Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 10

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    @appeljo. Het we hebben de zwangerschap afgebroken omdat ons zoontje meervoudig gehandicapt zou zijn. Hij zou een kasplantje zijn en die ellende wilden we hem besparen. Je moet dan kiezen uit 2 kwaden, niets voelt goed op zn moment :(

2. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Daar ben ik van op de hoogte. We hebben een gesprek gehad met de klinisch geneticus.. Weet inderdaad dat die kans bestaat..

3. Corinne83

Corinne83 Actief lid

19 apr 2016
    274
    12
    18
    Veel succes en sterkte met jullie traject. Mocht je ooit nog eens vragen hebben dan hoor ik het wel.

4. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Hier ook een miskraam, toen een gezonde zoon in 2014. Daarna in april dit jaar bevallen met 15 weken. De wens is zo groot... Vooral omdat ik mijn zoontje zo graag een broertje of zusje gun! Steeds weer die teleurstelling is moeilijk....mijn humeur leidt er ook behoorlijk onder...

5. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ach Babilu, wat naar voor je!
    Sterkte!

6. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    Ik heb a.s. maandag een gesprek met de gyneacoloog. Aangezien ik ook alopecia heb (auto immuunziekte) ben ik benieuwd of er geen andere auto immuunziekte voor zorgt dat het niet blijft plakken :(. En daarnaast gelijk even een check of echt alles weg is.

Heb voor mijn zoontje mn bloed al laten testen op hemofilie ivm eventuele dragerschap maar daar was niks uitgekomen dus verwacht ook niet dat er iets uit het een stollingsonderzoek komt, anders zou dat bij mijn zoontje al aan het licht zijn gekomen denk ik? Of er is iets veranderd na de bevalling..

7. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hier schiet t nog niet zo op.
    Heb vanochtend de eerste 2 tabletten cytotec ingebracht en begon om 11:30 uur al te vloeien.
    Helaas kwamen er direct de 2 tabletten cytotec weer mee.
    Tot op heden nog geen echte krampen gehad.
    Om 22 uur nogmaals 2 tabletten inbrengen, hopelijk dan met meer resultaat.
    Had gehoopt dat t weer als de vorige keer zou zijn. Dan had ik t vruchtje nu al verloren...

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Babilu wat verdrietig zeg, na vijftien weken....Zijn ze erachter gekomen wat er aan de hand was?

Kyra hoe is het met jou? Inmiddels al wat meer succes met de pillen?

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    In Nederland zijn ze minder ver in auto-immuun ziekten en herhaalde mk.
    Zou eens wat verder kijken naar Gent of Düsseldorf.

10. Loes87

Loes87 Actief lid

29 jan 2015
    180
    145
    43
    Jeetje wat een heftige verhalen hier zeg. Zelf ben ik nu net 5 weken zwanger en heb ik afgelopen jaar 2x een vroege miskraam gehad. Merk dat ik echt ontzettend onzeker ben nu. We zijn al vanaf 2015 bezig en hebben een jaar op de eerste zwangerschap gewacht. Gelukkig daarna in ronde 2 en ronde 3 na de miskramen weer zwanger. Ga er eigenlijk alweer vanuit dat het weer mis zal gaan, want waarom zou het nu ineens wel lukken?

11. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Lijkt erop dat ik net t vruchtje ben verloren!
    Laten we t hopen!

mamasenl vindt dit leuk.
  12. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Allereerst gelukkig nieuwjaar! Hopelijk wordt 2017 een goed en vruchtbaar jaar voor ons waarin we of een baby mogennkrijgen of blijvend zwanger raken.

Ik hoop het voor je Kyra!

Weer zwanger zijn na 2 miskramen maakt je heel erg onzeker. Maar wie weet gaat het ook goed Loes!

Zijn er meer hier die na 3 miskramen nog geen onderzoek laten doen? Ik heb al wel een dochter en hoop nog altijd op pech.

Hoe gaat het met jou Frummel? Is het bloeden gestopt?

13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Kyra heb je inmiddels wat meer duidelijkheid of het het vruchtje was?

