wie heeft er ook een licht kindje???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door foreverfriend, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    goed besluit. Ju meisje is verder kerngezond en zo heel erg te klein of te licht vind ik dr ook niet. en de een gebruikt meer energie dan een ander.
    Ons ventje is wel echt veel te klein hij 16 maand en nog steeds 70 cm en 9 kilo. wij gaan de volgende maand naar een klinisch geneticus om verder te onderzoeken waarom hij weinig tot niet groeit.
    wel is al uit bloeduitslagen gekomen dat zijn groeihormonen niet helemaal goed zijn. hij is met 36 week geboren en woog toen 2810 gram en was 48 cm dus op zich netjes, maar hij is nooit goed gaan groeien daarna.

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    @ mamajanneke, jou kindje is klein qua centimeters maar toch niet (veel) te licht?
    Ik vind 9 kilo bij 70 cm niet licht..

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    nee het is vooral de lengte dat niet goed is, maar met gewicht zit hij ook helemaal onder in de curve.
    als je zijn broer ziet dan zit daar vreselijk veel verschil in, ook op die leeftijd die was toen al 83 cm en 11 kilo.

4. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    mamajanneke
    ik snap dat je je om zijn lengte ook wel zorgen maakt
    Hij is klein inderdaad. Maar heel licht voor zijn lengte is hij niet!
    Ik hoop dat er snel iets uitkomt en dat hij uiteindelijk een goede lengte groeispurt maakt

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vanmorgen op cb gaan wegen en meten voor 11mnd. controle, Charlotte weegt 8060gr en is 71cm. Ze is aan de lichte kant maar ze zijn erg tevreden en wij ook!

6. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    :DSuper

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    fijn! ik mag donderdag weer naar het cb met allebei de kids, ben ook benieuwd wat ze daar over Chris te zeggen hebben....

8. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    chantal
    fijn dat iedereen tevreden is, geeft een goed gevoel!

wij moeten over 2 weken naar het CB voor prikken en natuurlijk wegen. Tot die tijd ga ik niet laten wegn, maar ik word steeds nieuwsgeiriger. Maar ik ga niet eerder wegen, heb ik namelijk niks aan en ga me dan alleen maar weer druk lopen maken. De ene dag ben ik er relaxer onder dan de andere......

ik hoop maar dat ze niet is afgevallen tov een maand terug, dat vind ik al winst
    en op deze leeftijd groeien ze toch ook niet zo hard meer???
    en dan nog, ik kan er ook niks aan doen hoor als ze even een mandje niet zo hard groeit, dat haalt ze dan wel weer in

ze krijgt wel weer steedsw meer zin in eten ,wat me positief stemt.
    we zien het wel!!!

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dochtertje hier was 8.5 kilo en 75 cm bij 16 maanden.
    geboorte gewicht was 1600 gram dus groeit over het algemeen wel goed.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Het is ook goed om het wat losser te laten. Ik ben sinds 8 dec. ook niet meer tussendoor gaan wegen, ook al had het cb gezegd rustig nog eens langs te komen. Maar Charlotte at goed en was niet meer ziek, dus ik heb vertrouwd op mijn gevoel en dat bleek goed te zijn, nu achteraf ben ik dus wel een beetje trots op mezelf! Merk wel dat, nu ze opeens sinds een week weer slechter eet, ik sneller denk van ojee, straks valt ze weer af... Maar goed, uiteindelijk zal het allemaal wel prima gaan. Succes meiden met die lichtgewichtjes!

11. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    tuurlijk ben je trots
    fijn dat je moedergevoel je niet in de steek heeft gelaten

idd wanneer ze slechter eten ben je eerder geneigd te vrezen voor hun gewicht, maar we moeten vertrouwen houden!

12. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    nog een vraagje
    ik ben sinds een week britt ook warm eten smiddags gaan geven omdat ze haar broodje zo slecht eet op dit moment
    en warm eten vindt ze heerlijk
    ik geef haar dan een half potje, dus 125 gr met boter en fantomalt
    dat komt toch wel overeen met 1 broodje????

en dan eet ze savonds met de pot mee aan tafel waar ze van alles 1 schep krijgt, aardappels groente en vlees.

13. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Nou hier ook een lichte veer ..

Mijn dochtertje is 9maanden en is 60 cm lang en weegt nog maar 5,5 kilo .. Bij mijn dochtertje zijn ze gelukkig al vanafde geboorte met der bezig geweest kwa onderzoeken enzoo ..
    En weten wij toevallig dat je groeihormoon tekort krijgt !
    Dus indd .. op straat wordt je af en toe echt aangekeken als ik met der aan de wandel ben in dit weer zoo van .. nou je gaat toch niet met zo'n kleintje wandelen, of je krijgt te horen zoo dat is een kleintje.. nee hoor ze is al 9 maanden.. !

Ach ja je doet er verder niks aan , binnenkort krigjt ze groeihormoon kijken of ze dan in een keer flink gaat groeien ..

( wij weten het zeker dat ze het tekort komt voor de mensen die denken , ja maar hoe weet je dat dan.. haar hypofyse werkt niet goed dus vandaar ! En ik ben 1.80 en mijn vriend 1.93 dus dat klopt ook al niet echt)

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pff sgaaphoofd, maar dan is het natuurlijk anders, als er echt een aanwijsbare oorzaak is. Sterkte.

