Lyanne het kan ook zijn dat je een cyste hebt. Ik had dat na mn eerste miskraam ook en aan de steken en pijn in mn rechter eierstok te voelen heb ik er op dit moment weer eentje. Het lijkt dan of het follikel dat dan het gele lichaam wordt tijdens zwangerschap over gaat in een cyste ofzo erna? Geen idee hoe het werkt, maar weet wel dat een cyste bijna altijd vanzelf weer weg gaat.
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier. Ik heb de laatste tijd een hoop forums gelezen en dat heeft me echt heel erg geholpen, vandaar de stap om nu zelf mee te doen. Ik ben mama van 3 gezonde kindjes, vorig jaar in maart zwanger geraakt en dit kindje na 10 weken verloren. Dit was echt een hele zware klap voor mij (ook voor mijn man, maar die kon er beter mee omgaan had ik het idee). Ik denk dat ik op een gegeven moment op het randje van een depressie zat en ik had ook niet de wil om gelijk weer verder te gaan. In september had ik dit wel. In december een positieve test en wat was ik gelukkig (maar heel bang). Vorige week donderdag voor het eerst weer roze afscheiding... Weer een klap... De ongerustheid begon weer. Zaterdag mocht ik bij de verloskundige komen, eigenlijk had ik 7 weken zwanger moeten zijn, maar het ik werd terug gezet naar 4-5 weken. Ik wist dat dit niet goed was. Gister begon het helderrood verlies... Ik weet dat dit niet goed gaat komen en ik raak er steeds meer gefrustreerd van hoe dit me nu al 2 keer kan overkomen... Ik ken alle geruststellende woorden, het komt veel voor of, gelukkig is het zo vroeg in de zwangerschap, en dat is ook zo, maar voor mijn gevoel helpen die woorden niet. Ik treur erom, dat het weer niet gelukt is... En hoe het kan, al zal ik daar waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen. Nu meer dan ooit koester ik mijn 3 gezonde kindjes en vraag ik me af of het me weer zal overkomen. Dit keer gaan we er wel gelijk weer voor, het is net alsof ik er emotioneel al rekening mee hield na de vorige keer. Hoe gaan jullie ermee om? Hebben jullie veel aan jullie omgeving gehad? Ik ken bijna niemand die het heeft meegemaakt, of die er misschien luchtiger mee omgingen als ik.
Hoi meiden, Ik wil ook graag meepraten, ik heb inmiddels mijn 4de miskraam. Eerste miskraam was in 2013, 3 weken later weer zwanger en daar een gezonde dochter van gekregen. In september 2016 zijn wij gestopt met de pil om opnieuw zwanger te worden. Na 28 dagen werd ik netjes ongesteld, om na 2 weken ineens weer bloed te verliezen, ik een ovulatietest gedaan en die was knalpositief, gek genoeg had ik het gevoel om een zwangerschapstest te doen en ook die was positief. Helaas zette het bloeden na een aantal dagen door en was miskraam 2 een feit. weer 28 dagen later heb ik 1 dag voor nod positief getest om vervolgens 1 dag na nod ongesteld te worden, dit was miskraam nummer 3 25 dagen later (17 december) verloor ik weer bloed maar dit bleef maar heel weinig maar wel heel lang aanhouden (8 dagen, normaal max 6), ben toen begonnen met sensitesten en tot mijn verbazing waren die meteen heel donker (net niet positief zeg maar) omdat ik het vergelijken van streepjes inmiddels best irritant vind ben ik op 28-12 overgestapt op CB digital ovulatietesten, deze was 28-12 negatief om vervolgens op 29-12, 30-12, 31-12, 1-2, 2-2 positief te zijn, mijn man zei gekscherend doe een zw test en ja hoor die was positief. Verloskundige volgende dag gebeld omdat het bloedverlies mij wel dwarszat, gezien mijn verleden mocht ik langskomen. Echo was niets te zien en de zw test daar was negatief , ben toen doorgestuurd naar de gyn. Daar kon ik de volgende dag terecht (5-1), echo weer niets te zien, urinetest negatief maar bloedtest gaf hcg waarde van 25. (thuistesten waren inmiddels aflopend, had zo nu en dan bruinverlies en buikpijn). Zaterdag terug geweest om opnieuw te prikken HCG was nu 10, miskraam nummer 4 is dus ook weer een feit..grrrr. Gek genoeg nog geen bloedverlies, dus of de miskraam is al geweest met de bloeding van de 17de, of de miskraam zat verkeerd (bbz) en is opgenomen door mijn lichaam. Verlang voor het eerst in maanden gewoon naar mijn ongesteldheid zodat we weer verder kunnen. Vind het zo frustrerend allemaal. Wel zwanger, niet zwanger, wel zwanger. Word er gek van. Ik baal er ook van dat ik tot 2 keer toe eerst een "menstruatie" heb om vervolgens erachter te komen dat ik zwanger ben wat dan dus alsnog misgaat. De afgelopen maanden is dus best een achtbaan geweest aan emoties, moet nu de 16de terugkomen, HCG moet dan wel echt op 0 staan en vanuit daar gaan we verder kijken voor wat onderzoeken. Hoop nu vooral heel erg hard dat mijn menstruatie komt want steeds een beetje bruinverlies is ook gewoon irritant.
