Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 10

Discussie in 'Miskraam' gestart door Frummels, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik zou hier ook graag eventjes mijn verhaal kwijt willen.
    Ik ben 25 jaar en mijn man en ik proberen sinds september voor ons 1ste kindje te gaan. Ik ben ondertussen al 3x zwanger geweest maar helaas is het alle 3 keer misgelopen. zwanger worden is geen enkel probleem dat is telkens vanaf de 1ste keer raak maar het zwanger blijven is blijkbaar het probleem.

De 1ste 2 keren kwam het miskraam spontaan op gang door bloedingen, ik moet nu maandag gaan voor mijn 1ste curettage maar ik merk sinds vandaag dat ik toch wel wat krampen heb en ook wat bruin bloedverlies dat naar de rode kant aan het opgaan is, zou ik nog even wachten voor de curettage en mijn lichaam nog eventjes de tijd geven om het zelf op te lossen?

Heeft iemand hier ervaring met een therapeut om het allemaal te verwerken? ik overweeg om toch even professionele hulp te zoeken want hoeveel steun ik ook krijg van mijn vrienden en familie zij delen mijn verdriet waardoor ik het moeilijker heb om er overheen te geraken.

Ik zou graag nog 1 keer willen proberen zonder verdere testen want ik wil er echt in blijven geloven dat het zonder hulp ook moet lukken.

Ik wens iedereen hier alvast veel sterkte!

2. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    Wat vervelend voor je, het zit niet mee :(. Maar inderdaad, dan maar zo snel mogelijk.

Hier tot nu toe alles goed, maandag om half 3 de eerste echo omdat ik me best zorgen maak. Spannend dus :)

3. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    Hier gister de echo gehad en tot nu toe klopt de termijn en klop het hartje goed. Nu hopen dat alles goed blijft gaan.

Hoe is het verder met jullie?

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Zonnetje! Wat fijn dat ze er nu eindelijk is. Veel geluk samen!!

5. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Hier te lang niet geweest, excuus!

Lyanne gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kyra wat balen zeg dat het vroeg mis is gegaan, wat krijg je allemaal te verduren...

Hier gisteren geopereerd, ze hebben restweefsel van een miskraam
    Uit m'n baarmoeder gehaald en ik blijk een afwijkende vorm baarmoeder te hebben (deukje bovenin of tussenschot). Even afwachten hoe nu verder, mag in ieder geval 2 maanden niet zwanger worden, zucht...over 5 weken nieuwe hysterscopie om te zien hoe het geheeld is.

6. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    Wat vervelend weer zeg! Soms lijkt het ook of alles gelijk allemaal tegenzit en wordt je geduld weer op de proef gesteld.

Hopelijk goed nieuws over 5 weken, sterkte hoor :)

7. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ze hebben dus toch wat gevonden in Gent frummel. Wat fijn dat we nu wat gebeurd. Ik hoop echt dat het dit is voor je.

Ik ben hier al even niet geweest. Ik was weer zwanger, maar helaas is het weer mis. Miskraam nummer vier. Ik ga nu maar de onderzoeken doen. Hopelijk kan ik snel de pillen krijgen om de miskraam op te wekken. Een curretage is me de vorige keer niet bevallen.

8. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    Wat een vervelend bericht :(.
    Had je al bloedonderzoek laten doen of nog niet?

Sterkte

9. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Nee nog niet. Maar dat wil ik deze keer wel. Verwacht er niks van, gezien onze gezonde dochter, maar ja na vier miskramen moet ik toch wat.

Ik heb me totaal nog niet ingelezen, maar is het alleen een bloedonderzoek? Zowel bij mij als bij mijn vriend toch?

10. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    Ja het eerste onderzoek wat je gelijk al kunt doen is op DNA. Alleen duurt het +/- 3 maanden voordat ze daar de uitslag van hebben.

Stollingsonderzoek kunnen ze pas doen nadat je 3 maanden niet zwanger bent geweest. maar de kansen zijn inderdaad niet erg groot als je al een gezonde dochter hebt.. dat had ik ook met mijn zoontje.
    Ik wilde net bellen voor het stollingsonderzoek en toen bleek ik weer zwanger.

Zijn de miskramen bij jou altijd met dezelfde termijn? Komt het in je familie voor?

Je gaat zo aan je eigen lichaam twijfelen.. maar misschien heb je gewoon enorme pech al is dat niet echt iets waar je wat mee kan :(

11. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Dank voor je snelle reactie!

Ben benieuwd, mag morgen al komen in het ziekenhuis. Zowel voor de afhandeling van de miskraam als voor vervolgonderzoek. Ze hadden nog 1 plekje over bij mijn favo gyn, dus dat is wel fijn.

Is het handig als ik mijn partner ook meeneem? Want hij moet ook bloed prikken gok ik?

Mijn miskramen waren van een verschillend termijn, maar ik heb wel het idee dat het eigenlijk al heel vroeg misgaat, maar dat sommige vruchtjes toch nog een poging doen om verder te groeien. Bij deze miskraam en een andere heb ik beide echo's gehad waarbij er een groeiachterstand was.
    Ik had mijn echo vandaag bij een hele goede en fijne echoscopiste. Zij zag geen grote chromosomen afwijkingen aan het vruchtje en vermoedde dat het mis was gegaan bij de aanleg van de placenta.