Iedereen de beste wensen!

Ik snap dat als je al een kleine hebt en weet dat het kan dat je het dan sneller op pech gooit Marlau. Ik hoop dat het nu goed gaat de volgende keer.

Hier nu dag 14, nog wat bruinverlies. Vandaag weer voor het eerst werken, ging goed gelukkig en was fijn. Ik kijk erg uit naar ons gesprek in Gent volgende maand. Ben nog wel erg emotioneel, dit is de zwaarste klap tot nu toe.

14. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik wens jullie allemaal het zelfde Marlau!
    Laten we het hopen!

Fijn Frummels dat het lichamelijk weer de goede kant op gaat!
    Werken kan ook een goede afleiding zijn.
    Oh, en ik kan me zo indenken dat het geestelijk allemaal nog ff wat minder is!! Ik heb zo wiezo diep respect voor je dat je al zo vaak een mk hebt moeten door maken!
    Wanneer heb je volgende maand de afspraak in Gent?

Ik had vorige week vakantie, maar ben vandaag ook weer voorzichtig aan begonnen.
    Andere meiden: hoe hebben jullie het gedaan? Gewoon door gewerkt of je ziek gemeld?

@Loesje: oh, ik kan me je heel goed voorstellen meid!!
    Ik ga toch voor je duimen dat het nu wel goed gaat!
    Hou je ons op de hoogte?

@hier: heeft de cytotec zijn werk gedaan. Ik ben gisteren 2 keer weefsel verloren en vanochtend ook nog wat. Vloeien is een stuk minder en buikpijn (die overigens erg meeviel) is ook weg. Dus denk dat het nu wel voorbij is.
    Volgende week controle echo bij vk.
    En dan de moed maar weer bij elkaar rapen en over nieuw beginnen.

@onderzoeken: de gyn gaf aan dat er bij mij geen reden is voor chromosomen onderzoek, aangezien er niets voorkomt in mijn familie/schoonfamilie en ik al een gezonde zoon heb uit 2014.
    Wel mag ik, als ik over 3 maanden nog niet zwanger ben, terug komen voor bloedonderzoek. Hij raadde ons echter aan om hier niet op te wachten, maar gewoon weer opnieuw proberen. Hij houdt het op domme pech, met name door mijn leeftijd ( bijna 40 jaar)
    Gezien mijn gezonde zoon denk ik dat wij dat ook maar eerst gaan doen, want het kan blijkbaar wel.

15. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Hallo dames,
    Frummels ken ik al een aardige tijd hier van zp. En ik wens werkelijk voor haar dat dit haar jaar gaat worden. Niemand verdiend het om zoveel miskramen te door staan. En ik weet er zelf helaas alles van, 5 miskramen gehad in 1,5 jaar tijd.
    Het enige waar ik me aan vast hield was dat ik al een zoontje heb (uit 2014) en dat sommigen onder ons zoals Frummels dit moet mee maken en helemaal nog geen kinderen heeft. Het is je zo gegund mop!!

In m'n eigen geval ben ik nu na 5 miskramen iets meer dan 23 weken zwanger. En ik kan jullie vertellen, de onzekerheid blijft. Ik ben wel heel kalm, en heb veel echo's en controles gedurende de gehele zwangerschap, wat me steeds gerust stelt. Maar ondanks dat blijven die momenten er dat je zo bang bent... dat onbezorgde gevoel dat ik bij m'n eerste zwangerschap van m'n zoontje had dat ken ik helaas niet meer. Maar ik probeer wel zo veel mogelijk te genieten van elke dag en elke beweging die ik voel.

De zwangerschap verloopt nu verder wel goed. Het zwanger worden ging bij mij heel vlot, het zwanger blijven was steeds een probleem.
    Deze huidige zwangerschap heb ik tot 12 weken Utrogestan gebruikt en vanaf positieve test ook Kinderasprine en nog steeds (tot 36 weken) en slik een hooggedoseerde multivitamine/mineralen voor zwangeren in bio actieve vorm, en heb direct na m'n eisprong tarwekiemolie gebruikt voor een week lang. En een vloeibare vorm van vitamine D.