@ mamavanCSE: wat naar dat jij ook inmiddels 2 miskramen achter de rug hebt. Hoe je er mee om moet gaan kan ik je ook niet vertellen. Tis ook gewoon zwaar K** de wens is zo groot en dan gaat het steeds mis! Mijn gyn zei dat het gewoon domme pech is en dat we er maar weer gewoon voor moeten gaan. Tja. Steun vanuit de omgeving hier ook niet echt. Ik wel vrouwen die 1x een mk of ma hebben gehad. Maar niet 2x achter elkaar. Ik heb me vorig jaar ook super rot gevoeld. Leeg en intens verdrietig. Ik heb me voor genomen om mezelf niet weer een jaar zo rot te voelen. Ja, het heel verdrietig en daar mag ik om rouwen, maar ik ga niet weer een heel jaar onhold zetten ( ik heb het geluk wel zwanger te kunnen worden, maar de pech dat dit niet binnen 3 maanden is ). Dus ik dwing me zelf om leuke dingen te doen met mijn zoon. Door klussen in huis aan te pakken en af te maken, nu bezig om een vakantie te boeken naar de zon in maart, vanmiddag leuke nieuwe kleren voor mezelf gekocht.2 x per dag een half uur wandelen met de hond. Alles om mijn benen er maar onder te houden en niet weg te zakken in een ontzettend depri bui. En ook een afspraak maken met de huisarts voor een verwijzing voor verder onderzoek en kijken wat voor hulp we kunnen krijgen, want om nog weer een jaar te moeten wachten en dan te moeten horen dat het vruchtje weer gestopt is met groeien met 7,5 week.... Dat ga ik toch echt niet trekken. Sterkte meid! Tis ook ontzettend K*** Digiknuffel! @Samieshiba: Ook een digiknufffel voor jou! Wat onzettend K** wel zwanger worden en dat het dan steeds misgaat! Sterkte meid! @frummels: hoe is het met jou?
Wat een verhalen allemaal ☹️ Hier ook nu midden in een mk... voor de eerste keer lukte 4 jaar over gedaan helaas mk 5 weken en zelf afgekomen. 2,5 jaar later weer zwanger en met 8 weken kloppend hartje gezien... helaas met de echo toen ik bijna 11 weken moest zijn hartje waarschijnlijk gestopt bij 8+3. Afgelopen donderdag curretage gehad en nu alleen nog bruin bloed verlies. Hoop dat het niet weer zo lang duurd voor het überhaupt lukt, maar dat kunnen we niet voorspellen helaas. Hoop voor iedereen hier dat we snel blijvend! Zwanger worden ❤
Och jeetje Miracle! Wat een verdriet! Eindelijk eindelijk zwanger en dan weer mis! Wat oneerlijk meid!! Sterkte! Hopelijk is het ook snel blijvend raak voor jou. Digi knuffel!
Ik denk dat het toch een groei van een eitje was.. had gister ook erg veel last van doorzichtig en rekbaar slijm (sorry voor de details haha) en dat wijst toch denk ik op mn vruchtbare periode alleen dan anderhalve week te vroeg... Iemand ervaringen met het veranderen van hun cyclus?
Nee, mijn cyclus was de eerste ronde na de ma juist een week langer. Doe je ook ovutesten of temperatuur je? Alleen rekbaar slijm kan aangeven dat je in je vruchtbare periode zit, maar het kan natuurlijk nog wel een x aantal dagen duren voordat je eitje springt. Ik heb weleens meer dan een week rekbaar slijm gehad.
ja mijn cylcus was na de curretage ook langer en na de miskraam van november weer kort zwanger, dit is de eerste keer dat dit gebeurt. nee ik gebruik op dit moment niks, heb ik wel gedaan maar ik merk dat ik dan nogal geobserdeerd raak haha.. ik heb het echt maar 2 of 3 dagen gehad en nu af en toe een steek helemaal onderin mn buik, raar!
