Wie heeft er ook een piepklein babykamertje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nora1983, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    En dit is de inbouwkast.

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Badcape over de verwarming in de badkamer hangen. Uit bad halen, in de cape wikkelen en dan meenemen naar de kamer om daar verder af te drogen en aan te kleden.

Ik zette het badje onder de douche. Dan kun je gewoon de stop eruit trekken en leeg laten lopen. En vullen gewoon met de douche. Dus het scheelt echt heel veel gedoe omdat je niet meer met emmers water hoeft te slepen.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een heel kleine babykamer (moet nog gebeuren hoor).
    Als ik zo lees wat je er allemaal in wilt gaan zetten, komt het vast goed hoor en komt jouw kindje niet in zo'n heel klein kamertje!
    Maar schuine daken is natuurlijk altijd beperkend om in te richten.

Bij ons past er niet zoveel in het kamertje.
    Bovendien houd ik van een beetje vloeroppervlakte.
    Dus het bedje, commode en kledingkastje zijn voldoende.
    Dan kan ik er ook nog een beetje bewegen.
    Ga zelf ook niet te veel aan de wand hangen, vind het fijn als het een rustig kamertje word.
    En daar houd ik met de decoratie ook rekening mee.
    Hoe meer decoratie, hoe kleiner de kamer optisch gaat worden.
    Kleuren gaan we ook rustig houden, dan komt het allemaal niet zo op je af.

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo grappig hoe je over je huisje praat. Kun je merken dat je inderdaad niet in de stad woont (want daar hebben de meeste mensen geen bijkeuken, grote douche etc.). :D

On topic; wij hebben ook een klein huis. Klein rijtjeshuis/ eengezinswoning. De badkamer is ook een douche en wastafel, meer niet. Maar daar was ik allang blij mee, ons vorige huis (flatje), had ik geen badkamer, alleen een douche. Er zat geen wastafel in, dus tandjes poetsen etc. moest in de keuken. Voor een eettafel had ik helemaal geen plek. Daar waren zowel keuken als woonkamer te klein voor.

Nu dus ook een klein huis. Babykamer is denk ik 2 bij 3 meter. Er past een ledikant, commode en kleine kast in (max 70 cm breed, dus hebben we bij Ikea los gehaald).

Mijn tips:

- Stoel gebruik je niet en wordt het wel erg vol. Zou ik laten zitten.
    - Neem een commode met grote diepe lades en absoluut geen deurtjes. Daar kun je veel in kwijt.
    -Badje en badderen in de badkamer.

5. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb geen fotoos van hoe het nu is, wel van toen we volop bezig waren in het kamertje :)

Zodra de gereedschapskist, verfspullen enz uit het kamertje zijn zal ik opnieuw ff fotootje maken. We zijn namelijk druk in de hal boven, dus helaas wordt Uk zijn kamertje gebruikt als berging.... ookal heb ik al zo vaak aangegeven dat ik die meuk niet in zijn kamertje wil hebben...grr...:x

6. Luja

Luja Niet meer actief

Aan de inhoud van zijn kast te zien is het echt een poosje geleden haha inmiddels puilt hij zowat uit

maar hopelijk krijgen jullie zo een beetje een idee van ons kamertje :D

7. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Nou, als ik het zo lees, heb je een prima kamertje hoor! Alles wat je nodig hebt, past erin, toch?
    Ons kleintje heeft niet eens een eigen kamer... Die ligt bij ons op de slaapkamer. Ze heeft gelukkig wel een commode en eigen kast (m'n vriend z'n kleren en mijn kleren zitten nu maar samen in 1 kast).
    Dus wees blij met je mooie kleine kamertje haha!

8. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Wij hebben ook een mini kamer :D Alles past er nét in! Maar vind het stiekem wel wat hebben eigenlijk! En de eerste maanden willen we hem het liefst toch lekker dicht bij ons in onze kamer hebben

9. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hier ook een mini kamertje, 3 bij 2. Aan de ene korte kant 75 cm raam dakkapel met daarnaast schuine kap, andere kant korte zijde tegenover het raam de deur en twee meter van de schuine kap vandaan een muur van de inbouwkast.

Aangezien de verwarming onder het raam iets breder is als het raam past het ledikant alleen met de lange zijde tegen de brede kant van de kamer. Die muur, samen met het muurtje van de inbouwkast word fotobehang van een bos om het kamertje meer diepte te geven.

Tegenover het ledikant komt de commode en ik hoop dat naast het ledikant de stoel van mijn overleden oma past en dan zit ie vol :).

Het is niet anders maar we maken er een mooie boskamer van, als de kleine ouder is willen we zelf een halfhoogslaper onder de schuinekap timmeren.

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Leuk kamertje!, ondanks dat het op foto nog niet af is;). Die schuine kant heeft ook wel iets gezelligs. Vind ik bij ons ook, al heeft het natuurlijk ook kleine nadelen. Maar ach, hoeveel ruimte heeft zo'n kleine uk nou nodig de 1e jaartjes, toch?:D

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ben dr ook blij mee hoor, het is verder een heel fijn kamertje, ik kom er graag, ondanks dat het nu nog niet eens op een babykamer lijkt, haha!:D Hij is erg licht, en op 1 of andere manier hangt er een hele vriendelijke en rustige sfeer. Dus dat wordt helemaal geweldig als kamertje straks af is:D

Deel Deze Pagina