Ik heb ook uitgebreide onderzoeken gehad en ook een Hysteroscopie. Er kwam niks uit, behalve een enorm vitamine D tekort. Chromosomen ook in orde. Het blijft een raadsel waarom het steeds mis ging. Het aparte is wel dat ik vlak voor deze zwangerschap op vakantie ben geweest naar een warm zonnig land en een enorme dosis vit D heb opgedaan en m'n waardes flink zijn gestegen en ik ineens wel zwanger ben gebleven. Volgens de gyn heeft dat er niks mee te maken. Maar ik vraag t me af...
    Toch onder t mom van baad t niet dan schaadt t niet nu de bloedverdunners en wat nou werkelijk het verschil heeft gemaakt zal ik niet weten. Tot nu toe gaat alles goed. Een goede nipt test (bij 10 weken) en een goede 20 weken echo. En ik tel af tot de uitgerekende datum.

Voor de dames onder ons die nog geen onderzoeken hebben laten doen na de herhaalde miskramen, zou ik toch wel willen adviseren (als ik zo vrij mag zijn) om t wel te laten doen. Het feit dat je al een gezond kindje hebt, zegt niks. In sommige gevallen komt er misschien niks uit, maar in t geval van wel dan kan je je misschien ergens op richten.

En frummels, ik heb m'n hoop ook onwijs voor je gevestigd op Gent.
    Ik hoop nog altijd met je mee en zo uiteraard voor jullie allemaal.

Dat 2017 ons veel goeds mag brengen.

16. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ik lees net bovenstaande 2 berichten. En idd ik wil me zeker voegen bij wat Maani zegt. Wij hebben een gezonde dochter (is in 1x gewoon goed gegaan, geen miskramen daarvoor gehad), en in 2016 twee miskramen. In de familie aan beide kanten komen geen miskramen voor, allemaal gezonde kinderen, wij zijn gezond... en toch blijkt er erfelijk iets niet goed te zijn met mijn man... zie onderschrift. Het kan dus zeker zo zijn dat je ondanks een gezond kindje iets kan hebben dat miskramen veroorzaakt. In ons geval dus een translocatie..

17. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Hier hetzelfde. Bijna 38 en nog kinderloos. Cyclus elke maand zo mooi en constant, maar zwanger worden lukt niet en indien als wonder wel, dan gaat het fout.
    Mentaal ben ik nog steeds niet over de ma heen van september. Was 11 weken toen die werd geconstateerd. Voel me steeds leeg en verdrietig.huisarts deed moeilijk voor doorverwijzen. Nu in januari wel afspraak bij gyn. Echo omdat ik paar dagen na ei Tm menstruatie pijn heb na de ma, op een specifieke plek. Ben bang voor schade in mn baarmoeder. Ook deze maand lijkt de poging wederom mislukt. Voel me niet zwanger en eerste test was negatief.... zaterdag zullen we t weten....

18. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    @ maani: heb je die recepten op verzoek van de gyneacoloog hier in Nederland geslikt ?
    Mijn gyneacoloog zei dat kinderaspirine nog niet bewezen is dat het werkt..

Gisteren bloed laten prikken voor chromosoomonderzoek. Verder moet ik bedenken of we nu 3 maanden gaan wachten voor het andere bloedonderzoek of dat we het gewoon nog een keer gaan proberen... ik twijfel!

19. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Lyanne, ik ben na vele verschillende gynaecologen gesproken te hebben, op een gegeven moment gekoppeld aan een vaste. Hij is professor gyn. En ik heb zelf veel adviezen gekregen vanuit belgie (telefonisch consult). Deze adviezen heb ik met mn eigen gyn in Amsterdam (waar ik woon) besproken en hij stond er gelijk volledig achter.

