Wie heeft er ook een tuin zonder gras?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feestmuts, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Hoi meiden,

Wij hebben een tuin die helemaal betegeld is, dus zonder gras.
    Onze dochter is 10 maanden en vraag me af hoe ik voor haar de tuin leuk kan maken.
    Hoe hebben de mama's zonder gras dat gedaan?
    Ik zat te denken aan van die foam puzzelstukken weg te leggen met een kleed erop of misschien een stuk kunstgras wat je dan in de winter weer weg kan halen?
    Iemand nog leuke ideeen om er een leuke tuin voor mijn dochter van te maken?

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Onze achtertuin is 15m lang en helemaal bestraat! Zomers leggen we een heel groot kleed neer met lekker allemaal speelgoed etc.. en tegen de tijd dat het minder word ruimen we het allemaal op. Wij zitten ook te denken ook een stukje kunstgras neer te leggen trouwens

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier ook een betegelde tuin zonder gras, ik haat gras, ik kan al niet eens een bloem of plant in huis levend houden ( in de tuin ook niet trouwens ) dus nee hier geen gras in de tuin ;)

Wij leggen inderdaad ook altijd een groot kleed neer waar ze op kunnen spelen en zomers staat ook het grote zwembad op, emmertjes met water voor die kleine, een auqua play etc

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij hebben gras en zouden het niet willen misschien maar ik heb wel een tip. Kijk eens voor een echt picknickkleed. Deze zijn vaak gevoerd en dus dikker dan gewone kleden. Vaak zit er aan de onderkant ook een waterdichte laag waardoor evt. kou en vocht niet door het kleed komt.

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nog geen tuin ( bouwput) maar hier wordt ook alles bestraat. uit ervaring weet ik geen probleem, op een kleed blijven ze toch niet zitten. die van mij gaan bv bij mijn moeder het liefst met hun blote voeten over het grind wandelen ( tja)

6. Euhh waarom heb je gras nodig voor je kinderen? Je kan toch gewoon een glijbaan neerzetten met van die zachte tegels of die puzzelstukken waar jij het over had.. zwembadje met speelgoed.. een leuk speeltentje of huisje. Ik zou niet weten wat ik met gras zou moeten!

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier ook een tuin die geheel betegeld is. Lekker een kleed op de grond, met mooi weer een zwembadje op en verder heb ik sowieso een glijbaan, wipwap en zandbak staan.

8. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Babyengel, had altijd het idee in mijn hoofd dat kinderen fijn op gras kunnen spelen, vandaar dat idee haha :)

Bedankt voor jullie tips in ieder geval!! Heb al wat ideetjes opgedaan!
    En weet bijna zeker dat als ik iets van een kleed wegleg, ze daar toch niet meer op blijft liggen haha. Maar is meer een fijne gedachte voor mezelf dat ze toch zacht kan liggen :p
    Denk dat ik toch eens ga kijken voor zo'n picknickkleed, klinkt ook wel fijn!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.156
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een dik 'kleed' (oude slaapzak open geritst) voldeed prima toen onze zoon nog niet kroop. Toen hij eenmaal ging kruipen, vond ik het toch wel sneu zo op de blote knietjes over de tegels. Hij leerde al snel op handen en voeten 'kruipen' dus zonder knieën op de grond. Maar dat speelt toch minder lekker hoor! In die periode heb ik gras op zich wel gemist. (Hoewel hij bij mijn ouders lange tijd niet eens op het gras durfde ;))
    Afgelopen zomer kon hij lopen en maakt het niet zoveel uit. Hij was amper de zandbak uit te krijgen. Dus toen miste ik het gras niet meer.

Vorige week kroop hij wel weer even over de tegels met een autootje. Inmiddels vind ik dat eerder zonde voor de broek dan voor de knietjes. :) Dus ik denk dat er deze zomer toch weer iets moet komen. Niet meer dat dikke kleed, want dat rijdt natuurlijk niet lekker met de auto. Misschien een extra speelkleed met wegen erop ofzo. En in zijn huisje + naast de zandbak willen we nog kunstgras of rubber tegels. Maar kunstgras is wel vrij prijzig, aangezien we maar een klein stukje nodig hebben en er wel een minimum afname is in de winkel. Op Marktplaats heb ik vorig jaar geen geschikt stuk kunnen vinden.

10. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hier steenen gras, nou mooi niet dat mijn zoontje in/op het gras heeft gespeeld

Ik heb zelf 3 katten en er lopen er nog meer van uit de buurt, die poepen in het gras en vogels mee brengen en ze achterlaten

Van de zomer gaan we alles bestraten voor, zij- en achtertuin, voor mij geen gras meer.

Vieze wormen, en beesjes bah :)

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hier alleen stenen gras is vaak vochtig en neemt alles mee in huis

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wij hebben kunstgras maar dan wel de echte dus niet de grap versie van de kwantum of iets. Daar hoort ook een ondergrond onder, aangezien wij tennisbanen aanleggen hebben wij ook lava eronder voor stuit effect en watwedoorlatendheid. Dat vind ik erg fijn voor de kids en zacht voor zwembad e.d.

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

Maar dan rubber tegels of kunstgras want als je een glijbaan van 1.50 hoog hebt dan valt dat aanzienlijk beter dan op tegels kan ik je vertellen haha

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben kunstgras.... :p
    Vind dat wel ideaal voor de kids. Trampoline staat er op, en ze picknicken er vaan onder. Verder ook alles betegeld.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben de boel ook volledig betegeld. Ik heb er met mooi weer een groot dik picknick kleed van de hema in de tuin liggen en een groot sprei. Als baby lag mijn jongste heerlijk op het picknick kleed te spelen maar ook mijn oudste legt vaak met haar vriendinnen de kleden op de grond om lekker te spelen.

16. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.388
    865
    113
    home sweet home
    Hier stuk kunstgras, bevalt prima. Ideaal dat er ook geen kale plekken komen waar bijvoorbeeld de glijbaan altijd staat.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hadden ook 15 meter betegelde tuin en we hebben gras gelegd :)
    Niet overal maar wel een flink stuk.

18. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben ook alles betegeld en een hoek ligt met rubberen tegels waar het speelhuisje en de glijbaan staat.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ik vind gras juist zo heerlijk! Niet zozeer voor de kinderen trouwens, maar vind het zelf zo lekker voelen. En die beestjes die erin krioelen en de vogels die erop af komen, geweldig! :) Kunstgras vind ik dus helemaal niets ;)

Maar ik vind gras voor kinderen dus niet persé nodig, ze kunnen er niet echt iets mee op zich. Hier vinden ze het wel lekker om in het gras te zitten en te liggen en te voetballen enzo. En spinnetjes kijken en het gras water geven. Maar ik denk niet dat ze het zouden missen als we het niet zouden hebben.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook alleen tegels. Toen Elin nog niet kon lopen had ik buiten altijd zo'n groot Hema kleed liggen waar ze op kon zitten/rollen met wat speelgoed.

Nu is ze iets ouder ( 19 maanden ) en vermaakt ze zich op loopauto's, op zo'n plastice wiebelwip, in de zandbak of aan de watertafel.
    O ja en stoepkrijg is ook helemaal leuk :) Vond ze rond die leeftijd vooral erg leuk om doorheen te kruipen

Deel Deze Pagina