Voor zo ver ik weet komen herhaalde miskramen niet in de familie voor, maar ik ben enig kind. Mijn moeder is vervroegd in de overgang geraakt dus zij is nooit meer zwanger geworden nadat ze mij had gekregen. Gelukkig heb ik dat een paar maanden geleden laten testen en mijn waarden zagen er prima uit.

Ergens kan ik me niet voorstellen dat het ooit goed gaat en dat er tijdens de termijnecho er een baby naar ons gaat zwaaien. Maar we geven niet op! De aanhouder wint!

Heel fijn dat je weer zwanger bent! Ik hoop voor je dat alles dit keer wel goed gaat en dat je er een beetje van kan genieten.

12. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik zie dat er toch een nieuw deel 10 is opgestart. Ik vond het al jammer dat het vorige gesloten was. Ik heb zelf meegelopen in vorige delen en heb daar zo enorm veel aan gehad.

Ik wens jullie allemaal een mooie zwangerschap en baby in de toekomst. Voor de goede hoop: het vorige deel is gesloten omdat het min of meer leeg gelopen was. Haast alle meiden waren tegelijkertijd blijvend zwanger geraakt. Voor de meesten loopt het ook zo af : met een mooie baby. Maar ik weet maar al te goed hoe zwaar dat lange wachten is (en ook dat ik met 1,5 jaar nog niet eens zo lang heb hoeven wachten) met die hoopvolle momenten en die enorme teleurstellingen. En het maar niet snappen waarom het elke keer misgaat.

Sterkte allemaal !

Eef

13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Eef wat een lief bericht! Ik hoop dat iedereen uit dit topic je snelt volgt! Jeetje jij hebt ook veel te verduren gehad zeg. Ben jij zwanger geraakt via Gent?

Marlau wat verdrietig zeg, je vierde miskraam. Hoe ver was je deze keer? Ik heb ook positieve ervaringen met pillen. Drie keer gedaan en zou het de volgende keer weer doen. Kwam van de week ook een bericht in de krant dat curretages zo veel mogelijk vermeden moeten worden vanwege de verhoogde risico's op verklevingen en vroeggeboortes.
    Ik had ook stolling en DNA bloedonderzoek. Ze hebben bij mij ook een cyclusmonotoring gehad. In Gent krijgen alle vrouwen die herhaalde miskramen hebben meegemaakt ook een hysterscopie. Soms doen ze dat in NL ook.

14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Hoe is het nu met jou? En met het vertrouwen? Trek je het allemaal een beetje?

15. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    @marlau, ja je partner moet ook mee. Ook bij hem wordt er op DNA getest. En het is een schrale troost maar we hebben beide al een gezonde peuter rondlopen dus het kan wel goed gaan!

@frummels, het gaat tot nu toe goed. Maar zodra ik even geen pijnlijke borsten heb en ik me goed voel zit ik alweer helemaal in de zenuwen. Dinsdagochtend weer een echo, ik hoop dat ik dan nog steeds zo'n sterk kloppend hartje zie.. heb jij al wat meer nieuws?

16. sammieshiba

sammieshiba Actief lid

6 mrt 2012
    446
    1
    16
    kinderopvang
    den haag
    ...

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Op een echo zie je geen chromosomen hoor. Iig niet bij een vroege echo.

18. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Wat een lief bericht Eef! Heel fijn dat het vorige deel om die positieve reden is gesloten!

Frummel, ik had 8+5 moeten zijn maar het vruchtje was een weekje jonger. Het hartje was nog niet heel lang gestopt met kloppen volgens de echoscopiste, en dat klopt wel een week ervoor zagen we een kloppend hartje.

Hoe gaat het verder met je? Ik las dat je een verplichte pauze van twee maanden hebt? Dat lijkt me enorm frustrerend! Maar misschien geeft het ook iets rust?

Zonnetje, fijn dat het bij jou uiteindelijk gelukt is! Dat is toch wat de echoscopiste aangaf, dat zij geen grote chromosomen afwijkingen zag. Volgens haar kon zij bij een echo op dit termijn vaak al aanwijzingen vinden die op afwijkingen duiden.
    Maar goed, hoe dan ook, het hartje klopt niet meer dus geen baby.

Ik heb vandaag de tweede dosis cytotec ingenomen, maar helaas lijkt het niet veel te doen. Gisteren 8 uur na de eerste dosis een klein beetje bloed en zo blijft het ook. Een klein beetje met afvegen.
    Iemand hier ervaring mee? Ik hoop nog steeds dat het op gang komt, maar krijg er steeds een harder hoofd in.

19. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    @Ach Marlau, wat ontzettend verdrietig meid!
    Weer mis!
    Om wanhopig van te worden!!
    Cytotec werkt bij mij goed. Wel kreeg ik eerst een dosis myfigyne die ik 36 uur van te voren oraal moest innemen.
    Misschien dat je dit kunt vragen als het zo niet werkt?
    Maar hoop voor je dat t nu gewoon goed doorzet!
    @frummels: "fijn " dat er iets uit de onderzoeken lijkt te komen? Nu dus 2 maanden rust. Hoe is dat voor je?
    @lyanne: ik blijf voor je duimen! Maar soms far so good dus!

20. Zussie27

Zussie27 Nieuw lid

27 mrt 2017
    4
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Ik ben aan het wachten op mijn eerste miskraam heb nog nergens last van voel me gewoon zwanger .. wat een ellende pff :(

Deel Deze Pagina