Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 10

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    Nou de gyn heeft gebeld ik mag morgen om 14:10 komen. Ben benieuwd
    ...

2. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Hoi. Ik schrijf en lees ook graag mee! Wij hebben eerst n jaar geprobeerd zwanger te worden, toen een ma en curretage met 10 wk. Na een jaar weer zwanger en een gezonde zoon via een keizersnede. Toen hij 1,5 was weer begonnen enna 6 mnd zwanger... Kindje bleek een ernstige hartafwijking te hebben en is met 16 wk geboren. Daarna na 7 mnd een lege vruchtzak met cytotec geprobeerd maar uiteindelijk curretage. Nu oo dag 26 van mijn cyclus. heb het er moeilijk mee en fijn om dit te kunnen delen met jullie

3. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @misbrouwer: nee viel me 2x reuze mee. Eerst myfigyne geslikt en 36 uur later om de 12 uur 4x 2 tabletten cytotec. De eerste keer verloor ik binnen 10 uur het vruchtje met bloedverlies en lichte krampen.
    Tweede keer duurde het wat langer voor het opgang kwam, na 36 uur ofzo. Ook nu prima te doen.

4. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier alles langzaam weer opgepakt. Zal proberen hier wat actiever mee te schrijven maar even gebrek aan tijd. Meiden sterkte allemaal!

5. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    @Missbrouwer ja, het is echt zonde dat wij waarschijnlijk nooit meer onbezorgd die eerste weken zwangerschap ingaan. Aan de ene kant hoop je op een positieve test, tot het moment dat je m in je handen hebt. Dan beginnen alle zorgen opnieuw :(

@easypeasy ik hoop voor jou dat je miskraam snel op gang komt en dat je er ook snel vanaf bent. Met mijn ervaring van de afgelopen keer zou ik in het vervolg toch sneller voor een curretage kiezen, ondanks de risico's. Hoop voor jou dat het niet nodig is! Sterkte

6. Esther1

Esther1 Lid

9 jul 2014
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik vind het zo bijzonder om te lezen hoeveel vrouwen dit meemaken. Als ik dan die wachtkamer inloop bij de afdeling gynaecologie zie ik alleen maar dikke buiken en blije mensen (dat zal gevoelsmatig zijn). Ik zou het toch fijn vinden als ze dat wat meer zouden spreiden (als je bijv. voor een controle echo moet of alles weg is dat je niet tussen de zwangeren hoeft te zitten)?

@Missbrouwer spannend hoor. Ik hoop voor je dat het allemaal snel achter de rug is.

Ik heb vandaag een echo gehad en daarop was te zien dat het inderdaad een miskraam is en dat mijn lichaam alles al zelf heeft opgelost. Hierover was ik wel opgelucht!
    Nu hebben we 15 mei een afspraak om te kijken wat ze voor onderzoek zouden kunnen doen om te kijken waar de miskramen vandaan komen. Ik ben benieuwd of ze hierin wat voor ons kunnen betekenen.

7. Missbrouwer

Missbrouwer Actief lid

21 feb 2017
    207
    0
    16
    Vrouw
    Thuisblijfmama
    Sliedrecht
    @Esther1 ja ik kijk er ook echt niet naar uit om tussen de bolle blije mamas te gaan zitten straks :(

8. zainab2

zainab2 Lid

25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    Ja precies dat , tussen al die zwangere vrouwen moeten zitten terwijl jij weet dat jij weer een kindje bent verloren. Ik vond het elke keer moeilijk om niet te gaan huilen als ik daar in die wachtkamer zat.

@Babilu welkom , hopelijk ben je snel zwanger en gaat het deze keer goed.

Ik heb zelf ook 2x curratage gedaan. De 1e keer was echt snel voorbij. Helemaal geen bloed meer verloren daarna en nergens last van gehad. Maar die 2e keer ben ik heel lang blijven bloeden.
    Ik weet niet wat beter is , die pillen of curratage. Allebei heeft voor een nadelen. Mocht ik ooit weer in de situatie komen dat ik weer moet kiezen pillen of curratage denk ik dat ik toch voor curratage kies omdat je toch best vaak hoort dat met die pillen er restjes achterblijven en je een soort weeen krijgt. Met curratage heb ik het gevoel dat ze alles even goed schoonmaken en dat ik het daarna ook kan afsluiten.
    Maar het is echt een persoonlijke keuze.

Vraagje aan de dames die ook curratage hebben gehad. Toen ik wakker werd na de eerste curratage begon ik meteen te huilen en ik kon het gewoon niet stoppen. Ik was nog ontzettend suf en had het niet onder controle. De zuster zei dat het heel normaal was. Dus toen ik mijn 2e curratage kreeg had ik met mijzelf afgesproken om niet te gaan huilen wanneer ik weer wakker werd. Maar net als de eerste keer ik werd wakker en begon direct te huilen, niet omdat ik dacht aan wat er was gebeurd want ik was nog ontzettend suf maar me lichaam deed het gewoon vanzelf.
    Hadden jullie dit ook??

