Zo vroeg al en dan alweer geklaag over een schoonmoeder. Ik wil wel gelijk even voorop stellen dat ik mijn schoonmoeder geen slecht mens vind en dat ik weet dat de meeste dingen die ze doet goed bedoeld zijn. En dan komt nu de maarrrrr...! Ze heeft er altijd een handje van om niet haar mond te kunnen houden en familie dingen gerust uitgebreid tegen een vreemde te vertellen. Nou goed wat niet weet wat niet deert en een vreemde vind ik minder erg dan een bekende. Maar goed vriend en ik hadden gisteren ruzie en ik was met de kleine opgehaald door mijn moeder (woont 18km verderop) en vriend was even naar zijn moeder+vriend gegaan. Prima allebei even rust en allebei even ons hart luchten. Maar goed toen we weer thuis kwamen hadden we gepraat en ja hoor mijn vermoedens werden bevestigd, schoonmoeder had meteen alles aan mn schoonzus verteld...:x Zoals altijd! Ik kan me daar zo kwaad om maken, want andersom toen mijn schoonzus veel problemen had met dr vriend hoorden wij eigenlijk nooit wat van mn schoonmoeder want ze wilde niks zeggen, dat moest mn schoonzus zelf doen. Prima hoor, want zo hoort het ook, maar waarom moeten wel alle dingen die hier voorvallen meteen met haar besproken worden? Ik heb daar al eerder wat van gezegd, omdat ik dat niet prettig vind. Als er iets is willen wij dat graag zelf vertellen en niet elke ruzie hoeft door hen geanalyseerd te worden en als ze dat wel doen mogen ze dat lekker voor zich houden. Zelf heb ik al problemen met mensen vertrouwen en hadden mn schoonmoeder en ik, wederom door schoonzus, geen fijne start, dus deze dingen dragen er niet aan bij. Even een voorbeeld, toen ik net zwanger was van ons zoontje, vonden we het wel zo eerlijk om alle opa's en oma's in te lichten, het was nog pril, 6 wkn ofzo, maar meteen moest mn schoonzus het ook weten omdat schoonmoeder haar mond niet kon houden. Ik was daar echt kwaad over. En zo zijn er nog andere dingen, die familie bemoeit zich om elke scheet me elkaar, vreselijk gewoon. Maar goed nu mijn vraag, wat zouden jullie hiermee doen? Ik wil niet weer de zoveelste ruzie, maar ik wil ook niet dat ons prive leven constant op die manier besproken wordt. Zouden jullie er wat van zeggen?
Ja euhm, om eerlijk te zijn snap ik niet waarom hij dan zulke dingen direct bespreekt met zijn moeder terwijl ze zich altijd met elkaar bemoeien. Sorry maar mijn man moet echt niet naar z´n moeder gaan na een ruzie om ´z´n hart te luchten´. Doe dat lekker bij een vriend ofzo. Sowieso vind ik niet dat mijn moeder of mijn schoonmoeder iets met onze ruzies te maken hebben. Misschien dat ik na een paar dagen eens oppervlakkig vertel dat ik een beetje ruzie heb gehad met mijn man, juist omdat ze zulke dingen altijd onthouden.
Hij heeft niet zo heel veel vrienden en ik kan hem natuurlijk niet verbieden om er met zijn moeder over te praten. Ik praat er immers ook met mijn ouders over...(alleen die houden het voor zich). Maar goed dat vind ik ook het moeilijke er aan. Omdat we door omstandigheden beide helaas thuis zitten krijg je ook sneller ruzie natuurlijk. Als je nou een keer in het jaar bijwijze van ruzie hebt en dan je hart lucht is het natuurlijk ook al anders.
Ja ben het wel met Umm eens. Ik zou voortaan onze ruzies niet meer met anderen bespreken. Begrijpelijk dat je soms je hart wilt luchten maar als dit het resultaat is dan zou ik er snel voor passen. Overigens zou je ook je hart bij elkaar kunnen luchten wanneer het allemaal wat afgekoeld is?
Ik zou het ook niet meer doen hoor, altijd een super band gehad met mijn schoonmoeder tot twee weken geleden. Mijn vriend en ik hadden ook ruzie.... Dit is compleet uit de hand gelopen nadat mijn vriend dit met zijn ouders had besproken..... Gevolg contact minimaal en voor altijd een flinke scheur!! Maar goed buiten dat ik vind dat jou vriend dit kenbaar moet maken bij zijn moeder dit kun jij helaas niet doen.
Geef ik jullie wel gelijk in, maar soms kunnen andere mensen je meer tot reden brengen dan jij zelf. Zij kunnen je andere dingen in laten zien in bepaalde situaties. Onze situatie is gewoon niet erg rooskleurig op dit moment. We bespreken sowieso nog maar weinig met mn schoonfamilie om dit soort redenen, ik vertel amper nog wat aan ze. Natuurlijk kunnen we ook ons hart bij elkaar luchten, maar het is erg moeilijk als je al 24/7 op elkaars lip zit om dan nog op een redelijke manier met elkaar te praten. Normaal bespreken wij ook gewoon alles met elkaar, maar soms gaat dat gewoon niet. We zijn allebei vreselijk koppig en dat botst verschrikkelijk en dan ben je soms ook niet meer voor rede vatbaar.
ja maar juist daarom is het niet slim om je ouders daarbij te betrekken wanneer het vaker voorkomt. Ik denk ook dat misschien onbewust jouw of zijn ouders een soort beeld krijgen van jullie relatie of van jullie in persoon krijgen en dat wil je niet hebben natuurlijk. Wanneer je verteld over een ruzie vertel je dat toch vaak in je eigen voordeel en zou niet willen dat mijn ouders bijv negatief naar mijn man gaan kijken terwijl de ruzie bij wijs van spreken na een dag weer helemaal vergeten is.. zij zien niet alles wat er thuis gaande is en maken niet alles mee dus moeten het enkel doen met jullie verhalen.