Ze zijn in onze buurlanden hierin gewoon een stuk verder. De kinderaspirine wordt in belgie al vrijwel standaard gegeven na 1 miskraam en in Duitsland zijn ze er ook voorstander van. Alleen hier in NL is t weer iets wat 'niet bewezen' is. Het is een lage dosis en er zijn zat mensen die t preventief slikken tegen hart en vaatziekten. Maar neemt niet weg dat t altijd beter is om even met je gyn te overleggen.

De utro heb ik inderdaad op recept gekregen via m'n gyn. En de aspirine kan je gewoon bij t kruidvat kopen van t merk Bayer.
    Let op; geen gewone kinderaspirine, want dat is paracetamol. En die moet je niet hebben. Het gaat om de pure aspirine in 80 tot maximaal 100mg. Dat werkt bloedverdunnend. Mijn gyn is ervan op de hoogte dat ik die ging gebruiken en heeft me na een tijd ze zelf ook voorgeschreven. Maar zit geen verschil in. Ik blijf ze dan ook gebruiken tot 36 weken.

De multi die ik slik (Prena Fem van Orthica) heb ik bij vitaminestore gekocht. Is dus geen synthetische vorm die nog omgezet moet worden in je lichaam. Maar de bio actieve vorm die direct opneembaar is.

En weet je, eerlijk is eerlijk.. niet om de Nederlandse gynaecologen af te kraken. Maar ik heb zoveel gesprekken gehad en bijna op elk ding waarmee ik kwam of ik naar vroeg werd wel gezegd van; is niet bewezen of het is zeer onwaarschijnlijk of je hebt gewoon pech of je hebt al een gezond kind dus je mankeert vast niets etc etc etc. Totdat ik eindelijk na veel zeuren te maken kreeg met een professor die ook bekend is met de behandelwijze in belgie en Duitsland en meteen er helemaal in mee ging. Zo fijn! En je voelt je meteen een stuk serieuzer genomen.

Merk dat er hier op zp ook veel dames zijn die niet alles aan hun gyn durven te vragen en zo gaat er veel tijd verloren.

@Algemeen;
    Als je kijkt naar de vele mogelijke oorzaken van herhaalde miskramen, dan zou ik zeker de dingen laten onderzoeken zoals; chromosomen, bloedstollingsafwijkingen, waardes van vitamines b6,b11,b12 en D, anti tpo stoffen, schildklier TSH/t3 en t4, opbouw baarmoederslijmvlies, progesteron, DHEA, AMH, verklevingen in de baarmoeder of afwijkende vorm baarmoeder.

Bij de bloedstollingsafwijkingen is t ook nog eens zo dat ze vaak maar testen op 2 of 3 soorten die t meest voorkomen. En ik heb toen vanuit belgie vernomen dat er ruim 200 van deze afwijkingen bestaan en ze nooit op alles kunnen testen. Dus als er niets uit komt, wil t niet per se zeggen dat je t helemaal niet hebt.
    En wat schildklier betreft testen ze vaak alleen je TSH en t4, en de t3 slaan ze over. Terwijl die volgens de buurlanden juist ook belangrijk is.

Ik heb me zo enorm erin verdiept in die 1,5 jaar, dat m'n hoofd er nog van over loopt!

20. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Maani lief berichtje!

Meflower voor jou een dikke knuffel. Zijn jullie al lang bezig?

Lyanne wij zijn uiteindelijk verder gaan proberen en het risico nemen. Uiteindelijk had ik een ronde zonder eisprong en daarna twee cyclussen met eisprong, maar niet zwanger en toen was het alweer zover voor de bloedtest. Dus als je twijfelt kan je altijd op net moment van je eisprong zelf beslissen.

Kyra fijn dat het gelukt is, nu hopen dat je schoon verklaard wordt. Dat van dat moed verzamelen komt wel bij mij binnen! Zo voel ik mij ook voor het eerst...dat ik me afvraag of ik nog een klap wel aankan..,.straks weer zwanger, weer onzeker en bang....weer de kans dat de grond onder mn voeten verdwijnt...Maar wie niet waagt die niet wint houd ik mezelf voor. Mijn prachtkindje gaat er uiteindelijk komen!

Deel Deze Pagina