Wie heeft er ook een (partiele) Mola zwangerschap gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Marrieb, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik doen.
    Ik hou je op de hoogte!
    Heel erg bedankt voor al je info.

2. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben vanmiddag weer gebeld voor de uitslag van mijn HCG, maar 1/10 omlaag, pfft wat gaat dat langzaam.
    Ik heb gevraagd naar de 6 maanden, dat ik van jullie hoorde dat dit niet nodig is. Ik had weer een ander aan de telefoon als vorige keren. Ze bleef erg vaag. Het kwam er op neer dat ik maar een afspraak moet maken bij de gyn. zelf als het 0 is en dat er dan gekeken wordt naar hoe verder.
    Ze zei het niet met zoveel woorden maar gaf ook aan dat het een mening is, en dat iedereen er dus anders over denkt. Ze wilde haar collega's natuurlijk niet afvallen.
    Over het registratiecentrum kon ze me ook niets vertellen, ook niet of ik daar uberhaupt ingeschreven sta. Ben dus eigenlijk nog niets wijzer...

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat slecht zeg! Hoe hoog is je hcg nu dan? Heb je nu een afspraak gepland staan? Was dit een gyn?? Het is geen mening het is een richtlijn en zij moeten zich hieraan houden! Ik weet dat het heftig is maar dit is jouw lichaam en jouw gezondheid en een zkh wat maar wat loopt aan te kloten moet je echt niet hebben nu! Ik zou dus eisen dat je op zeer korte termijn een gyn te spreken krijgt die jou haarfijn uitlegt waarom zij van de richtlijn afwijken en jouw bloed niet naar Nijmegen sturen. En als daar geen actie uit voortkomt zou ik mijn dossier opvragen en naar een beter zkh gaan.

4. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hcg nu 0,6. Als t zo doorgaat, ben ik nog weken bezig...
    Ik geloof dat dit weer een arts ass. Was, heb geen Afspraak staan. Volgens haar kan dat als mn hcg 0 is. Maar misschien moeten we idd eisen dat we dit nu direct willen.
    Zijn ze idd verplicht het bloed op te sturen naar Nijmegen?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou ik snap er niets van want bij mij was ik klaar toen het <1 was.

Als je nu al zo laag staat heeft het geen zin meer maar JA ze moeten iedere mola zwangerschap aanmelden en dan moet Nijmegen jouw bloed ook nakijken want zij hebben de verdwijningscurve waar je niet van mag afwijken. Op basis daarvan krijg je anders chemo.

Ik vind het heel raar.

6. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag advies ingewonnen bij mn verloskundige. Zij vind het iig raar hoe we geholpen worden, en dat we geen gynaecoloog meer te spreken krijgen maar alleen artsassistenten. Zij gaat nu een verwijsbrief voor me opstellen zodat we iig snel een afspraak kunnen krijgen bij de gyn.
    Zij dacht wel dat ons ziekenhuis de juiste richtlijnen van 6 maanden gebruikt, maar daar ga ik dan wel over in discussie met de gynaecoloog.
    Wil het nu graag van me afzetten&#128548;, ik maak me er nu zo druk om... Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid!

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ggrr de verloskundige kan ook niet lezen dus. Zo jammer dat het vaak door elkaar gegooid wordt. Maar wel fijn dat ze jullie wil helpen! Gelukkig is je hcg al 0, hopelijk kun je dit snel achter je laten.

8. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hopelijk is het binnen een paar weken <0,1. Dan kunnen we iig naar de toekomst gaan kijken.

9. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff een update want eindelijk positief nieuws..
    Net een gynaecoloog aan de tel. Gehad die gelukkig vertelde dat mn hcg weer is gedaald, nu 0,4 en dat t eigenlijk al duidelijk is dat dit goed is.
    Hij vertelde me ook dat hij eigenlijk kon bevestigen dat bij een part. Mola de 6 maanden nacontrole niet nodig zijn. Hij kende idd de website.
    Nu zsm een afspraak op de poli om het nog door te spreken maar eigenlijk is het al duidelijk.
    Dan zal ik wel nog vragen naar het registratiecentrum Nuage. Hij zei wel het landelijke protocol te gebruiken.... Maar wil wel weten hoe het zit uiteraard.
    Ben zo opgelucht! Had bij deze man ook het gevoel dat hij me begreep en wist waar hij over praatte maar misschien komt dat ook doordat hij me goed nieuws bracht.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is geweldig nieuws! Gefeliciteerd!

11. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel, en ook dank voor de informatie want het komt door jullie dat ik dit bericht nu heb&#128522;
    Hoe gaat t met jou?

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Gaat hier nog steeds allemaal goed. Heb dinsdag weer een echo gehad, tot nu toe dus eigenlijk iedere week. Geeft een fijn gevoel. Woensdag mag ik weer. Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger bent!

13. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Dan kan je hopelijk al denken aan de toekomst met nog een kleine!!!
    Ik hoop t ook, spannend zal t iig zijn!

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh dat doe ik ook hoor, wat mij betreft is het gewoon goed. In angst al die weken door is waardeloos. Heb besloten dat ik dat gewoon niet ga doen.

15. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Supergoed dat dat lukt! Ga ik een voorbeeld aan nemen&#128521;
    Ik blijf je volgen hier&#128522;

16. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naja in een ander deel van t forum hoop ik haha

17. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.177
    113
    Ook hier helaas een part.mola gehad, maar zo te lezen is alles duidelijk &#128077;

18. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, maar ben wel benieuwd hoe het bij jou verlopen is...?

19. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.177
    113
    #39 mutskuh, 11 sep 2015
    Laatst bewerkt: 11 sep 2015
  20. Marrieb

Marrieb Actief lid

22 aug 2015
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx, ik heb het gelezen. Het onzekere en de psychische nasleep vind ik zo herkenbaar! Dat kun je ook niet aan anderen uitleggen. Net weer op een verjaardag met fam. Niemand die er naar vraagt of iets over zegt... Vreselijk vind ik dat... Alsof ik nooit zwanger geweest ben...
    Mijn waardes dalen wel, nu 0,2. Het moet bij mij wel 0 zijn, maar zoals ik in jouw topic las, Mutskuh, was het bij jou nog weer anders. Het eind is nu eindelijk in zicht...
    Blijf de verschillen erg gek vinden en het gaat ook niet naar Nijmegen.
    Gisteren deed de secretaresse ook moeilijk over het maken van belafspraken in het voren, dus ben wel ff klaar met het ziekenhuis nu....
    Eind sept. nog een afspraak met een gynaecoloog, dan wil ik overal antwoord op!!

Deel Deze Pagina