Ik werk vierfagen in de week van negen tot zes. Ik werk in een winkel waar ik eigenlijk de hele dag sta en loop, ook moet ik veel tillen en bukken. Heb twee keer per dag een kwartiertje en tussen de middag een uur pauze. Ik merk dat ik tegen de middag aan flink moe begin te worden, last van mijn rug heb en misselijk word. Ik heb op het werk nog niks gezegd over mijn zwangerschap. Nu zag ik dat ik straks recht heb op meer pauze en een afgesloten ruimte met bank ofzo. Dat laatste valt bij ons niet te realiseren. Ik zit met pauze op het kantoor (waar mijn baas gewoon rookt). Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik heb ook een staand beroep en werk fulltime. Ik heb een uur pauze per dag. Het klopt dat je recht hebt op extra pauzes, maar eigenlijk kom ik hier nooit aan toe. Als het druk is, ga je toch door. Behalve een kantine met wat simpele stoeltjes, is er bij mij op het werk ook geen rustruimte. Wat mij helpt, is om mijn tempo constant te houden. Niet te hard heen en weer rennen en niet te erg versnellen als het druk is. Gelukkig heb ik lieve collega's die me goed helpen en de zware dingen voor mij doen. Succes! Want het is soms best pittig.
werk ook fulltime in een winkel, ook geen extra pauzes of rustruimte. heb inderdaad mn tempo wel wat aangepast en kon niet de hele dag achter de snijmachine staan omdat ik dan protest schoppen kreeg hihih. ben met 36 weken met verlof gegaan.
Het grote nadeel voor jou is dat die debiel (sorry, kan er gewoon geen ander woord voor verzinnen die voldoet...) van een baas gewoon rookt daar binnen!! Maar goed, ik neem gewoon extra pauzes. Niet als ik alleen sta zonder collega's, dan pak ik een kruk die ik hen geregeld en die bij de kassa staat, ga ik daar even zitten. Ook al zijn wij onder bemand, ik neem toch een extra pauze in de middag. Je kindje is op dit moment het belangrijkst, dus daar moet je goed voor zorgen.
Ik werk in een dierenspeciaalzaak dus zit niet alleen achter de kassa. Loop de hele dag door de winkel, zittend werk is er bij ons niet. En Tja, die baas van me, ik hoop dat hij als ik het verteld heb meer rekening met me houd(t) (ben niet zo goed in spelling. Heb nu zowiezo flinke rugklachten waarvoor ik morgen naar de fysio ga dus heb al aangegeven dat ik tussendoor meer ga zitten.
Ik werk ook in een kledingwinkel als leidinggevende. Ik heb een half uur lunchpauze en een kwartiertje tussen de middag. Het is een winkel met best een oppervlakte en wij doen alles zelf. Het is hard werken en ik heb van 9 tot 18.00 gewoon mijn hardloopschoenen aan ;p. Op sommige dagen meer dan andere. Andere dagen ga ik achter de manager zaken doen. Maar extra pauze neem ik niet, is niet echt nodig geweest. En hurken en tillen ja dat doe ik ook. 30 weken en ik ga gewoon voor de 36 weken!
En een rokende baas dat kan echt niet! Hij gaat.maar lekker buiten staan zoals het hoort? Ik zou het niet pikken.
ik werk ook in een winkel ( dier tuin en bbq winkel) ik doe de dierenafdeling. ik moet het vandaag zeggen omwille van zakken dragen van 1-25 kg. ik ga proberen te vragen voor een limiet van 10 kg. en een merge naar andere afdelingen toe nu het tuinseizoen begint. ik wordt wel moe ben ben gelukkig (nog) niet misselijk. ik vind het wel leuk om rond te wandelen en omdat het nu wat rustiger is in de winkel valt het wel mee.