9. zainab2

zainab2 Lid

25 apr 2017
    41
    1
    8
    Vrouw
    @Missbrouwer sterkte straks , laat je weten hoe het is gegaan?

10. anijsje

anijsje Lid

16 aug 2012
    14
    0
    1
    zwanger worden haha
    amsterdam
    Lieve dames,

Denk dat we allemaal wat gemeen hebben.
    Is zo erg t te horen krijgen en dat t weg gehaald wordt.
    Ikzelf heb 3 miskramen totaal gehad een dmv curtagge @ zeinab2 ik had ook erg veel gehuild nadat ik wakker werd was niet meer te stoppen.
    De 2 de keer ging vanzelf en bij de derde keer heb ik voor pillen gekozen dat vond ik zelf erg fijn. Gewoon thuis, pijn deed t wel en inderdaad met een weeën gevoel.
    Inmiddels 2 kinderen 1 spontaan en de andere via iui na lang proberen. We zijn nu ruim 2 jaar bezig voor een derde en ben nu in Mn 1e ivf ronde. Heb er geen vertrouwen in dat t geslaagd is voel Mn menstruatie opkomen.
    Nog even afwachten.

11. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier na me miskraam toch maar weer een ovulatie test gedaan. Had even bevestiging nodig dat me lijf het zelf weer zou oppakken.

Mis brouwer succes met de echo dalijk.

Voor alle meiden hopelijk mogen we allemaal snel en blijvend zwanger raken.

Ik blijf met de gedachte zitten, hoe kan het toch 5 jaar nog nooit een spontane zwangerschap. Dochter met iui en hormonen. 1x mk na iui en nu spontaan en een mk. Zou t nu spontaan komen of was dit wel zo'n geluk.

12. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Oh ja die wachtkamers met dikke buiken die vaak ook nog klagen over kwaaltjes die ik maar wat graag zou willen hebben!!
    Vandaag zo'n slechte dag... Vanochtend begonnen met zwangere vrouwen die het alleen maar hadden over hoeveel tijd je tussen kinderen wilt. Pfff alsof het allemaal zo makkelijk en te kiezen is... Sorry voor het spuien...

13. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Missbrouwer laat je het even weten?

14. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Niet leuk hè!maar voor sommige is het helaas wel te plannen. Die hoeven maar in hun vingers te knippen. Erg oneerlijk.

Ik heb morgen een afspraak bij de gynaecoloog ben benieuwd wat er alleen onderzocht gaat worden weer.

15. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Wij hebben bloedonderzoek,karyotypering genen en stolling nu in onderzoek in het ziekenhuis, benieuwd of daar iets uitkomt.

16. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi dames, ik breek even in..
    Heb twee weken terug te horen gekregen dat t vruchtje te klein was en er geen hartje klopten.
    Kreeg eerst pillen maar omdat er nog veel achter gebleven was vorige week toch curretage gehad. Nu heb ik een vraag.. zijn er hier dames die hun temperatuur bij houden?
    Ik wil graag weten hoelang je temp hoog kan blijven.. mijn temp gaat nu zelfs weer omhoog! (?)
    ik was negen weken zwanger en het vruchtje was met 6,5 weken gestopt met groeien. Had verwacht dat m'n hcg al minder zou worden. Maar deed een zwangerschapstest die ik nog had liggen die knalde nog! (?)
    Misschien hebben jullie hier (helaas) ervaring mee?
    Hopelijk stoot ik niemand voor het hoofd omdat ik niet meerdere mk's heb gehad.
    Sterkte allemaal!

17. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

@water27 Ik heb 3 dagen terug weer eens mijn temperatuur gemeten, die was weer op normaal, zoals voor de eisprong zeg maar.
    Ik denk dat als je hcg nog ( hoog ) aanwezig is in je bloed, dat daarbij een hoge lichaamstemperatuur hoort. Maar goed dat weet ik niet zeker, maar in mijn ogen gaan die 2 zaken hand in hand. Hopelijk loopt je test snel af en kun je snel weer verder.

18. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Dat idee heb ik ook Rianne. Nou dan gaat t nog wel even duren dus.. helaas.
    Dank je wel

19. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    @water27 allereerst sterkte met het verwerken van je miskraam

Ik temperatuur zelf ook en heb tot 5 weken na mijn miskraam enorme wisselingen in temperatuur gehad. Het klopt idd dat er dan waarschijnlijk nog hcg in je bloed zit, dat was iig bij mij zo. Ik had ook al die tijd nog bloedverlies.

Het schijnt gemiddeld zo'n 4 weken te duren na een miskraam voordat je hcg weer onder de 5 is. Maar ja dat verschilt ook heel erg, bij mijn vorige mk had ik na 3 weken weer eisprong...

20. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Dank je wel voor je antwoord. Wat naar dat je het al vaker mee gemaakt hebt!
    Hopelijk heb je snel een mooi gezond baby'tje <3

Ik denk dat het bij mij ook wel lang gaat duren voordat m'n lichaam z'n eigen ritme gaat vinden. Wat het ook is want heb altijd al onregelmatige cyclussen gehad. Maar zal nog even geduld moeten hebben dus ;)

Deel Deze Pagina