Ik heb een dringende vraag Reageren ovulatie testen ook op HCG? Ik zit nu op dag 10 na mijn curettage en heb net een ovulatie test gedaan en die is echt knal positief! Nu had ik gister al het gevoel dat ik ovuleerde dus vandaar de test zo vroeg.
Ja, de hormonen LH en HCG lijken aardig chemisch op elkaar. Dus hcg reageert ook met lh maar je kan je ovulatie dan weer niet meten met een hcg test. Dus je kan je lh piek ook hebben maar je kan ook nog steeds hcg in je lijf hebben. Ik zou er een zwangerschapstest tegenaangooien zodat je kan zien of het nog restant hcg is of toch je lh piek als hcg negatief is.
De reactie hierboven is niet helemaal juist. Helaas kunnen zwangerschapstesten ook reageren op een LHpiek. Er is hier zelfs een lid die 1-2 weken op de CB had door een (middels echo’s aangetoonde) LHpiek. Een zwangerschapstest doen heeft dus weinig zin want die kan positief zijn door een reactie op je LHpiek.
Ik heb zelf na mijn miskramen die verder waren dan 6 weken daarna alle keren nog 3,5-4 weken positieve zwangerschapstesten gehad. Zolang ze positief zijn is een ovulatietest niet betrouwbaar. Ik zou dat dus eerst checken. Verder krijgen vrouwen gemiddeld pas een week of 6 na curretage een eisprong. Ikzelf heb alle keren dat een mk opgewekt is een cyclus gehad daarna zonder eisprong van ongeveer 4 weken (ik temperatuur). Maar de meeste lichamen zijn door de miskraam behoorlijk van slag en dan duurt het even voor je cyclus weer op gang komt. Elk lichaam is anders maar ik zou er toch wel rekening mee houden dat het nog wel eventjes duurt voordat je weer een eisprong krijgt. Succes meis, hoop dat je snel duidelijkheid hebt.