wie heeft er ook een licht kindje???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door foreverfriend, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Chris krijgt vanaf ca. 11 maanden op de momenten dat hij geen BV kreeg gewoon halfvolle melk. Hij dronk toen nog 2x daags BV. Inmiddels is de BV er al weer even af, maar ik geef hem wel in de ochtend pap van halfvolle melk met bambix uit een bord. Dit doe ik dan wel bewust om te zorgen dat hij genoeg melkproducten krijgt, maar ik heb nog nooit gelooft dat groeimelk iets toevoegt....Als hij verder gewoon gezond eet, dan is het goed. Nu was hij dus afgelopen woensdag tov zijn lengte zelfs iets toegenomen in gewicht!! toe maar. maar hij krijgt dus echt niets speciaals, of vets. Juist niet, ook snoep e.d. krijgt hij eigenlijk nauwelijks. Eet gewoon met de pot mee.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben deze week op cb geweest en daar zeiden ze dat vanaf 12 maanden halfvolle melk prima is. Maar omdat Charlotte nog wel iets in te halen heeft moet ik de opvolgmelk tot 14 maanden geven. Heb nu dus nutrilon 3, die is vanaf 10 maanden. Ik was zelf al 2 weken geleden met halfvolle melk begonnen, gewoon bij het brood 's middags maar nu moet ze dus nog even opvolgmelk drinken omdat daar net wat meer vitamines en mineralen in zitten.

3. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    Seth is nu 6'5 maand ezn woog als hij bijna 6 maand was ongeveer 6.400 kg, niet zo veel dus

(hij was 8 dagen te laat geboren en woog toen 3,080kg, wat ook eig niet zo veel ius voor te laat geboren te zijn)

4. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    mn dametje hier krijgt sinds kort wel dreumesmelk, omdat ik zelf het idee heb dat ik dan goed bezig ben. Vraag me niet waarom??
    Ik heb de melk van Nestlee en die drinkt ze nu zonder morren die melk heeft een vanillesmaak!!!!
    Ze is namelijk geen melkdrinker en houdt ook niet zo van teotjes.....maar die melk en danoontjes gaan deze week wel aardig.
    Dus daar ben ik wel heel blij mee
    Hopelijk laat ze dat dan ook in gewicht een beetje zien!!!

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    maar als het dus toch iets extra's doet, dan zou ik het dus wel beter kunnen gebruiken voor mijn lichtgewicht?

letten jullie verder op wat je je kindje te eten geeft? bijvoorbeeld wat vaker pasta of zo?

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    nee Chris eet gewoon met de pot mee.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja je kunt het zeker gebruiken, Charlotte is nu bijna 1 jaar en dus net over de 8kg. Verder eet ze gewoon met de pot mee, ik maak niets extra's of speciaals meer voor haar. Wel heb ik een voorraadje eten voor haar in de vriezer, dat krijgt ze wanneer wij pittig eten of frietjes of zo.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Hier juist op advies van het cb (bij de 14 maanden controle) om nog even met dreumesmelk door te gaan (ik had 1 pak uitgeprobeerd en dat was juist op) .
    Ik wilde nu langzaamaan weer overgaan naar gewone melk, straks na de 18 maanden controle, maar heb nu nog 2 liter pakken Nutrilon gehaald, die ik op de babyzegels bij Etos kreeg ;) (en daarbij 4 zakjes knijpfruit, die ook érg in de smaak vallen) .

Hier werd trouwens ook macaroni etc, genoemd of ze dat wél goed at, omdat ze haar brood niet zo geweldig at indertijd, maar dat pasta's ook goed waren, dus dat eten we standaard 1x in de week.

9. EmyD

EmyD Niet meer actief

Tuurlijk kun je het geven aan je kindje. Alleen dat extra's is (wat ik dus begrepen heb) voor de weerstand van je kindje en ze gaat er niet beter op groeien dan op gewone melk zeg maar. Dus als je kindje regelmatig ziek/verkouden is kun je het zeker geven.

10. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ik let zeker op wat ik haar te eten geef
    wat vaker pasta en stamppotjes, voor de koolhydraten en extra calorietjes en ze smult ervan
    heel vaak doe ik bij de potjes warm eten nog een beetje olijfolie en op brood altijd volle roomboter, op aanraden van de kinderdietiste
    en ze krijgt als tussendoortje vaker een plakje worst of kaas

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    nu mijn zoontje met de pot mee eet, let ik er ook op ja.
    veel koolhydraten en inderdaad zoveel mogelijk tussendoortjes die wat extra callorieen hebben.

@foreverfriend, hoe kwam jij ook alweer bij een kinderdietist terecht? was dat ook op aanraden van de ka?

12. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ja via de ka
    heb er niet heel veel aan gehad....soms wat tips

13. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hier sinds gister weer een slecht etend kind
    ze wilde gisteravond haar avondeten niet en vanmorgen nauwelijks ontbijt
    ze krijgt waarschijnlijk nog een kies, vieze broeken en rode wang!!
    leuk is anders.........:(
    vind het zo zielig voor dr, het lijkt maar niet op te houden!!!

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ahh wat zielig voor d'r!

15. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ja heel sneu
    is de ene kies net door, komt de andere alweer treiteren!
    maar ja, laat nu alles maar komen zijn we er straks een keertje vanaf.......
    ze is nu nog op het kdv, hopelijk heeft ze wel een leuke dag gehad!
    we eten vanavond soep met breekbrood, vindt ze normaal erg elkkr, dus hopelijk vandaag ook??!!
    ik ga maar van het positieve uit en geef haar van te voren druppels tegen de pijn in haar mondje

Deel Deze Pagina