Ja vandaag is het weer eens zover ..........mijn man heeft middagdienst en ik zit hier weer alleen thuis met het eten. Normaal word het dan bestellen of zo maar dat ben ik nu ook wel weer een beetje beu. Nu is mijn vraag: Wat eten jullie als jullie man niet thuis is? gaan jullie dan toch uitgebereid staan koken of word het hap klare snelle hap?
Mijn vriend zit in het leger en eet dus 3 á 4 dagen per week niet thuis. Op dit moment zit hij voor een paar weken in Afghanistan. Ik maak vaak eten klaar voor 2 dagen, gewoon waar ik zin in heb. Maar ik doe ook wel eens lekker een broodje in de oven. En heel af en toe een kant en klaar maaltijd. Ik vind het ook niet echt leuk om alleen te eten, maar hoezo is het raar om alleen voor jezelf te koken? Je moet toch ook eten.
Hier ook een sponsor van de kant&klaar, heb meestal geen zin om voor mezelf te koken. Ik werk zelf onregelmatig en mijn vriend eet soms 's avonds niet thuis.
Stoommaaltijd van de AH of de ambachtelijke poffertjes van de AH die zijn ook lekker. Of soms een maaltijdsalade
Ik eet niet vaak alleen,maar als het gebeurd dan eet ik meestal een bordje pap, of ik zet voor mezelf de pan aan. Als ik het van te voren weet haal ik een kant en klaar iets of eet gewoon een broodje
Meestal pizza of ik gooi wat in de wok. En heel soms trakteer ik mezelf op mcDonalds,maar dan zit ik na een half uur met spijt op de wc... Weet niet wat ze daarin gooien maar mijn darmen vinden het vreselijk!
Als ik alleen eet (en dat is vaak) kook ik altijd voor mezelf. En lekker ook 8) Meestal iets wat hij niet lust maar ik wel. Ik vind het juist raar om te lezen dat mensen níet voor zichzelf koken. Je kookt toch niet alleen voor een ander, het is toch ook een beetje zelfverwennerij? Ik heb 8 jaar alleen gewoond, zou toch wel ongezond zijn als ik 8 jaar op afbakbroodjes en pizza's had geleefd. Enne...broodjes als avondeten...dat is voor mij na een dag hard werken echt niet genoeg hoor
Ik zorg dan dat ik die dag ervoor wat extra heb klaargemaakt, zodat ik dat nog op kan warmen. En als ik daar geen zin meer in heb (2 dagen achter elkaar hetzelfde eten is niet altijd lekker natuurlijk) dan heb ik altijd nog wel wat kant-en-klaargerechten of een pizza ofzo in de vriezer zitten.
Mikki. denk dat als je idd alleen woont of heel vaak alleen eet je sneller voor jezelf kookt omdat je toch je vitamines enzo nodig heb, maar ik eet misschien 1x in de 3 maanden alleen ofzo.. en heb dan geen zin om anderhalve aardappel te schillen en een potje doperwten open te maken hoor haha. Vind een keer lekker makkelijk ( ongezond) juist een traktatie. Snel en lekker/gezond is trouwens ook een aardappelschotel uit de diepvries... hoef je alleen op te bakken en dan heb je toch je aardappelen,vlees en groente.
Meestal doe ik een grote bak sla met alles erop en eraan...want dat eet hij niet...morgen eet ik ook alleen maar denk dan te buiten te gaan aan van die kleine loempia's ... maar ik ben dan ook zwanger
Anderhalve aardappel ja, da's dan wel een beetje onzin inderdaad. Ik haal dan meestal van die voorgeschilde aardappels, zo'n klein zakje van een euro. Of ik neem rijst (ik heb een rijstkoker, dus da's ook makkelijk). Ik krijg trek trouwens...
ik ook mikki. O .meestal oven aardappelen of gebakken aardappelen, of gekookte aardappelen(in de oven) met boter/zure room en zout. , ik vind het erggg lekker, mijn man houdt niet zo veel van aardappelen.
Ik eet 5 dagen per week alleen (met Kynan dan). Meestal eten we op zaterdag frietjes, voor de rest kook ik elke dag vers, niet minder uitgebreid dan wanneer we samen eten. Vind koken ook erg leuk, dus...
uhm Ik kook meestal iets was mijn vriendjelief niet lust! meestal maak ik meer zodat het de vriezer inkan..! zodat ik het gewoon opkan warmen!..
brood, heerlijk! Ik ben er verslaafd aan! Met heerlijk dikke vette laag pasta op of pindakaas met een laagje suiker...mmmmm
Wat ik eet als mijn vriend niet thuis is wanneer hij middagdienst heeft, dat is heel simpel alles wat hij niet lust en wat ik lekker vind. Dus als ik bijvoorbeeld zin heb in stamppot, dan is dat zo'n dag waarop ik dat heerlijk kan eten. Left overs gaan voor de vriezer in voor als een keer geen zin heb om te koken en we een versie van de "wat zullen we eten vanavond" dag hebben. Meestal valt er wel wat te kiezen in de vriezer en als we dan toch samen eten dan eet hij wat hij lekker vind en ik ook grtz saz
Ik eet zeer regelmatig alleen. De ene keer kook ik wel, de andere keer haal ik iets of een kant en klaar maaltijd of ik bel mn ma of schoonma, of ik aan kan schuiven 8) . Ik kook ook nog weleens de dag van te voren net even wat extra's zodat ik de volgende dag dat kan opwarmen. Maar als ik voor alleen mijzelf ga koken maak ik meestal iets van Maccaroni, Spagetti, Alleen groente zonder iets erbij, Een salade, meestal maak ik het dus niet te moeilijk. Tostie of een blik soep valt ook nog wel eens in de smaak. En is makkelijk en snel klaar. Vanavond is ie ook niet thuis met het eten, maar ik heb geen zin om te koken dus neem ik een bordje vla toppunt van makkelijkheid vandaag.
mijn vriend eet een avond in de week niet thuis, toevallig op dinsdag, vandaag dus. Heb nu een pizza in de oven staan, eet er dan wel sla bij. koop ook vaak een maaltijdsalade of soep ofzo. Ga eigenlijk dan niet koken voor mezelf. Als hij bijv naar een festival is en dus dagen weg is kook ik wel, maar zo voor 1 avond is het niet zo erg.