Meiden ik heb even een oppepper of eenongezoute mening nodig.... Het zit zo.. Vorige week verloor ik veel slijm en merkte ik dat mijn borsten minder gevoelig waren... Nu sinds 2 dagen zijn mijn borsten helemaalniet gevoelig meer op geen enkele plek, en mijn buik lijkt wel minder te worden. Soms wat pijn in mijn rug, de eetlust is normaal geen gekke trek in bepaalde hapjes.... Ik heb geen krampen meer die kunnen lijken op bandenpijn....ik voel gewoon helemaal niets meer... de paniek begint weer om zich heente slaan....de 13de zouden we voor de termijn echo gaan maar mijn gevoel zegt dat ik nergens meer op moet rekenen. Ik kan het gewoon niet uitleggen maar het voelt leeg..... Ik weet dat ik rustig moet afwachten op wat komen gaat,maar die angst laat me gewoon niet los..... Ervaringen goed of slecht kom maar op....
Symptomen zeggen echt helemaal niks over je zwangerschap. Ze kunnen ook verdwijnen, en dubbel zo hard terug komen. Of opeens in een hele andere vorm!
Ik zou me ook niet baseren op symptomen en in hoeverre ze wel of niet aanwezig zijn. Dat is hetzelfde als geloven in bakerpraatjes. En het kan altijd nog fout gaan, zelfs met 34 weken nog, geloof mij maar. Ik spreek uit ervaring. Dat zijn natuurlijk verhalen die jij helemaal niet wilt horen nu, maar misschien helpt het een beetje om te relativeren. Je hebt het zelf tóch niet in de hand en dit kindje gaat het echt niet beter of slechter doen als jij je heeeeeeeeeeel druk maakt of juist niet. Probeer het toch echt een beetje te laten. De 13e komt vanzelf en wat dan komt, komt dan. Enne....voor sommigen van ons is het gewoon niet meer weggelegd om onbezorgd te genieten van een zwangerschap. Het is niet anders. Keep your head up! Ongezouten genoeg?
Dank je....je hebt gelijk, als het mis gaat kan ik er toch niets meer aan veranderen... En zoals je zegt sommige onder ons zullen nooit meer onbezorgd zwanger zijn.....helaas
Zoiets ja!! Maar bevallen wil ik heel graag bewust meemaken en dan het liefst zonder naalden, gewoon lekker puur natuur grommen en puffen
Zo vervelend, die onzekerheid. Ik voelde me rond 10 weken ook weer helemaal prima. Had ineens nergens meer last van. Een week later kwamen bijna alle kwaaltjes terug, om weer een week later te verdwijnen. En dat is echt helemaal goed gegaan Ze is 2 weken geleden 2 jaar geworden. Ik zal voor je duimen!!
Zeg dit ook Altijd! Zwanger zijn is het meest kwetsbare wat er is. Zou het niet willen missen, maar mijn angst wint het van mijn verstand!
Gewoon bellen @MelZoe ...ik snap je angst en die kan niemand je afnemen,behalve het echoapparaat.Bellen dus!
Niet op symptomen baseren hoor! Die zijn elke dag weer anders!! Ik zou gewoon bellen en zeggen dat je je erg zorgen maakt. Dan mag je vast wel even komen, als je een goeie VK hebt.
Ik begrijp je angst goed. Voor deze zwangerschap heb ik ook een aantal miskramen gehad en daarna zit de angst er goed in! Ik heb deze zwangerschap al twee keer ergens een extra pretecho laten maken. Dat stelde mij weer even gerust. Misschien zit er bij jou in de buurt ook een pretechoburea? Dan ben je snel uit die rot onzekerheid!
Nou ik heb dus vandaag gebeld omdat ik op mijn werk bruin bloed zag druppelen toen ik even naar het toilet ging. Ik werk in een distributiecentrum en moet veel en vaak tillen en bukken. Dus het kan een vaatje van mijn baarmoedermond zijn zei ze Ik moet nu afwachten of het overgaat in helder rood of dat het stopt. Als het rood wordt moet ik meteen weer bellen. Ik probeer kalm te blijven, maar ohw mijn hemel wat is dat moeilijk
Terugbellen en echo eisen!In deze situatie met jou geschiedenis heeft een beetje verloskundige of gyn hier begrip voor.
Ze zegt dat dat nu geen zin heeft omdat als het hartje nu nog klopt en de miskraam dan pas opgang komt we worden blij gemaakt met een dode mus. Ik moet echt afwachten