Deel 2 hond aangevallen

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    De nasleep van onze hond houd maar niet op.. Eerst dierenarts 180 euro kwijt.. Nietjes in de poot medicijnen en avond consult .. Vandaag moesten de nietjes eruit.. Wat blijkt het is niet goed.. Foto's gemaakt ziet er niet goed uit. Orthopeed moet het bekijken.. Maar was er niet.. Kosten 224 euro.. Orthopeed is alsnog gekomen en wilde onze hond meteen zien.. Is echt niet goed hij met geopereerd worden kosten tussen de 1000 en 1600 euro.. Er is flinke schade aangebracht en of zijn poot dit gaat redden?? Is echt nog de vraag.. Wij zijn bang dat hij (de man van die herder) niet gaat betalen.. Aangifte hebben we geprobeerd weet je wat ze zeggen ' je kan geen aangifte doen omdat je een hond niet in de gevangenis kan stoppen' echt belachelijk .. We hebben gezegd dat hij eerder een hond heeft aangevallen en een hond heeft dood gebeten en mijn vriend zie 'zometeen is het ook nog een kind' wat zeggen ze daarop ' we sturen de aantekening naar de wijkagent' dit is toch niet normaal ? Moeten er nog meer gewonden vallen ? Dieren of kinderen ? Mensen durven gewoon bijna hun hond hier niet meer uit te laten omdat ze bang zijn dat hij weer ontsnapt en hun hond aanvalt.. Zo kan dat toch niet ? En we hopen van harte dat zijn poot maandag gered kan worden.. Hij word nu vol geduwd met pijnstillers omdat hij vergaat van de pijn..
    En die kosten zijn echt hoog.. En ik denk dat ze dat niet willen/kunnen betalen.. Maar dan span ik een rechtszaak aan als dat kan..

Maar wie weet wat ik aan die herder kan doen? Ik ben als de dood dat hij weer los breekt en mijn hond dood bijt? Er moet toch wat aan te doen zijn? Dieren bescherming bellen ofzo ? Ik heb echt geen idee. Maar wil het er. Niet bij laten zitten.

Heeft iemand ideeën ?

2. 0Enjoy0

0Enjoy0 Lid

20 jan 2014
    33
    3
    8
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je bang bent dat hij je hond weer pakt.Wat ik weet van een andere bond is dat die mensen de gemeente erbij hebben gehaald. Uiteindelijk heeft de burgermeester besloten dat die hond verplicht een muilkorf om moest. Je kan het dus proberen bij de gemeente. Wel raar dat de politie je aangifte niet wilt opnemen.

3. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn man zegt dat de politie de aangifte gewoon moet aannemen en dat je anders bij een ander politie bureau aangifte tegen dat politiebureau kunt doen omdat ze hun werk niet willen doen.
    De hond die aangevallen heeft moet worden nagekeken
    Rechtzaak aanspannen tegen de eigenaar van de hond, heb je een rechtsbijstand verzekering? Of anders bij juridisch loket informatie inwinnen.
    Ik vind het verschrikkelijk voor jullie, en voor jullie hond natuurlijk, arm beest

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb deel 1 niet gelezen maar als een andere hond de schade heeft veroorzaakt is de eigenaar van die hond op grond van de wet gehouden om die schade te vergoeden. Maar daarbij is, hoe gek dat ook klinkt, wel de dagwaarde van je hond ook relevant. Daarmee bedoel ik te zeggen, ga er niet standaard vanuit dat je 1600 zonder meer verhoed krijgt.
    En idd zoals gezegd een muilkorf gebod is soms mogelijk, of zelfs dat die hond wordt afgenomen. Staat in de apv van je gemeente, even daarin kijken! Of gemeente bellen natuurlijk.
    Sterkte en succes!

