Ik heb even een klein vraagje: Ik ben 7 weken zwanger en ik ben reeds 2 tot 3 kg bijgekomen. Is dat normaal? Ik snoep helemaal niet en eet niet meer dan normaal. Ik begrijp het niet, ik heb al gecheckt op het net en normaal gezien mag je niet veel bijkomen de eerste weken. Zijn er nog mensen met die ervaring?
Ja hoor, dat kan best! Grote kans dat je dan straks juist weer een periode minder groeit. Je lichaam maakt nu grote hormonale veranderingen mee, waar iedereen weer anders op kan reageren. Ik ben ook heel veel aangekomen in die eerste weken (mede door het stoppen met roken vermoed ik) terwijl ik nu m'n buik duidelijk begint te groeien nauwelijks aankom!
Ik ben ook gestopt met roken en hierdoor kwam ik de eerste 6 weken al 2-3kg en nu ben ik 14 weken en alweer 5kg zwaarder in totaal. Ik begrijp er ook niks van want ik pas al mijn broeken nog wel (ja ietsjes strakker maar normaal 5kg aankomen zou ik niet eens in mijn broek passen). Dus ik denk dat het bij mij mijn darmen zijn of zo want ik kan ook heel slecht naar de wc gaan, eerst elke dag en nu 2-3 keer per week. Daar word je ook zwaarder van
Ik ben nog niets aangekomen. Wel iets afgevallen, door juist et gezonde eetpatroon Dus geen ervaring mee, maar ik zou me maar niet te veel zorgen maken hoor! Misschien houdt je wel wat meer vocht vast.... groetjes Mona
Ik was ook al 2 kilo aangekomen gelijk. Ik snoepte echt niks en was juist misselijk. De een komt sneller aan dan de ander. Nu ben ik al een tijdje niet meer zwaarder geworden. Nu in totaal 4,5 kilo aangekomen.
bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik kan me wel voorstellen dat dit allemaal wel dom klinkt dat ik met mijn gewicht inzit, maar het is sterker dan mezelf. BEn wel dolgelukkig dat we zwanger zijn
Dat zitten met het gewicht had ik ook heel erg. Ik wilde perse niet meer aankomen dan ongeveer 13-15 kilo. Nu had ik die psychologische grens toch overschreden en ineens voelde ik me lelijk en dik en zwaar etc. Nu zit ik op +18,4 en ik wordt steeds een beetje zwaarder. Ach het zij zo, maar ik zal wel een beetje blij zijn als die zware buik wat minder wordt. Al zal ik wel een heel leeg gevoel gaan krijgen, want mijn kindje laat de hele dag wel weten dat het er zit.
Hoi Fiekebolletje, ben je soms heel erg dun van jezelf? het kan zijn dat je dan in het begin eerder wat gewicht aankomt omdat je lijf vet (energie) gaat opslaan voor je zwangerschap. Groetjes Arielle
ik ben ook aangekomen, ik snoep wel eens af en toe, maar niet veel meer dan voor de zwangerschap. Ben nu ongeveer 3 kilo zwaarder
Ik kwam ook in het begin juist aan. Zolang je gezond eet en niet teveel snoept is dat helemaal niet erg. Dat stabiliseert zich straks wel. Wat je kunt doen is wat meer water drinken en iets minder suiker binnenkrijgen (let ook op frisdrank en sap). Dan zou ik me echt geen zorgen maken.