vroeg wakker....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramoontje, 12 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Soms begrijp ik helemaal niets van mijn kleine ventje..... :(

Al vanaf dat hij 10 dagen oud is slaapt hij eigenlijk goed door (zo van 23.30 uur tot een uur of 7 met hier en daar een halfuurtje afwijking). Sinds een paar weken wordt hij ineens vroeg wakker. Soms om 6 uur, maar vaak ook al om 5 uur (vanochtend zelfs half 5 :cry: )... Het is niet zo dat hij huilend wakker wordt, nee hij gaat gewoon liggen roepen en vertellen. :confused:
    Ik geef hem dan zijn speentje en meestal is dat na een keer voldoende voor hem om verder te slapen (soms moet ik er vaker uit) en vaak moet ik hem dan wakker maken voor zijn ochtendvoeding.
    Vanochtend werd hij wakker om 04.30 uur en om 05.45 uur om vervolgens weer te slapen tot 07.50 uur!? Ik begrijp er niets meer van..... Niet dat ik het vervelend vind om er een keertje uit te moeten hoor, begrijp me niet verkeerd, maar hebben jullie enig idee hoe we hem weer lekker kunnen laten doorslapen?

Groetjes,
    Ramona

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kan goed zijn dat hem iets dwars zit
    zelfs caitlin heeft nog geen vast ritme

de ene keer is ze wel snachts wakker een keer , andere keer weer niet en slaapt ze door tot 8.30

maar komen ook dagen voor dan is ze al om 6 uur wakker

ga jezelf maar na jij slaapt ook niet elke dag zelfde patroon , die kleintjes dus ook niet :) en zeker niet als ze nog zo klein zijn

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Dit heeft Alyssa ook wel eens, soms nachten achter elkaar en dan ineens weer niet, hoort er allemaal gewoon bij en hoe deb het omschrijft zo denk ik er nu ook wel over... ;)

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ach zo erg is het natuurlijk ook niet..... ;)

En hij is 14 dagen te laat geboren, dus heeft meestal zijn sprongetjes eerder..... hij is nu iets meer dan 16 weken; de volgende sprong zou zijn rond 19 weken...misschien dat het daar ook wel mee samenhangt...

We zien wel, en Deb je hebt natuurlijk wel gelijk, voor ons is ook geen nacht gelijk (maar neemt niet weg dat ik om 04.30 uur niet vrolijk lig te kletsen en roepen in mijn bed hoor.... maar ja da's gezelliger wakker worden dan huilend :D )

5. Niet meer actief

hier is het meestal doorslapen, maar dan ook weer fases dat ze vroeg wakker is. Vorige week werd ze nog voor 6 uur wakker? En waarom.. waarschijnlijk omdat ze honger had, maar ja, moet je maar eten wanneer dit voor je neus gezet wordt hè.. (ook dat zijn weer fases)

Nu eet ze weer goed in de avond en slaapt ze van 7.00 tot 7.00 in ieder geval

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Van 7.00 tot 7.00.......wauw.......

Enne: hoe lang duren die fases? ;)

7. Niet meer actief

die fases duren een week tot 2 weken.. ik denk dat dit haar sprongetjes zijn, want daar heeft ze overdag weer geen last van! Ook nooit gehad, ja hooguit een dag of 2..

Deel Deze Pagina