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik stuur je even een PB.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Politie moet de aangifte opnemen. Je moet aangifte doen tegen de eigenaar en niet tegen de hond. Eigenaar is in alle gevallen verantwoordelijk voor de schade die zijn huisdieren aanbrengen en dit omdat de hond idd niet gestraft kan worden. Eigenaar zou indien eigen schuld ( dus jouw hond vast en zijn hond los ) de kosten moeten betalen en vaak gaat Dit gewoon via de aansprakelijkheidsverzekering . Echter is van belang dat jij je hond vast had en het zeker is dat zijn hond de jouwe aanviel ( bijv getuigen) . Bijde hond los is bijde schuld ( tenzij losloop strook )

En verder krijg je nooit meer dan dagwaarde vergoed. :(. Alsof je hond een auto is :( maar zo gaat dat

Verder gemeente bellen

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Je zou ook nog eens contact op kunnen nemen met 144 en de situatie aangeven.

Dit zijn verschillende organisaties bij elkaar waaronder de (dieren)politie.

Aangifte MOET opgenomen worden aangezien er gewoon sprake is van een strafbaarfeit en de eigenaar verantwoordelijk is voor zijn hond.

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Onze hond was aangelijnd en hun hond ontsnapte uit huis..

Dagwaarde van een hond echt waar? Het is een dier.. Van vlees en bloed.. Dus ze kijken niet naar de dierenarts kosten maar naar de waarde van de hond ?
    Het is een jonge husky van 2,5 jaar oud.. En gezond
    Dat wist ik echt niet.. Gelukkig hebben wij altijd wel een spaarrekening voor dit soort zaken maar dit had niet geheven natuurlijk .. Niet onze fout toch? En hoe bereken je zo'n dagwaarde van een hond? Ik bedoel hij heeft geen kenteken op zijn kont die je ff kan invullen op internet ofzo ...

9. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt moet je die direct bellen en de schadeclaim (dierenartskosten) doorgeven. Zij nemen dan contact op met de verzekering van de tegenpartij. De eigenaar van die hond is altijd verantwoordelijk voor de schade die zijn hond heeft aangericht.
    Niet te lang wachten met je eigen verzekering in te lichten.
    Sterkte en beterschap met je hond, triest dat dit gebeurd is.

10. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ja die hebben we rechtsbijstandsverzekering .. Morgen maar ff bellen.. En misschien onze WA verzekering dat die aan de dierenarts betalen en hun het gaan halen bij de tegen partij ofzo ? Morgen moet de dierenarts 1000/1600 euro. Hebben natuurlijk .. En dat vind ik een hoop geld natuurlijk..

11. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    #11 Lana85, 4 mei 2014
    Laatst bewerkt: 4 mei 2014
    Ja dagwaarde kijk je naar de aanschafwaarde en de leeftijd.
    Welke rechtsbijstand heb je.
    Je eigen wa inschakelen heeft geen zin, je moet bij wa van eigenaar hond zijn.
    De opmerking over dat andere eigenaar altijd aansprakelijk is moet wel enigszins genuanceerd worden, aansprakelijk misschienw el maar of hij dan ook gehouden is de hele schade te vergoeden is stap twee en dar is van veel factoren afhankelijk.
    Als je meer meer wilt weten kan je altijd ff pb sturen..

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je zult gewoon moeten betalen. Hun hebben niks met de verzekering te maken . Verder is er geen uitspraak gedaan over wat en hoeveel ze moeten betalen en of ze überhaupt wat moeten betalen. Je zult zelf geld terug moeten halen bij de oorzaker. Heel lullig maar zo werkt het wel. Je zult ook alles meteen moeten betalen anders krijg je je huisdier vaak niet mee.
    Succes

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat het goed is om de rechtsbijstand te bellen. Ik weet niet WIE er achteraan moet, maar uiteindelijk moet de WA verzekering van de man het betalen. Als hij hier niet voor gedekt is, dan moet hij het zelf betalen. Betaalt hij niet, dan wordt dit een civiele procedure.

14. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Helaas een herkenbaar verhaal. Mijn teckeltje van 9 maanden is dood gebeten in het bos. Ik kon ook, om dezelfde reden als bij jou, geen aangifte doen.
    De mensen woonde hier niet in de buurt.... hebben niet gereageerd op aangetekende brieven enz.
    Uiteindelijk de kosten van de da en de crematie zelf betaald...

Deel Deze Pagina