wie heeft er ook geen contact meer met vader/moeder?

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb ook al zo'n 7 jaar geen contact meer met mijn vader en vind het goed zo.

Maar ik vraag me af, hebben jullie ook mensen in je omgeving die dan vinden dat je te streng of te hard bent en zeggen dat het toch je vader is?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Het valt me trouwens wel op ( en niet alleen hier )

Dat als er geen contact met een ouder is dit toch vaker een vader is dan een moeder.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja;) Mijjn moeder is ook zo'n kei om alles om te draaien zodat ik de boeman ben. Behoorlijk frustrerend want dat deed ze altiijd al.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat een heftige verhalen lees ik toch hier....pffff meiden echt...

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

O ja hoor! Eerst was ik daar wel gevoelig voor en trok ik me het wel aan.
    Maar nu: ik word alleen nog maar pis en pisnijdig als iemand er een woordje klaar over heeft.
    Ik ben daar keihard door geworden.
    Mensen mogen aan mij best iets vragen over het hoe en wat, maar zich er niet mee bemoeien of klinkklare onzindingen gaan zeggen van : het is toch je vader hè, want dat is hij niet, nooit geweest en zal ie nooit worden.

Mijn man zn vader is al lang overleden. Wat ik dus wel erg vind, is dat mijn kinderen dus geen opa hebben.
    De vader van mn vriendin is altijd zo gek met zn kleinkinderen!
    Stoeien, gek doen, helpen ergens mee.
    Daar kan ik echt plaatsvervangend van genieten, maar ondertussen huilt dan mn hart, omdat ik en mn kinderen gewoon ontkent worden in mn biologische verwekker zn leven. :(

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mamakelly ik heb dat ook vaker. Ze hebben hier wel nog mijn schoonouders gelukkig. Maar toch mis ik het voor hun....een oma en opa die ze overal mee naartoe neemt. Dat doen mijn schoonouders namelijk nooit.

7. lioness74

Ja lov23, dat verdriet heb ik dan weer wel.
    Dan denk ik: het had allemaal zo anders kunnen zijn.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is ook normaal hoor.....liever had je het anders gezien ik ook;)....
    Maar moet zeggen dat ikzelf ook nooit een opa en oma heb gehad en dit nooit heel erg gemist heb als kind. Je weet gewoon niet beter;)
    Maar nu denk ik wel eens hoe heerlijk het moet zijn om zoveel familie te hebben.....altijd wel iemand waarbij je terrecht kan....

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Dames even update : Ik heb vandaag nare email gestuurd naar mijn vader toen kreeg ik alleen als reactie : Ik hou van jullie schatjes ! Ehmm oke toen werd ik dus nog bozer en heb hem terug gemaild dat wij niet van hem houden en dat hij mag rotten in de hel.. Toen kreeg ik telefoon van hem opeens was hij zogenaamd heel lief ik zei spoor jij wel?? En hij verzint nog steeds leugens dat ik zogenaamd paar jaar terug geld wou voor sigaretten? Ehmm ik rookte toen niet eens? En nog steeds mijn moeder de schuld proberen te geven van de scheiding bahhhh ik ben er helemaal klaar mee wat een gestoorde vent!

10. lioness74

Hebben wij dezelfde vader?
    Ik vind het zo erg voor je, heb het zelf allemaal meegemaakt.
    Hij geloofd in zn eigen leugens, en heeft daar zijn eigen waarheid van gemaakt.

Die van mij was ook erg op geld belust: toen mijn broertje stierf, wilde hij een deel van het laatste salaris van mijn broer, voor de gemaakte kosten van het op en neer rijden naar het ziekenhuis in Rotterdam....de gek!
    Hij bulkt van het geld. :x

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oww echt volgens mij hebben we dezelfde vader mijn vader heeft een paar huizen en geld zat maar steeds maar steeds praat hij over geld. Ow en ik heb ook nog gehoord van mijn opa dat hij denkt dat ik niet goed ben en dat ik misschien naar een dokter moet ik ben gek volgens hem :d:d

jemig wat erg trouwens dat hij zelfs geld wou voor de kosten van het rijden:$:$:$:$:$

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Sorry maar ik vind de manier hoe jij met vader om gaat, wat je tegen hem zegt absoluut niet kunnen. In je openingspost schrijf je dat je boos werd omdatvje vader belde om te vragen hoe het met je zoontje gaat omdat hij via fb vernomen had dat hij ziek was. Wees blij dat hij belt! Je hebt hem toch ook niet persoonlijk op de hoogte gebracht dat hij ziek was?
    Hoe kan je van je vader verwachten dat hij normaal contact met je heeft als je het zelf niet doet? Ik vind het eigenlijk alleen maar knap dat hij toch belt ookal weet hij dat hij van jou de volle lading kan krijgen.
    Er zal vast een hoop aan vooraf gegaan zijn waardoor je zo op je vader reageerd, heel vervelend. Maar een verhaal heeft twee kanten en jouw reakties lokken ook een hoop ellende bij hem op. Als er iets is geweest wat ik van de afgelopen jaren heb geleerd is dicht bij jezelf te blijven en je niet verlagen tot het niveau van de ander. Als je zelf gewoon blijft toen, valt jou niks te verwijten.