Nee idd, klopt heb je jij weer gelijk in Het is ook heel moeilijk om dingen niet te vertellen. Maar we hebben veel contact met mijn ouders vooral en die kennen mij en mijn vriend natuurlijk ook wel. Ook al zul je idd altijd een bepaald beeld vormen als je ruzie hebt, dat is een feit denk ik. Eigenlijk vind ik ook dat hij daar niet meer met zn moeder over moet praten hoor. Ik heb het ook al een aantal keer gezegd en gevraagd of hij dan niet liever met iemand anders er over kan praten. Maar hij heeft gewoon weinig vrienden, want praten doet hij eigenlijk al weinig. Hij verteld eigenlijk al helemaal niet zoveel, aan mij niet maar ook niet aan zn moeder of anderen (of het nou om een ruzie gaat of gewoon andere dingen). Ik vind het moeilijk om tegen hem te zeggen dat ik niet wil hebben dat hij daar nog met zn moeder over praat. Maar zelf heb ik dat liever wel, het is altijd gezeik door dat soort dingen en ze hebben sowieso al een bepaald beeld van mij. Dus ja hoe ga ik dat aan hem over brengen zonder weer ruzie te krijgen en hoe (en of) gaan we aan mn schoonmoeder zeggen dat ik/wij het niet leuk vinden dat het als de telegraaf meteen word rond verteld. Want het grappige is als andere mensen wat aan ze vertellen houdt sm dat wel voorzich..
wat vind jouw vriend er van dat zijn ouders alles doorkwebbelen? als hij het niet vervlend vind dan zou je misschien aan kunnen geven dat jij het wel heel vervelend vind (op een moment dat het goed gaat tussen jullie) misschien dat hij dan niet zo snel meer alles wil vertellen.
Hmm..ik vertel mijn ouders nooit wat over ruzies als we die hebben gehad. Net zo als hij dat ook niet aan zijn ouders vertelt... Ik vind dat prive. Ze hoeven niet te weten wat er allemaal gezegd is, dat gaat ze niets aan. We zijn volwassen en ik vind dat we dat zelf horen op te lossen. Is mijn bescheiden mening dan Ook al is het bedoeld om je hart te luchten, mensen (ook ouders) trekken toch hun conclusies en dit kan op den duur tegen je gaan werken. Dus ik zou ook zeggen..niet meer vertellen
Oke prima dat jullie zo denken, ik vertel niet letterlijk wat we zeggen hoor Maar zouden jullie het ook aan schoonmoeders zeggen dat ze op moet houden met alles meteen door te spelen. Nu gaat het dan om een ruzie, maar zoals ik aangaf, is het dus ook al gebeurt toen ik zwanger was, althans als ik het niet zou vertellen zou zij haar mond niet kunnen houden. Ik heb het al tegen mn vriend gezegd en hij zou het wel ter sprake brengen als hij weer eens heen zou gaan (en dan gewoon op visite he). Want als namelijk andere mensen iets tegen haar vertellen in vertrouwen dan zegt ze tegen ons altijd ja dat moet diegen je zelf maar vertellen hoe of wat meten met 2 maten dus.
ik snap niet waarom jullie een ruzie meteen elk met je moeder moeten bespreken. als je dat niet meer zou doen zou je ook deze problemen niet hebben. ik lees al dat ik niet de enige ben die dat vreemd vind. ik vind het een beetje kinderachtig. je bent volwassen en hebt een kind, los dan je eigen prive problemen ook binnen de prive sfeer op als je niet wilt dat derden zich ermee bemoeien en ren niet voro elke wissewasje naar mama.
nou ik vind het niet zo raar dat je een ruzie met je ouders bespreekt hoor... maar ik zou haar wel duidelijk maken dat ze het niet door moet lullen... Hier heb ik laatst ook een ruzie aan mijn ouders verteld en mijn vader is daar toen met mijn man over gaan praten. Heel lief bedoeld maar ook niet de bedoeling... dus dat doe ik ook niet meer...
Ik vrees dat daar maar 1 ding voor werkt en dat is zorgen dat ze zo weinig mogenlijk weten... Hier ook een prima schoonmoeder maar ook met een mondje wat nooit stil staat ZELFS als we aangegeven hebben dat iets geheim moet blijven. Resulteert er bij mij in dat we ook hun pas op het laatste moment nieuw-nieuws brengen... Het is niet anders!
Ik wou al zeggen ben toch niet de enige die dit doet? Daarnaast, ik bespreek niet elke ruzie of elk wissewasje met mn moeder... Soms lopen de gemoederen hoog op en moet je even aan iemand anders dan je partner je ei kwijt. Kan me niet voorstellen dat jullie altijd alles maar voor jullie houden. Lijkt me overigens ook niet goed. Daarbij heeft het niks met volwassen zijn te maken of dat ik een kind heb of niet. Ook al ben je nog zo volwassen dat hoeft niet te betekenen dat je nooit eens hulp mag vragen aan je ouders. Verder bemoeien mijn ouders zich er niet mee ze luisteren alleen en meer niet tenzij mn vriend of ik ergens om vragen. Meestal zeggen mijn ouders alleen dat we samen moeten praten of ik zoek even afleiding door weg te gaan met mn moeder.