Het zou kunnen Lyanne, mijn cyclussen zijn ook altijd anders na miskramen, maar dan eigenlijk altijd langer. Ik heb na mijn eerste miskraam ook na 2-2,5 week vruchtbaar slijm gehad, alleen toen geen eisprong kwam ik achter met temperaturen. Maar ik hoop natuurlijk ontzettend voor jou dat je er alweer eentje hebt! Dan kan je door! Houd ons op de hoogte! Welkom nieuwe dames. Wat een heftige verhalen allemaal
Over 4 dagen zou ik volgens mijn cyclus een eisprong hebben maar totaal geen tekenen van vruchtbaar slijm of kramp wat ik dus vorige week wel had. Heb nu alleen last van wittige afscheiding en verder niks. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, tsjonge wat is een cyclus van 40 dagen dan toch lang! 😔
Op welke dag zit je nu Lyanne? Ik ben gisteren op dag 29 ongesteld geworden. Ik had ook twee weken na miskraam beetje (niet zo rekbaar) vruchtbaar slijm wat na een paar dagen weer verdween. Had geen eisprong (ik temperatuur). Mijn zwangerschapstest is ook nog niet negatief. Gisteren zag de gyn bij de echo ook nog een groot stolsel zitten (met mogelijk restweefsel) waardoor het laatste restje hcg mogelijk nog niet weggaat. Mijn test was namelijk ongeveer even donker als een week terug en hcg hoor wel te dalen. Hopelijk komt nu alles eruit met mn menstruatie.
Ik zit op dag 22.. jeetje wat vervelend om te horen dat je hcg nog steeds niet gedaald is! Bij mijn eerste miskraam van 9 weken duurde het ook ruim 6 weken en tussentijds bleef ik oud bloed verliezen alleen kwam dat misschien door de curettage. Ik hoop dat het snel omlaag gaat!
Je zou volgens je cyclus over 4 dagen je eisprong hebben? Hoe heb he dat berekend? En je hebt in december een mk gehad? Op welke termijn? Vruchtbaar slijm zegt Nl niet zo veel..
Op basis van mijn eerdere cyclussen die zo rond de 40 dagen zitten, het kan iets eerder zijn maar ik verwacht niet later omdat de miskraam in december een innesteling is geweest die niet goed is gegaan. Ik wist 1 week dat ik zwanger was dus ik denk dat ik zo rond de 4 weken was. Vruchtbaar slijm zegt niks nee maar na mijn eerste miskraam voel ik wel duidelijk mijn eisprong of tenminste de laatste groei want dan krijg ik steken. Alleen nu was dat dus iets meer dan een week geleden en ik vind het gewoon erg raar want ik geloof niet dat ik van een cyclus van 40 dagen ineens naar 28 kan gaan. Maar goed wie weet zit ik er wel naast en heb ik pas volgende week een eisprong Volgens mij is mijn lichaam mij ook aan de gek aan het houden met symptomen zoals betere reuk en misselijkheid en steeds moeten plassen :x.. en ik durf ook geen test te doen om het uit te sluiten omdat dat gewoon veel te vroeg moet zijn om positief te kunnen zijn.. toch?
Hallo allemaal ik ben nieuw hier...heb helaas ook al 2 miskramen mee moeten maken.. de eerste in 2012 bij 7 weken en nu een tweeling bij 8 weken. Bij de eerste een curettage gehad en nu opgewekt met medicatie. We zijn nu 3 jaar bezig geweest om zwanger te worden en deze keer was het raak door iui. Het ziekenhuis geeft aan dat het puur pech is dat het weer mis is gegaan. Het is echt een intens verdriet en moeilijk te behappen. Maar wel goed om te lezen dat ik dus blijkbaar niet de enige ben.
Hoi frummelen, naar 3 miskramen en een gezonde zoon en 4 jaar tijd zijn ze er bij mij ook achter gekomen dat ik een hartvormige baarmoeder heb. In februari onderzoeken in het academische ziekenhuis te Rotterdam.
Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, 11 dagen te vroeg! Ook heb ik helemaal geen menstruatiekramp waar ik normaal wel last van heb. Ik snap er niks meer van!