Inderdaad MG2009 het is nooit goed mensen hebben altijd wel commentaar me dochter was 43 cm en 2490 gram bij de geboorte en geboren met 38 weken en 2 dagen.
Mijn dochter was 1990 gram bij de geboorte (6 weken te vroeg). Nu is 6 maanden en weegt 6,5 kilo. Dat gewicht hebben sommige kindjes van 2 maanden al...Maar ik maak me niet druk, heb niet het gevoel dat ze er last van heeft.
Goed topic! Mijn mannetje is ook aan de kleine kant, 7.8 kilo met 9.5 maand maar hij eet goed en eigenlijk best veel. 't Is wel ook (net als de meeste kindjes van jullie) een heel actief ventje. Hij was (en is) wel een "vroege" met kruipen e.d.. Z'n neefje en 't zoontje van een vriendin zijn allebei best zwaar (al 10 kilo geloof ik en even oud) en die bewegen wel een stuk minder, zal er waarschijnlijk wel veel mee te maken hebben. Ik maak me geen zorgen (meer).
tja ik merk wel omdat het de 2e is dat ze mij qua BV helemaal niets meer wijs konden maken....met die opmerkingen was ik meteen al klaar. Heb me er dan ook niets van aan getrokken. Overigens ging Chris pas wat beter drinken anders dan de borst rond de 10 maanden toen hij het principe van de rietjesbeker door had. En inmiddels drinkt hij uit een gewone beker.... een 'laatste' voeding na het avondeten is er hier rond de 11 maanden uit gegaan, hij taalde er niet meer naar en ik prop het er echt niet in (dan beet hij in de borst...aauu) Foreverfriend: qua flessen....tja als ze de borst goed drinkt/dronk is dat toch ook prima. en nu nog een laatste fles: als ze het niet nodige heeft....niet doen... Ik heb me overigens nooit druk gemaakt over deze dingen en ook gewoon naar een normaal eetpatroon toegewerkt. Chris wilde na de 6 maanden eerst ook echt geen fruithap en voor hij eens wat brood wilde gaan eten was hij ruim 9 maanden. Inmiddels eet hij gewoon met de pot mee, ik geef ook geen dreumesmelk of iets dergelijks. Hij drinkt gewoon halfvolle melk, prima. Ik hoor het in januari wel weer, dan 'mag' ik weer naar het CB.... Overigens zit Chris tussen de -2 en -2 1/2 lijn van de groeicurve. MG2000: t is inderdaad noooooit goed.... Chris is overigens in maatje 44 begonnen, bevallen met 39 weken en hij was 2550 gram, dus toen al niet groot. Op de 20 weken echo zag met toen al een verkort bovenbeenbotje.....
Hier net zo'n meisje!!! Geboren als 8 ponder en gelijk na de geboorte enorm afgevallen (meer dan 15 % van het geboortegewicht). En dat is er niet meer aangekomen. Ze is altijd heel licht geweest. Ook altijd een drama gehad bij het cb. Heb 5 maanden borstvoeding gegeven en het cb heeft 5 maanden geroepen dat ze veel te licht was. Na 5 maanden overgegaan op fv, maar ook toen kwam ze niet enorm aan. Haar slanke postuur hoort gewoon bij haar!!! Sommige baby's zijn lekkere dikkertjes met een bol buikje en sommige zijn zoals onze kinderen, slank. Zolang je kindje energie heeft is er niks aan de hand.
zelfs in dit topic heb ik nog het idee dat mijn manneke erg licht is. heeft iemand van jullie een kindje wat onder de -2 lijn zit?
Geen idee eigenlijk op wat voor lijn me dochter zit. Zal het is vragen bij het cb binnenkort. Wat in mijn boekje staat vind ik trouwens wel heel mooi: Je kind groeit soms snel, soms langzaam. Dat is heel normaal. Vergelijk de groei niet te vaak met andere kinderen. Ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo.
oh ja sorry.. las 9 kg bij 16 maanden maar dat zei me niet zoveel. maar jouw cb is er wel mee bezig? ik vind het knap hoor dat jij het zo kunt loslaten, maar ik vind het van mijn cb zo raar dat ze er helemaal niets over zeggen en dat ik er telkens zelf over moet beginnen.