Helaas hebben we al 7 jaar geen contact meer met mijn schoonouders. Zal hier niet het hele verhaal schrijven want dat is behoorlijk heftig en lang. Maar ik kan met recht zeggen dat we ze altijd netjes hebben behandeld en ons nooit iets te verwijten valt.

13. lioness74

Hij wil haar gewoon uit haar tent lokken, omdat ie weet dat ie dan een heftige reactie terug kan krijgen van haar, zodat hij daar dan weer zielig over kan gaan zitten doen bij anderen.

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja oke je hebt gelijk maar ik heb zovaak zijn leugens aangehoord en zovaak ellende gehad dat ik zo reageerde normaal doe ik ook niet zo hoor maar ik wil gewoon geen contact meer maar dat snapt hij niet en iedere keer als die belt krijg ik steeds andere leugens van hem te horen het gaat steeds maar over geld terwijl we eigenlijk nooit geld hebben gekregen van hem. In zijn beleving heeft hij heel veel gedaan voor ons. Maar dat is niet zo ja heel veel qua ellende

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja dat klopt helemaal want hij heeft gelijk mijn opa gebeld en heel zielig zijn verhaal gedaan en mijn opa gelooft hem , mijn vader is een engeltje volgens hun .Heb opa vandaag gesproken en mijn vader heeft tegen opa gezegd dat hij helemaal niks over geld heeft gezegd terwijl mijn broer bij me was toen ik met hem sprak en de speaker aanstond dus mijn broer heeft alles gehoord

16. twinkle star

Maar dan kan je toch ook een nette mail sturen dat je geen contact meer wil en als hij belt dit zeggen of niet meer opnemen? Dat er een verleden is is duidelijk. Makkelijk is het niet ik weet het uit ervaring maar blijf netjes dan kun je trots op jezelf zijn.

17. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ik zou niets per e-mail sturen. Dit vind ik erg onpersoonlijk. Hou de eer aan jezelf. Als jij op deze voet niet verder wilt met je vader, dan leg dat uit. Mijn man heeft het contact onlangs met zijn moeder verbroken. Heeft haar gebeld en de kans gegeven om 's avonds langs te komen en te praten. Dit wilde ze niet. Ze had het verleden afgesloten (lees mijn vorige post) hierop heeft hij geantwoord dat hij zijn consulie dan haalt uit de papieren van Bureau Jeugdzorg en dat ook zijn deur sluit.

Geen woorden meer aanvuil maken en iets uitlokken. Dat lost niets op en je zal je er waarschijnlijk niet beter door voelen. Succes, makkelijk is het niet. Het heeft mijn man 20 jaar gekost om deze stap te zetten.

18. twinkle star

Maar meid, hij heeft toch ook recht om boos en "zielig" te zijn? Het is niet niks wat je hem gezegd hebt en op welke manier. Op deze manier wordt er partij voor hem gekozen. Probeer netjes te blijven zodat jouw niks te verwijten valt. Dan heeft hij geen reden om te klagen. Doet hij dat toch dan weet je dat jij het wel netjes gehouden hebt.

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

met nare email bedoel ik : papa ik wil geen contact meer met jou , omdat jij ons in de steek hebt gelaten en wij steeds teleurgesteld worden. ( IK ben religeus dus ik had ook geschreven, hoe ga jij dit als je dood bent verklaren aan god) je hebt ons eigenlijk halfwees achtergelaten. Ik ben het zat om teleurgesteld te worden. Ik wil ook niet ddat je opa en oma hiermee lastig valt want ik wil echt geen contact meer.

Zo'n mail had ik geschreven . Dan schrijf je toch niet ik hou ook van jullie schatjes terug??

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja klopt achteraf had ik ook spijt van dat ik rot in de hel heb geschreven want als hij dit laat lezen aan anderen, krijgt hij gelijk. Dan ben ik de boosdoener. Maar ik kon mijn emoties niet bedwingen ik was zo boos:)

Share This Page