen. scheelt misschien omdat het hier de tweede is, ik weet het niet.
    Ben inmiddels wel bij de kinderarts geweest ook toen hij een maand of 14 was, maar dat was vanwege niet ingedaald balletje. Er is toen ook naar de groei gekeken, en KA zei dat kinderen pas rond de 18 maanden hun eigen groeilijn kiezen.
    Als ik mijn manneke zie lachen, gieren, uitproberen, rennen door de kamer....nee ik maak me geen zorgen....zelfs niet als hij soms gewoon geen avondeten wil.....
    O ja...tot een jaar heeft hij BV gehad, en daar was natuurlijk ook veel commentaar op omdat daar vast niet genoeg voeding in zat....hihi ik had overproductie en hij groeide prima in zijn lijntje.....(en hij weigerde de fles)

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier het omgekeerde! Grote lange kinderen. Dochter zes maanden 71 cm en 8 kilo en zoon, 20 maanden 93 cm en 15 kilo. En ze eten heel normaal! En krijgen al helemaal geen snoep oid. Zoontje heeft maat 25 van schoenen, mijn dochter is maar iets boven gemiddeld en mijn zoon stijgt boven alle lijnen uit. Ik krijg er vaak opmerkingen over: Wat geef je dat kind te eten? Jeetje, wat is hij groot! Is ie al drie of moet hij het nog worden? Dat soort dingen allemaal. Tja, ik kan hem moeilijk tussen een bankschroef zetten om zijn groei tegen te houden... Ik ben trouwens 1,88 dus het is wel verklaarbaar. Een vriendin van mij heeft een zoontje die onder de onderste curve groeit en mijn buurmeisje van drie en half is lichter en kleiner (!) dan mijn zoontje. Als je je zelf geen zorgen heeft, en de kinderarts houdt een oogje in het zeil, zou ik me verder niet druk maken...

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    hihi hier met 18 maanden dus nog mt 74 en dat zal ook nog wel niet snel veranderen denk ik...

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @duikster, mijn zoontje heeft tot bijna 5 maanden bv gehad.. en het was absoluut niet de reden van stoppen.. maar ik heb toen wel even stilletjes gehoopt dat ie nu ineens wel goed zou groeien.
    maar nee hoor, op bv deed ie het eigenlijk veel beter.

als ik dit zo allemaal lees dan zijn er dus cb's die er wel mee bezig zijn, en sommige niet.
    de mijne vond het van de week nog steeds prima, zelfs nu ie iets onder de curve zit.

14. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    duikster: hier ook tot 9 maanden BV
    en ze weigerde de fles al met 4 maanden...dus FV was geen optie. Ze is het nooit gewend geweest om FV te drinken. Nu zou het makkelijk zijn geweest. Om het begin en einde van de dag nog 1 fles te geven. Maar ach, zal wel goed komen

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Duikster: Dat commentaar op de bv ken ik maar al te goed. Dit hebben ze bij mij gedaan tot aan de 7 maanden. Maar ik heb daar nooit gehoor aan gegeven, en ze zijn er uiteindelijk mee opgehouden. Ze vonden dat ze zo klein is vanwege bv. Maar dat vond ik de grootste onzin omdat ze super goed doet qua ontwikkeling.
    Onze nieuwe cb begint er gelukkig niet over, en vind dat ze het goed doet, en dat ze gewoon een kleine meid is en waarschijnlijk ook blijft.
    Ik geeft overigens nog steeds 4/5x bv per dag, en madam weigert alle soorten en maten flessen en spenen.

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ben benieuwd hoe het bij maddox zal gaan. hij groeit en eet goed. zit op het gemiddelde. draagt nu maat 68 (rompers) en kleertjes maat 62 meestal. laatste keer dat we bij het cb waren woog hij iets meer als 6 kilo. nu moeten we pas in februari weer gaan maar ik ga tussendoor een afspraak maken om hem even te meten en wegen.

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier ook een klein meisje.
    47,5 cm en 3170 gr bij de geboorte.
    Altijd weinig gegeten/gedronken, nu nog steeds.
    Ze is nu bijna 6 mnd en ong. 6,5 kilo. Draagt maatje 62 nu.
    Ze ligt echt in de onderlijn van de groeicurve.

18. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Britt woog met 7 maanden net 6 kg, 6150gr

ik wilde haar groeicurve hier neerzetten, amar het lukt weer eens niet. Helaas dus geen curve....

19. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik vind het wel irritant dat mensen altijd zeggen dat ze zo klein is en dat ze haar veel jonger schatten..

20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Irritant zulke opmerkingen! Mijn zoontje krijgt ook nog steeds BV en die is juist erg groot (bij 9 mnd 76 cm en 11,6 kilo), daar krijg ik dan juist weer opmerkingen over. Tis ook nooit goed he ;)

Deel Deze Pagina