Hi, Ik ben na een miskraam weer zwanger. Ik heb al een kindje van bijna 3 en tijdens haar zwangerschap was ik zeeeeeeeeeeeeeeeeeer misselijk, ben toen met 8 weken al 1 week opgenomen geweest ivm spugen en uitdroging. Ik begon te spugen bij 6 weken. Bij 2e zwangerschap (die dus uitliep op een miskraam) was ik in t begin (vanaf week of 6-7) wel misselijk. Vooral nadat ik wat gegeten had. Later was dat weg en nu is het dus duidelijk hoezo. Ik ben nu iets langer dan 5 weken en ik heb weinig last. Wel steekjes onder in de buik en liezen maar verder niet misselijk. Sinds gister af en toe maagzuur dat wel. Maar ik ben dus bang. Bang dat als ik niet misselijk ga worden zoals de 1e zwschap het dus ook weer een miskraam wordt. Zijn er mensen die zoiets gelijks hebben meegemaakt en die bij de 2e zwangerschap helemaal niet misselijk waren oid? Ik weet dat het nog pril is en dat ik zomaar volgende week de longen uit mun lijf kan kotsen maar toch, ben gewoon bang. Hoop zooo vurig dat t deze keer wel goed gaat komen. Waarschijnlijk krijg ik over ongeveer een weekje al een echo in het ziekenhuis. Dat is de vk aan t regelen. Maar toch... dat zegt nix. De vorige keer op 8 weken ook echo gehad, hartje klopt en bij de 10 weken echo was er nix meer.... Iemand iets opbeurends te vertellen?
Ik heb hele goede pillen gehad voor de misselijkheid. Ik ben erg veel afgevallen maar met die pillen werd het allemaal erg dragelijk. Ik weet niet of je bij je 1e kindje in de zomer zwanger was? Maaf voor snel uitdrogen zit je nu wel in een hele goede tijd ivm de kou en weinig zweten. Als het echt weer zo erg word/ is gewoo naar je huisarts gaan of vk en je zorgen uitspreken en om die pillen vragen
het kan heel goed zijn, dat het nu anders is. niet alle zwangerschappen zijn hetzelfde, ook niet bij een vrouw. ik begrijp je angst heel goed en kan denk ik je angst ook niet helemaal wegnemen, maar het is dus heel goed mogelijk. mijn moeder is van mijn zus bijna niet misselijk geweest en bij mij heeft ze 9 maanden lopen spugen, dus het zegt echt niets. ben je ongerust, overlegt dan eens met je vk, misschien kan zij je angst wel wegnemen. in ieder geval heel veel succes en sterkte en probeer je ondanks alles niet al te druk te maken. liefs tascha
@Fleur1: Ik geloof dat je de vraag niet helemaal hebt begrepen. RedRose is bang om NIET misselijk te worden ivm eerdere miskraam. Ik ga met Tascha mee. Iedere zwangerschap is anders, maar door je eerdere ervaring snap ik heel goed dat je onzeker bent nu je niet misselijk bent. Ik wil je zeggen dat ik hoop dat het goed zit en dat je een fijne zwangerschap krijgt.