Hier nog een redelijk klein manneke in huis. Hij is de laatste maand wel ineens wat langer en zwaarder geworden, maar hij is nu bijna 15 maanden en is net 9 kilo en 75 cm. Hij heeft van veel kleding nogsteeds 68 en van broekjes 74, maar die zakken echt van zijn billen. Wij lopen met hem bij een kinderarts en die vind hem echt erg klein omdat ik zelf best lang ben. Op het cb maken ze zich geen zorgen. Daar zeggen ze dat er grote en kleine kindjes moeten zijn om een gemiddelde te krijgen. Hun ontwikkeling is veel belangrijker dan hun groei zeggen ze op het cb en daar hou ik me maar aan vast.
nou mijn meisie weegt dan nu wel 8.6 kg bij zeg maar 16 maanden, maar had dat niet gewogen als ze die 7 weken geen sondevoeding had gekregen!!! Britt zit op de onderste lijn van de curve die ze gebruiken op het CB. Op die van borstvoeding.com zit ze sinds haar geboorte soms op, dan weer onder en nu boven de 1 a onderste lijn. Ik krijg de curve hier niet geplaatst sorry.....anders konden jullie meekijken
Ik heb een zoontje van bijna 17 maanden en die weegt denk ik 9,6 kg. Qua kleding draagt hij nog maat 80, soms nu 86. Hij ontbijt met 1 boterham en plak ontbijtkoek en bekertje melk Tussendoor halve banaan of 1/2 appel en drinken en soms daarna nog een koekje of rozijntjes. Lunch 1 tot 2 bammetjes met bekertje melk Tussendoor koekje of rozijntjes of fruit (afh. van hetgeen 's ochtends is gegeten) met drinken Avondeten vaak niet zoveel, denk 100 gr max. (wel met pot mee) en toetje en water Voor slapengaan nog beetje water
Emma zit ook onder het gemiddelde. Ik zie om me heen steeds kinderen van haar leeftijd en die zijn inderdaad ook een stuk groter en zwaarder. Emma is geen grote melk drinker en af en toe maak ik me weleens ongerust. Maar het cb is tevreden. Ze zit in verhouding lengte gewicht goed en dan zijn ze blij. Ze is ook gewoon vrolijk enzo, maar ja af en toe ga je wel eens twijfelen. Ze is bijna 6 maand en 6,6 kilo en 64 cm lang.
@lob ja, hier dus ook onder de -2 (bij 16mnd 8.2kg) @droppie onze kinderarts (hier heb je geen cb maar heb je altijd een kinderarts) maakt zich geen zorgen, ook al is ons dochtertje altijd al klein (16mnd/ 8.2kg/ 74cm). ikzelf ben 169cm/68kg, vrij normaal dus, maar was als kind ook erg klein en zat tussen -1 en -2 lijn. kheb nooit een grote groeispurt gehad, zolang ik me kan herinneren was ik de kleinste in de klas, maar heel langzaamaan dus toch op een nette 169 gekomen. niet lang, maar vrij normaal toch?
Mijn zoontje is ook te licht hoor, hij was met 14 maanden 8,9 kilo en 77 cm! Nu was hij ook in 2 maanden maar 130 gram aangekomen. Hij is nu 15 maanden en zal nog steeds niet zijn aangekomen heb ik het idee! Rond deze leeftijd groeien ze natuurlijk al niet zo hard. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt eigenlijk, het is gewoon een klein ventje. Zelf ben ik ook heel slank en mijn vriend is als kind ook altijd lang klein en dun geweest. Hij eet gewoon zijn dingen die hij hoort te eten (oke avondeten gaat er niet altijd goed in) maar verder eet hij prima dus maak me niet druk ook. Zo doe ik wel lekker lang met zijn kleding hij zit nog steeds in sommige broekjes 68 en shirtjes 74! Dus ik doe echt heel lang met zijn kleding. En het CB heeft er nooit wat over gezegd, ja dat hij wel lichter is dan gemiddeld maar zolang hij niet afvalt en gewoon zijn brood enzo eet is het in orde!
@lob: hier ook eentje die nog steeds op de -2 lijn zit. Maar ze groeit mooi in haar eigen lijn, tja alleen op de -2.
mijn meisje is 1 jaar en weegt ook maar 8 kg.....zij eet ook gewoon en ik maak me er ook niet meer druk om, ze kan maatje 68 zelfs nog aan. Wij zien haar wel groeien, en ze is verder heel pienter staat en liep al met 9 maanden....ik heb me er eerst ook druk om gemaakt, maar dat doe ik nu niet meer. Ik weet dat er meer zijn die hetzelfde hebben, dus niks om zorgen te maken....vind ik dan he... ik hoop dat jij ook snel je geen zorgen meer hoeft te maken.