Ruggeprik pijnlijk om te zetten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door basbousa, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag,
    ik heb al twee keer een ruggeprik gehad en daar niets van gemerkt. Ik had toen al wel flinke weeën en ben daar ergens tussendoor geprikt.
    Maar nu ga ik een geplande ks krijgen, dus ben ik heel erg bij (en helaas ws. enigszins angstig vanwege lichte prikangst). Ik vraag me dus af of en hoe pijnlijk het zetten van een ruggeprik is. Ik zie er toch wel tegenop, omdat ik het nu van tevoren weet.

Anyone?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een geplande ks gehad met Louise en de ruggeprik is mij 100% meegevallen. Eerst kreeg ik een verdovingsprikje, soort speldenprikje voelde ik en toen de ruggeprik zelf en dat voelde ook aan als een speldenprikje. Voordat je auw kunt zeggen doet het al geen pijn meer ;)

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, fijn om te horen.
    Wat ik er prettig aan vind, is dat ik niet zie wat ze doen. Ik kan dus ook niet wegtrekken ofzo (wat ik altijd doe als ik bv. geprikt word voor bloedafname).

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    mij viel het ook 100% mee. Het was dat ik het koud had dat ik een beetje rilde en tussendoor weeen had. maar het was absoluut niet pijnlijk!

5. Seth

Seth Niet meer actief

heb hier een ruggeprik gehad voor een blaasoperatie..... (had dus geen weeen :D)
    het zetten van de prik was maar een klein prikje..... eigenlijk te verwaarlozen..

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

de ruggenprik zetten viel ontzettend mee,

alleen hadden ze hem niet goed gezet :( ik voelde alle weeen nog, dus dat "nog lekker slapen " of ik heb niets gevoeld door de ruggenprik" gaat voor mij helaas niet op :p

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

De ruggeprik bij de ks heb ik toen niets van gevoeld.
    Had toen ook al 3 dagen lang weeen en de laatste dag aan 1 stuk door zonder tussenpozen.
    had verwacht dat ik bij de 2e bevalling (vaginaal) ook niets zou voelen van een ruggeprik, maar viel dat even vies tegen.
    Jeetje wat heeft me dat onwijs zeer gedaan, ondanks de knalweeen die ik had.
    En de 1e keer was nog verkeerd ook, dus moest nog een keer.
    Heb naderhand nog een tijdje last van enorme rugpijn gehad.

8. bink1976

bink1976 Actief lid

20 apr 2009
    478
    0
    0
    hier ook weinig van de ruggeprik gemerkt bij geplande ks, het infuus prikken deed zeerder!

9. Miniman

Miniman Niet meer actief

Ik heb er ENORM tegenop gezien.... (ook door mijn overgewicht was ik bang dat het fout zou gaan) maar allemaal onnodig gebleken want het viel ontzettend mee. Ik zou het zo weer doen.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik heb van beide ruggeprikken (1ste spoedkeizersnee 2de geplande ks) niets gemerkt.
    Ik vond het infuus prikken veel irritanter.

Groetjes Anita

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb er eigenlijk niets van gemerkt. Alleen dat de anesthesist zei dat ik nu kou door mijn rug ging voelen en dat klopte. Toen zat de ruggenprik er dus al in.

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik voelde meer van de verdovingsprik dan de ruggenprik.
    Ook het infuus zetten (vooral toen de eerste keer door de ader heen werd geprikt..) deed meer pijn..

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Van het zetten heb ik bijzonder weinig gemerkt. Gebeurde bij mij overigens ná de bevalling (was omdat de placenta handmatig verwijderd moest worden) en ik ben echt als de dood voor naalden! Hahaha! Gelukkig voelde ik er echt nagenoeg niets van.

Het enige wat ik wel had, maar dat was niet het zetten, was dat ik doordat mijn benen omhoog lagen het enorm benauwd kreeg! Schijnt te komen doordat de vloeistof dan 'terugloopt' ofzo, waardoor je naar boven toe ook een beetje verdoofd raakt. Je longen dus ook!
    Dat vond ik wel ff eng.
    En ik werd vreselijk misselijk, maar daar kreeg ik iets voor, gelukkig.

Nou ja, ik wil natuurlijk niemand bang maken, maar ik had van deze dingen nog nooit gehoord; had het wel prettig gevonden als ik vantevoren had geweten dat dit soort dingen kunnen gebeuren :D

14. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    ik heb tijdens de weeen door de ruggenprik gekregen en was daar heel bang voor maar heb er nauwelijks wat van gemerkt!!
    Moest zelfs 2 keer de 1e keer zat hij niet helemaal goed...

liefs Nina

15. adi

adi Niet meer actief

Van de ruggeprik voelde ik volgens mij niks. Ik vond het veel erger dat ik me voorover moest buigen als een 'zoutzak', dat kon ik bijna niet volhouden.
    Ik vond de infuusprik 10x erger :(, heb echt als een mietje liggen piepen. En heb 100x geroepen: ik wil geen katheter want die pijn kan ik niet verdragen!! (voelde ook niks van)

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ruggeprik en verdovingsprik waren niks.....wat eht meeste pijn deed (behalve idd het infuus!) was het duwen op mijn wervels om de juiste wervel te vinden voor de prik, terwijl je met je dikke buik voorover gebogen moet blijven zitten! Dat was geen pretje, omdat ze bij mij de juiste wervel niet 1-2-3 kon vinden (heb wat rugprobleempjes, dus wervels staan niet helemaal recht)

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier een minder prettige ervaring (sorry)
    Ik kreeg een ruggeprik tijdens de gewone bevalling, maar is 3x misgeprikt en uiteindelijk met de laatste poging zat ie eindelijk (oef)

De ruggeprik die ik kreeg omdat de bevalling uiteindelijk een spoed keizersnee werd.....was veel minder erg! Die zat er zo in!
    Het gekke was dat ik dacht Prik= prik, maar dat bleek toch echt een andere te zijn.

Suc6

Mirre

18. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Een vriendinnetje van mij heeft het ook gehad en het deed echt niet zeer! Je voelt het wel maar niet pijnlijk! :)

Al die horrorverhalen die hier de ronde over doen he! terwijl ik ook alleen nog maar positieve verhalen heb gehoord over dat de pijn echt te verwaarlozen is!

suc6

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb nu 4x een ruggenprik gehad en die zat er alle keren in 1x goed in. Het verdoofde gevoel vond ik wel alle keren vreemd. Net alsof je onderlijf niet van Jou is.

Succes.

20. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Van de 1e 2 keren bij mijn ks heb ik niet veel gevoeld alleen 3e keer wel. Ik dacht dat het wel ff gepiept zou zijn. Nou, de verdoving brandde, niet normaal. Het deed zeer. De echte prik daar voelde ik gelukkig niets van, alleen dat er geduwd werd tegen mijn rug.

Deel Deze Pagina