Ik ben gisteren ook met de kids naar het CB geweest. Chris was 9,5 kilo en 76 cm met 18, 5 maand. De cb arts bleef maar zeggen dat hij zo klein was, maar wilde toch niet in tegen de kinderarts die had gezegd dat het wel oke was. Vervolgens ging Chris bij mij op schoot een boekje zitten kijken en deed hij haar versteld staan door tractor te zeggen en ook een kleur te benoemen! hihi klein maar fijn, maar de ontwikkeling loopt prima! (al denkt zij daar nog steeds anders over, alleen door zijn lengte/gewicht) Overigens loopt hij nu zowaar net boven de -2 lijn met gewicht en er nog net onder met zijn lengte.

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mini-Miepie is ook niet groot. Dwz: haar lengte is bovengemiddeld maar haar gewicht zit tegen de onderste curve. Bij haar geboorte met 42 weken woog ze 2900 gram. Met 4 maanden was ze 64,5 cm en ze woog toen 5,9 kilo, ik weet niet hoe het nu is. Met die laatste meting schoot ze trouwens uit haar curve maar ik denk dat ze er weer terug in zit na af en toe wat kwakkelen met de fles de laatste maand. :)

Ik was zelf ook een kleine baby en mijn moeder kreeg 35 jaar geleden al steeds bij het CB te horen dat ik te klein was. Ze hielden er ook geen rekening mee dat mijn moeder niet uit NL komt en mijn vader Indisch is. Dat doet mijn CB wel, die kijken iig niet raar op van Mini's gewicht en wij maken ons er ook niet druk om gezien haar kleurrijke achtergrond van nationaliteiten! :D

Helaas is het met mij helemaal goed gekomen na de puberteit, ik heb nu zeker 10 kilo overgewicht ;) :D

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook nog steeds een vrij lichte baby. Gelukkig lichamelijk niets met haar aan de hand waarschijnlijk (op het spugen na), maar ze blijft net zoals bij Miepie, qua lengte op het gemiddelde, en qua gewicht net binnen de groene lijntjes.

Ze is nu 5 maanden oud, 62 cm en 5820 gram. Ze is de afgelopen maand in de lengte niets gegroeid, en dat vind ik wel wat vreemd. Nu was ze de laatste 1,5 week ook maar 20 gram aangekomen, dus misschien ga ik over 2 weken toch nog wel eventjes een keer extra wegen. Ze is ook opeens erg beweeglijk (draaien, rollen) en daardoor spuugde ze heel veel. Dat helpt natuurlijk ook niet bij het groeien!

Ik maak me er gelukkig niet meer zo'n zorgen over. Alleen tijdens regeldagen vind ik het lastig, want dan denk ik dat ze te weinig krijgt, maar zoals nu, als ze gewoon vrolijk en blij is, dan vind ik het best. Het CB maakt zich geen zorgen, dus moet ik dat ook niet doen! Dat houd ik mezelf maar steeds voor ;) Er moet iemand onder de lijn zitten!

Hebben jullie trouwens ook vaak te korte, te wijde kleertjes? Pfff, ze zit qua lengte nu in 62, maar dat is allemaal zo enorm slobberig om haar heen. Weten jullie merken die een smallere pasvorm hebben? Ik vind H&M wel fijner zitten, daarvan past ze nu zelfs nog 56!!

17. EmyD

EmyD Niet meer actief

Je kunt ook eventueel iets van granenpap geven. Of hoeft ze dat niet. Ik snap wel dat je je met een licht kindje sneller zorgen maakt als er weinig eten binnenkomt. Is hier ook zo..
    Hier is onze meid ineens 600 gram in 7 weken aangekomen. Terwijl ze in de 3,5 maand ervoor maar 500 gram was aangekomen. Dus dat gaat goed. Ze weegt nu 7860 gram, bij 10,5 maand. En ze zal zo'n 75 cm zijn. Prima dus!

Hier ook vaak te korte en wijde kleertjes. Vooral broekjes. Ze heeft hele smalle heupjes (maatje 62, soms 68 ). Dus alleen van die verstelbare broeken zijn hier een succes. En rompertjes.. Die met zogenaamde 'lange mouwen' komen hier net voorbij de elleboog.. ;).

@Gentle; De groeicurve van onze meid is ook heel erg af gaan buigen toen ze veel is gaan bewegen (rond de 5 maanden). En nog steeds zit ze geen moment stil, dus ik snap ook wel waar dat eten naar toe moet.. :)

@Sgaaphoofd; Fijn dat er vrij snel ontdekt is dat je dochtertje hormonen te kort komt. Met die groeihormonen gat dat vast goed komen!

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hey meiden,

ik heb al even niet meer meegelezen, maar ik vroeg me eigenlijk af of jullie na 1 jaar dreumes groeimelk of gewone koemelk geven?
    volgens ons cb voegt groeimelk echt niets toe, en kan ik net zo goed volle melk geven.
    wat doen jullie?

19. EmyD

EmyD Niet meer actief

Volgens ons cb kun je ook net zo goed gewone melk geven. Hier zeiden ze dat kindjes tot 1 jaar minder weerstand hebben, en dat door opvolgmelk te geven de weerstand wordt opgebouwd (of bv natuurlijk!). Na 1 jaar is dat niet meer nodig. Naar mijn idee voegt dreumesmelk alleen wat toe als je kindje een mindere weerstand heeft, maar hij/zij groeit er dus niet harder mee.

20. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook een licht kindje, was met 13 maanden 8030 gram. Moet 5 feb weer ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is.
    Kleding is hier ook drama, alle broekjes zijn veel te wijd zelfs leggings.

Deel Deze Pagina