Wij hebben echt een gruwelijk gladde stenen vloer en aangezien ik doodsbang ben dat eef met haar hoofd tegen de vloer aanknald ligt ze wel eens op een speeldeken, maar ja.. als ze zich vooruit probeert te bewegen schuift dat ding continu.. ook Eefjes fysio heeft gezegd dat kruipen op tegels best lastig is omdat het glad is, of ze moet het met blote beentjes doen, maar we hebben geen vloerverwarming.. dus nu hebben we maar via boxenland van die speeltegels besteld, kost wat, maar wel goed schoon te maken, dempend en tenminste niet zo koud op de vloer.. Wie heeft ook zoiets thuis en kunnen jullie kindjes er goed op spelen/kruipen? groetjes!
Ik heb toentertijd zo'n simpel kindertapijt bij Leen Bakker gekocht. Hij heeft er welgeteld een maand op gespeeld, en toen begon hij te tijgeren. En dat deed hij bij voorkeur NIET op het speelkleed Meneer ging meteen de hele kamer door, dus het speelkleed ligt alweer te verstoffen op zolder.
Hey meid! Wij hebben ongeveer een maand geleden ook een speelmat gekocht. We hebben een hardhouten vloer en die is ontzettend glad, dus gingen we op zoek naar een goed te onderhouden kleed die niet 1 2 3 weg zou glijden... maar deze waren óf te duur voor ons, of niet naar onze smaak (aangezien het een hele tijd in de huiskamer zou liggen). Uiteindelijk hebben we bij de IKEA de deurmat Köge gekocht! Hahaha... Het klinkt misschien een beetje vreemd, een deurmat, maar hij lijkt gewoon op een mooi kleed. Ben er heel blij mee! Lekker groot, 152 x 102 cm, en heerlijk makkelijk schoon te houden. Maarrr... kan hem volgens mij binnenkort wel opbergen, want mevrouw kruipt nu al sinds een week de hele kamer door! Je legt haar op de mat en binnen een aantal tellen is ze weer weg En ook heeft ze al ontdekt hoe ze zich moet optrekken tot staan... Wat gaat het weer snel zeg! Heerlijk!
wij hebben over de marmervloer die hier ligt en werkelijk steenkoud is een laminaat vloer gelegd. ( dat scheelt meteen een paar graden in huis zeg ) en lars heeft zijn eigen speelhoek. daar ligt een dubbel tweepersoondekbed met aan de ene kant een op zijn kant gelegde kast van ikea smalle boekenkast zodat het opbergvakjes worden en hij niet met de handjes aan de verwarming kan. aan de andere kant staat de box op het kleed. hij speelt er nu elke dag of gewoon in de box. en soms gaan zijn oogjes twinkelen en schuift hij er vanaf en tijgerd door de kamer. want nu niet meer zo erg is met die extra vloer met isolatie eronder.
Onze dochter heeft er gisteren éémn op haar verjaardag gekregen. Komt van de Ikea, leuk motief en niet duur. Ik koop er nog een kastje bij van Ikea waar het speelgoed in kan. Daar kan alle speelgoed in en hopelijk trekt ze zich er aan op.
Ik heb nu zo een speelmat gekocht waar hij in kan oefenen om recht te zitten. Ben eens benieuwd of hij het leuk zal vinden...
ik heb deze in het blauw bij kidz impulz gekocht, maar ook niet lang gebruikt want meneer ging al snel tijgeren en gaat nu overal liggen en zitten behalve op dat kleed
ja wij hebben een oud huis dus tocht altijd wat, en hebben een laminaat liggen. nu hadden wij ook de tip van de fysio gekregen een speelkleed met een antislip te halen, zodat emma goed kon leren vooruitbewegen zonder dat ze heel makkelijk het speelgoed naar zich toe zou kunnen trekken.we konden nog niks vinden. we wilden zelf ook graag een vloerkleed hebben en die hebben we nu gekocht waar emma ook mooi op kan liggen. maar vaak beweegt ze zich naar de vloer zelf haha!!! ik denk dat ze daar uiteindelijk wel terechtkomen als ze de kamer door gaan kruipen of tijgeren enz. ik hoop dat je lang veel plezier hebt van je mat! ziet er wel leuk uit!
Ik heb van die foam puzzelstukken van de blokker. Ideaal en goedkoop! Kan van de zomer mooi buiten onder het zwembadje!
Nee, ik heb niets gekocht. WIj hebben een koud tochtig huis, maar was april toen hij kroop en wilde het wel, maar voor ik het wist kroop hij al en alles moest worden ontdekt. Dus toen vond ik het niet meer nodig. Nu is het wel vaak koud op de vloer, maar ja hij loopt al.. .
Wij hadden ook zo'n speelmat gekocht. Maar meneer lag er precies 2 minuten op (als hij dat al redde) en toen lag hij al aan de andere kant van de kamer. We hebben nogal een druk en beweegelijk typje.
Wat een goede tip!! Daar had ik echt nog niet aan gedacht. Zo heb ik er tenminste nog wat aan... Bedankt!
oh wat een goed idee die speelmatten!! ik zocht ookal een oplossing... ik zag ze laatst eens bij bart smit liggen... ik gebruik nu een dik speelkleed.
Ik had een gewoon kleed in de kamer liggen maar inderdaad overal behalve op dat kleed, zo lang ze nog niet erg goed vooruit komen werkt het misschien wel maar ze blijven er echt niet lang op zitten hahahaha
Geweldig zijn die dingen, wij hebben tegels op de vloer en wilde niet dat de kleine meid haar hoofd daar op zo stoten. Nu hebben wij een speelmat met letters en cijfers die eruit kunnen. Ook van die puzzelstukken, helemaal blij mee. Zo groot en lekker zacht. Ideaal voor het spelen en straks ook leuk om van te leren
Wij hebben ook het speelkleed van Kidsimpulz. Ik had een gewoon speelkleed, maar madam rolde daar met 3 maanden al vanaf en lag er dus vaker naast als erop . Het Kidsimpulz speelkleed is lekker groot en aangezien wij er zelk ook graag warmpjes bij liggen is het voor ons een uitkomst! (koude houten vloer!) Ik denk trouwens wel dat het op jou tegels een stuk makkelijker leren kruipen is, volgens mij komt ze op ons kleed ook niet makkelijk voorruit. Ben benieuwd of het wat is!
Ik heb een picknickkleed van de hema op de grond liggen. Plastic van onder, stof van boven en ook nog gevoerd. Van de zomer leg ik 'm lekker in de tuin op de tegels of op het gras.
Wij hebben zo'n kleed waarop wegen en huizen zijn gedrukt, zodat de jongens er met autootjes overheen kunnen rijden. Maar die hebben we al van baby af, het is ook een lekker warm stug kleed om op te leren kruipen en zitten.